Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen voor model fotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen voor model fotografie?

    Hoi allemaal

    welke lenzen zal ik best aanschaffen voor model fotografie?
    Ik bezit een Canon 350D en ben nu in bezit van volgende lenzen
    - ef 75-300mm 1/4 5.6 III
    -EFS 18-55mm
    Kan ik hier iets van gebruiken en welke lenzen raden jullie me aan anders?

    Groetjes

    Vinci

  • #2
    Re: Welke lenzen voor model fotografie?

    Tja, het beste zijn de prime lensen maar verder is de Tamron 28-75 f2.8 een lens die het werk zeker zal doen. Ja, de Canon lensen zullen net dat tikkeltje scherper zijn met een net iets betere kleuren maar is het als hobby of als beroep (gok op hobby )?
    Hangt van je budget af en waar je portretfotografie zal toepassen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen voor model fotografie?

      ga voor lichtsterke vaste brandpunten.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen voor model fotografie?

        Als je voor goede prijs/kwaliteit wil gaan , dan zou ik gaan voor de Tamron 28-75 2.8
        Ik gebruik ook prime lenzen (waaronder de nikon 105 2.8) , doch dan moet je er wel rekening mee houden dat je hier niet mee kan zoomen en dus zelf moet bewegen....met als mogelijke beperking de grootte van de studio.

        Grt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: Welke lenzen voor model fotografie?

          Ik gebruik in de studio vaak de 85F1,8 of de 70-200 F2,8L. Met de zoom ben je iets flexibeler qua beelduitsnede dan met de 85mm prime.

          Mvg,

          Wim
          BD0808BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke lenzen voor model fotografie?

            Ik gebruik voor 99% Canon 2.8 24-70 L, ben daar wel tevreden mee.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lenzen voor model fotografie?

              Je kan voor modelfotografie eigenlijk zowat elke lens gebruiken, alles hangt af van wat je juist wil bereiken. Een breedhoeklens geeft teveel vervorming, daarom wordt er meestal aangeraden om vanaf 50mm te beginnen.
              Een 50mm f1,8 is heel goedkoop, en ook heel bruikbaar voor modelfotografie.

              Je kan ook je huidige lenzen gebruiken, maar hou er dan wel rekening mee die die volledig open niet erg scherp zijn (een 50mm f1,8 ook niet, maar die is op f2,8 al wel heel scherp), en dat ze ook beiden veel last hebben van CA (Chromatische abberratie, blauwe of paarse randjes rond delen met veel contrast). Vanaf f8 kan je die lenzen wel vrij goed gebruiken, maar dan heb je wel heel wat licht nodig.

              Wil je niet teveel geld uitgeven, en toch een zoomlens gebruiken, dan kan je kiezen voor een Tamron 28-75 f2,8 XR DI, of een Sigma 24-70 f2,8 EX DG.
              De Canon 27-70 f2,8 L en de 24-105 f4 L IS zijn beiden ook heel goed, maar dat is een heel ander budget.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Welke lenzen voor model fotografie?

                Goedkoop, lichtsterk en superscherp: Canon 50mm F/1.8 !
                It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lenzen voor model fotografie?

                  verkopen ze deze ergens in W-VL voor een goeie prijs ?
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lenzen voor model fotografie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                    verkopen ze deze ergens in W-VL voor een goeie prijs ?
                    Overal denk ik zo, voor een lens van deze prijs (net geen 100 euro bij konijnenberg) zal de prijs waarschijnlijk niet snel meer dan 10 euro schelen van winkel tot winkel...

                    Zou zelf ook de 50mm aanraden om te beginnen, is zowiezo een interessante lens om te hebben en als je er een tijdje mee gewerkt hebt zul je dan zelf wel merken wat je zelf precies nodig hebt moest het iets anders zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lenzen voor model fotografie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                      Overal denk ik zo, voor een lens van deze prijs (net geen 100 euro bij konijnenberg) zal de prijs waarschijnlijk niet snel meer dan 10 euro schelen van winkel tot winkel...

                      Zou zelf ook de 50mm aanraden om te beginnen, is zowiezo een interessante lens om te hebben en als je er een tijdje mee gewerkt hebt zul je dan zelf wel merken wat je zelf precies nodig hebt moest het iets anders zijn.
                      FNAC Gent veldstraat 149 euro...

                      Grts JVG
                      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lenzen voor model fotografie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                        FNAC Gent veldstraat 149 euro...
                        oei, ik neem mijn woorden terug. Op foto konijnenberg staat ie voor net geen 100 euro (Geen idee waat de verzending kost) en heb hem eigenlijk nog nooit voor meer dan 110 gezien, maar ik let dan ook niet zo op Canon lenzen bij gebrek aan camera om ervoor te plaatsen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lenzen voor model fotografie?

                          Ik wil hier iedereen al bedanken die me verder geholpen hebben

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lenzen voor model fotografie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                            FNAC Gent veldstraat 149 euro...

                            Grts JVG
                            Dat zijn gewoon afzetters, alles is daar echt veel duurder. Ik vraag me af of die zich aan geen richtprijzen moeten houden

                            Maar on topic: die 50 mm 1.8 is een heel goed lensje, ik ben er zelf heel tevreden over en ik schiet er vaak portretten mee. Over de 85 mm 1.8 heb ik ook al veel goeds gehoord maar ik heb er zelf geen ervaringen mee.
                            Die 50 mm 1.8 staat bij geheugenkaart.be voor €98, Canon EF 50mm f1.8 II incl. zonnekap met adapterring 62-L kost er €109.
                            Dat is wel in Putte bij Mechelen maar ze leveren ook aan huis. Weet niet precies meer hoeveel de verzendkosten bedragen.
                            http://blackletterday.wordpress.com

                            Comment

                            Working...
                            X