Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

    Hallo

    Er zijn veel discussies over het gebruik van een 1.4TC op een 70-200 versie
    lens. Ik heb gisteren de 13e foto's gemaakt op de open dag van de NL Marine
    in Den Helder. Ik was nieuwsgierig wat jullie van de resultaten vinden met de
    1.4TC?

    Ik heb naast de foto's wat links naar een aantal foto's geplaats waar
    je ook alle andere foto's van die dag kan bekijken.

    Groetjes en alvast bedankt voor het kijken.

    Gr

    Richard











    Last edited by ijsboer; 14 juli 2007, 12:01.

  • #2
    Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

    Ik zie alvast het verschil niet tussen met of zonder 1.4x
    Wordt dit niet aangeduid in de EXIF? Blijft blijkbaar op 200mm staan.
    Ik ga me in de toekomst ook deze combinatie aanschaffen.

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

      Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
      Ik zie alvast het verschil niet tussen met of zonder 1.4x
      Wordt dit niet aangeduid in de EXIF? Blijft blijkbaar op 200mm staan.
      Ik ga me in de toekomst ook deze combinatie aanschaffen.

      Hans
      In de Exif staat het niet. Je kunt het alleen zien wanneer mm >= 201 is.

      Ik ben zelf zeer tevreden over dit combo en geeft me tot op heden een prima resultaat. Ik heb zitten twijfelen of ik ook nog een 2X converter moet aanschaffen. Maar op het forum is niet iedereen tevreden over de resultaten.
      (zou echt een te soft beeld op leveren).

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

        Wel, ik ben vandaag met een 5d / sigma 100-300 F4.0 en Kenko 1.4 pro op stap geweest. Eerlijk gezegd, ben ik ook echt aan het pixelpeepen geweest om de nadelen ervan te vinden, en heb er geen gevonden.
        Als je begint met een goede lens, en een stopje dichtknijpt, zijn er echt weinig verschillen.
        Het is de goedkoopste uitbreiding van je lenzenarsenaal ;-)

        Comment


        • #5
          Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

          Mee eens. Heb wel veel negatieve dingen gehoord mbt de 2.0TC.. foto's schijnen echt soft te worden en je moet naar F8 om een scherp plaatje te krijgen.!

          Comment


          • #6
            Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

            Ik heb een onbekend merk 2.0 convertor gekocht voor weinig op Ebay.
            Heb er eens mee zitten spelen, maar zo slecht presteerd die nog niet op een 70-200F4L.

            Dus de Canon 2.0 kan toch ook zó slecht niet zijn hé..
            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

            Comment


            • #7
              Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

              Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
              Ik heb een onbekend merk 2.0 convertor gekocht voor weinig op Ebay.
              Heb er eens mee zitten spelen, maar zo slecht presteerd die nog niet op een 70-200F4L.

              Dus de Canon 2.0 kan toch ook zó slecht niet zijn hé..
              De Canon schijnt dus wel slecht te presteren (op meerdere forums besproken)
              en het schijnt inderdaad dat er andere merken zijn welke beter presteren!

              Mag ik u vragen welk merk u gebruikt (zou graag een converter gebruiken zonder te veel afbruik te doen aan de IQ van de 70-200 2.8L)!

              Comment


              • #8
                Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

                Oorspronkelijk geplaatst door ijsboer Bekijk bericht
                De Canon schijnt dus wel slecht te presteren (op meerdere forums besproken)
                en het schijnt inderdaad dat er andere merken zijn welke beter presteren!

                Mag ik u vragen welk merk u gebruikt (zou graag een converter gebruiken zonder te veel afbruik te doen aan de IQ van de 70-200 2.8L)!

                Ik heb de volgende besteld.. :



                Is een Bower... ?.. ik had er nog niet van gehoord. Maar ik vond de kosten wel het proberen waard.
                Als ik wat meer foto's heb gemaakt met deze convertor zal ik er wel een posten, maar helaas ben ik in de avond vaak pas rond half 8 klaar zodat ik wat plaatjes kan schieten... dan kom je al snel wat licht te kort he.

                Hij heeft trouwens gewoon autofocus tot F5, da's wel makkelijk.
                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

                  Ik ben ook wel tevreden ven de combinatie EF 70-200 2.8L IS USM met 1.4 TC.

                  Ik heb ook al aan het vergelijken geweest,maar er is niets waar ik problemen mee heb. Ik zie eigenlijk geen verschil met of zonder TC.

                  IK heb ook al veel gelezen dat de 2.0 TC van canon niet goed presteert.
                  Daarom heb ik de 1.4 gekocht.
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

                    Hm dat versterkt alleen maar mijn drang naar de aankoop van deze combinatie
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

                      Richard erg mooi foto's, heb ook even op je site rond gekeken.

                      Wat moet ik dan nog veel leren, en denk ook kopen? want met een kitlens zal dit wel niet allemaal lukken.
                      M.vr.gr.Bram
                      Foto album

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

                        Dan ben ik dus de enigste, die vind dat het een verslechtering geeft van beeldkwaliteit.
                        Als je op gewoon formaat afrdukt, crop ik liever, dan de 1.4 converter te gebruiken. Geeft in mijn ogen een beter resultaat.
                        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

                          Een lens + TC beoordelen adhv foto's van 0.2 & 0.35 megapixel groot ... straffe mannen hier

                          Ik heb zelf ook de combinatie 70-200f2.8 & 1.4 en ik kan het enkel aanraden, het is inderdaad de compactste manier om ook een 100-300f4 bij te hebben

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-200 2.8L foto's met en zonder 1.4TC? Kon Marine

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                            Een lens + TC beoordelen adhv foto's van 0.2 & 0.35 megapixel groot ... straffe mannen hier

                            Ik heb zelf ook de combinatie 70-200f2.8 & 1.4 en ik kan het enkel aanraden, het is inderdaad de compactste manier om ook een 100-300f4 bij te hebben
                            Dacht toch dat je een indruk kon krijgen van de scherpte...
                            Is inderdaad een super combo.....

                            Comment

                            Working...
                            X