Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem EOS 20D icm 17-55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem EOS 20D icm 17-55

    Omdat ik niet direct een gelijkaardig probleem heb kunnen vinden hier op het forum of op het web volgende vraag:

    Ik heb sinds enkele maanden een Canon EOS 20D te leen in combinatie met een EFS 17-55 IS en 70-200 IS. Sinds kort heb ik regelmatig het probleem dat bij het focussen het diafragma op "00" komt te staan en dat het toestel niet meer wil ontspannen. Sluitertijd kan ik wel nog instellen. Even de lens losschroeven en er weer op lost het probleem op. Maar het probleem doet zich steeds frequenter voor. Nu is het bijna om de 3 foto's... Soms krijg ik ook "error" te zien en dan moet ik het toestel even uit en weer aan zetten. Body wordt gebruikt met orriginele Canon battery grip en Canon battterij, alsook met twee UNiROSS batterijen.

    Het probleem doet zicht voor met alle combinaties van batterijen, bijna leeg of volledig opgeladen. Het probleem doet zich ook voor met of zonder CF-kaart erin (Sandisk Extreme III 2gig).

    Het probleem doet zich niet voor met de enige andere lens van Canon die ik heb: de 70-200

    Ik merk ook een nooit eerder opgemerkte onregelmatigheid die denk ik te maken heeft met de IS. Soms "bibbert" die bij het focussen heel sterk. Met bibberen bedoel ik 1 keer heel sterk naar boven en naar beneden gaan van het beeld in de zoeker.

    Lens en body zijn aangekocht in Duitsland, vorig jaar in augustus.

    Zijn er nog mensen die een gelijkaardig probleem herkennen?
    Kan het misschien iets te maken hebben met de contacten? Ik wissel heel regelmaig van lenzen. Zo ja, kan ik ze zelf cleanen?
    Moet die naar de hersteldienst en zo ja, wat zijn de mogelijkheden?
    Hoe lang kan zo'n herstelling duren bij Canon (toestel zou in augustus terug moeten)

    Alle tips zijn welkom...
    Bedankt voor alle hulp!
    Apple Inc. rulez

  • #2
    Re: Probleem EOS 20D icm 17-55

    Oorspronkelijk geplaatst door jaske Bekijk bericht
    Omdat ik niet direct een gelijkaardig probleem heb kunnen vinden hier op het forum of op het web volgende vraag:

    Ik heb sinds enkele maanden een Canon EOS 20D te leen in combinatie met een EFS 17-55 IS en 70-200 IS. Sinds kort heb ik regelmatig het probleem dat bij het focussen het diafragma op "00" komt te staan en dat het toestel niet meer wil ontspannen. Sluitertijd kan ik wel nog instellen. Even de lens losschroeven en er weer op lost het probleem op. Maar het probleem doet zich steeds frequenter voor. Nu is het bijna om de 3 foto's... Soms krijg ik ook "error" te zien en dan moet ik het toestel even uit en weer aan zetten. Body wordt gebruikt met orriginele Canon battery grip en Canon battterij, alsook met twee UNiROSS batterijen.

    Het probleem doet zicht voor met alle combinaties van batterijen, bijna leeg of volledig opgeladen. Het probleem doet zich ook voor met of zonder CF-kaart erin (Sandisk Extreme III 2gig).

    Het probleem doet zich niet voor met de enige andere lens van Canon die ik heb: de 70-200

    Ik merk ook een nooit eerder opgemerkte onregelmatigheid die denk ik te maken heeft met de IS. Soms "bibbert" die bij het focussen heel sterk. Met bibberen bedoel ik 1 keer heel sterk naar boven en naar beneden gaan van het beeld in de zoeker.

    Lens en body zijn aangekocht in Duitsland, vorig jaar in augustus.

    Zijn er nog mensen die een gelijkaardig probleem herkennen?
    Kan het misschien iets te maken hebben met de contacten? Ik wissel heel regelmaig van lenzen. Zo ja, kan ik ze zelf cleanen?
    Moet die naar de hersteldienst en zo ja, wat zijn de mogelijkheden?
    Hoe lang kan zo'n herstelling duren bij Canon (toestel zou in augustus terug moeten)

    Alle tips zijn welkom...
    Bedankt voor alle hulp!
    Het toestel geeft "00" aan als het geen lens detecteert. Maar dat zal dan aan de contacten liggen.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Probleem EOS 20D icm 17-55

      Als de beeldstabilisatie in werking treedt, dan zie je soms het beeld een klein beetje bewegen, als het beeld blijft "bibberen", dan is er duidelijk iets mis.

      De contacten zullen niet zo heel erg vuil zijn, je kan eens proberen om er met een wattenstaafje over te wrijven om ze zuiver te maken. Gebruik daarbij zeker geen contactspray of iets dergelijks, want die kan voor meer problemen zorgen.

      Met een slechte verbinding is het ook mogelijk dat het beeld wat meer bibbert, want dan zal de IS meerdere keren kunnen opstarten (wat telkens een beweging geeft).

      Helemaal in het begin heb ik met de 17-55 één keer een foutmelding gehad, maar daarna nooit meer. Er zal toen ook een slechte verbinding geweest zijn.

      Als de problemen blijven na het reinigen van de contacten, vraag dan zo snel mogelijk aan de leverancier wat de beste (en snelste) manier is om de fout op te laten lossen, je hebt nog garantie.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Probleem EOS 20D icm 17-55

        ja terug naar duitsland

        Comment

        Working...
        X