Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

    Hallo

    Heeft er iemand reeds goede of slechte ervaringen met deze lens of is de VR een te verwaarlozen optie.Misschien beter een lichtsterkere lens aankopen?
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

    Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
    Hallo

    Heeft er iemand reeds goede of slechte ervaringen met deze lens of is de VR een te verwaarlozen optie.Misschien beter een lichtsterkere lens aankopen?
    Geen eigen ervaringen, maar de 55-200 heeft sowieso een goede reputatie. Optisch is ie sowieso beter dan de megazooms. VR helpt inderdaad voor statische onderwerpen. Als je sport/actie wil fotograferen zal een lichtsterker objectief idd aangewezen zijn, maar welk budget heb je dan in gedachten?

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

      Ik heb een Nikon AF-S 55-200 VR en een Sigma 70-200 F2.8. Ben van alletwee de lenzen zeer tevreden. Ik heb de 55-200 gekocht om te gebruiken op reis. De 70-200 F2.8 is te zwaar om rond te trekken, ik reis zo licht mogelijk. Vertrek binnenkort voor 4 weken naar Zuidoostazie, op zo'n trips neem ik zo'n zware lenzen liever niet mee. Ik heb met alletwee de lenzen al wat autosportfotografie gedaan, de 55-200 heeft een stuk tragere autofocus en is wat minder scherp. Toch voor de prijs vind ik dit een zeer goed objectief, en de VR is dan weer zeer handig om op reis in moeilijkere lichtomstandigheden nog een deftige foto te kunnen nemen zonder statief. Niettemin als je het budget hebt om een lichtsterke tele te kopen moet je niet twijfelen, je gaat het zeker niet beklagen.
      Last edited by Mathias; 16 juli 2007, 11:30.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

        Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
        Hallo

        Heeft er iemand reeds goede of slechte ervaringen met deze lens of is de VR een te verwaarlozen optie.Misschien beter een lichtsterkere lens aankopen?
        als je verstandig bent, dan zou ik er iets meer geld voor uitgeven en voor de 70-300mm VRII versie gaan.

        Ik heb zelf de 55-200 gehad en ik vond er teveel nadelen aanzitten zoals:

        -trage autofocus
        -erg lawaaiierig met scherpstellen
        -lens is veel te licht, waardoor VR eigenlijk een beetje zijn nut verliest.
        -heeft "maar" VR I, waardoor je maar 2 stops langer kan belichten ( dit is mijn
        ervaring, misschien heb jij een stillere hand)

        Ik heb hem toen geruild voor de 70-300mm VR en die heeft al de bovengenoemde punten dus niet. Ik moest toen wel een kleine 200 euro bijbetalen, maar het is me elke cent waard geweest
        Last edited by danielsl; 14 juli 2007, 19:07. Reden: typo
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

          Hallo,

          Heb deze lens op mijn D40 body zitten, en kom het tegenovergestelde van voorgaande post vertellen

          Hier ben ik heel tevreden van, schitterende foto's, scherper dan de kitlens en mooiere kleuren. (kitlens van de D40 is de 18-55)

          In de donker heb ik wel al een paar moeilijke focusproblemen gehad, maar ja, dat moet je er bij nemen, het is dan ook geen lichtsterke lens.

          Ik zou zeggen, gebruik je ze voor buiten... super lensje!
          Wel is ze helemaal van plastiek, en niet zo professioneel gemaakt als de 'duurdere' lenzen. Als amateur is dit voor mij zeker geen probleem.

          Dido

          Nikon D40 18-55 / 55-200 VR / 50mm 1.8

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF-S 55-200mm F 4-5.6 IF ED DX VR

            ik heb de lens 55/200 op mijn nikon d40 staan en ik vind de lens prima
            ik heb ook de 18/55 en de 75/300 maar die manul
            ik heb een foto gepost op fotodisucie met de lens 55/200 onder de naam
            en koe in de weide op 18/07
            maar ik ben maar een paar manden bezig met foto.S treken

            Comment

            Working...
            X