Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje Planckendael

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje Planckendael

    Mijn eerste keer naar de zoo met m'n Sony Alpha,
    3 pics van beestjes in Planckendael:







    www.janvandenbulck.com

  • #2
    Re: Dagje Planckendael

    Eerste vind ik heel mooi maar ik mis scherpte hoor

    Comment


    • #3
      Re: Dagje Planckendael

      I know, over de compositie en "het moment" ben ik tevreden, maar ik wist dat er op de scherpte commentaar ging komen. Bij de beertjes iets te weinig en bij de vogel op de snavel ipv op het oog. Tips?? Ik trek nog vaak op de auto-stand, heeft dat er iets mee te maken of moet ik een andere scherpstelling gebruiken (nu nog de autostand, beter puntfocus gebruiken en op de ogen mikken)?? Alle tips zijn welkom, tis nog allemaal vrij nieuw het wereldje van de spiegelreflex.
      www.janvandenbulck.com

      Comment


      • #4
        Re: Dagje Planckendael

        Compo's zijn goed maar idd de scherpte zit niet helemaal juist op foto 1 en op foto 3.
        Ik ken je toestel niet maar probeer scherp te stellen op de ogen, da's altijd een goed punt om te starten.
        Auto zou ik zoveel mogelijk afzetten, zet 'em op aperture priority (jij stelt het diafragma in en bepaald hiermee de scherptediepte van het shot ) of op shutter priority (jij bepaalde de sluitersnelheid, camera past het diafragma aan)
        Ik persoonlijk werk altijd met Aperture priority.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • #5
          Re: Dagje Planckendael

          vind de iets mindere scherpte minder erg dan het dichtgelopen zwart hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Dagje Planckendael

            De eerste 1/60e op 300mm mmmmmm zou het daar kunnen aan liggen??

            Comment


            • #7
              Re: Dagje Planckendael

              Mja, weet niet welke lens het juist is maar bvb met een zware 300 f2.8 is 1/60e-1/125e niet doenbaar zonder Monopod of statief.
              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

              Comment

              Working...
              X