Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel is m'n Canon 350D nog waard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel is m'n Canon 350D nog waard?

    Toestel is vorig jaar in maart gekocht van iemand die door scheiding dringend geld nodig had , heb er wel geen factuur aan maar moet nu zo'n 1,5 jaar oud zijn , clicks +/-9000 , exact weet ik het niet , schijnbaar kan niemand dit weten behalve Canon zelf maar ik ga gewoon voort op het aantal foto's dat ik ermee heb 'geschoten' , verkeert in goede staat en is zo goed als krasvrij !

    Erbij zit ook nog een originele batterygrip , 1 originele battery en 3 nep batterijen van het merk Hama , verder nog alle originele toebehoren zoals kabels , cd-roms en nederlandse handleiding , doos heb ik wel niet meer...

    Ik overweeg een 30D te kopen , daarom mijn vraag

    Thx voor jullie hulp
    Groetjes, Fabrice
    www.fabke.be

  • #2
    Re: Hoeveel is m'n Canon 350D nog waard?

    Ik zit in zelfde situatie, ik vrees dat 400eur max zal zijn dat je hier voor kan krijgen..

    grtz
    Mijn werkjes

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel is m'n Canon 350D nog waard?

      Oorspronkelijk geplaatst door fafafabe Bekijk bericht
      ....clicks +/-9000 , exact weet ik het niet , schijnbaar kan niemand dit weten behalve Canon zelf....
      En Opanda Exifer ook, gratis proggie, toont alle info wat in de Exif van je fotos staat, inclusief het totale aantal clicks dat je toestel al genomen heeft.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel is m'n Canon 350D nog waard?

        Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
        En Opanda Exifer ook, gratis proggie, toont alle info wat in de Exif van je fotos staat, inclusief het totale aantal clicks dat je toestel al genomen heeft.
        niet voor canon.
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel is m'n Canon 350D nog waard?

          Juist, maar op dit forum staat er wel een tip hoe je het toch te weten kan komen met Opanda IExif. Gewoon de tips volgen die in "Reply #64" staan.

          (komt blijkbaar origineel van 't fredmiranda forum)

          update: hmmm, net even verder gelezen, blijkbaar toch niet zo accuraat
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel is m'n Canon 350D nog waard?

            Hier nog effe het geheugen opfrissen... Ik heb hier al uren/dagen aan beziggeweest.

            De counter is opgeslagen in de body zelf en kan alleen uitgelezen worden door een erkend hersteller.... (ik zoek nog steeds die soft, maar helaas.....)

            Lesley.
            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
            Je foto's worden opgeslagen in mappen vb. 173CANON en daarin heb je het bestand IMG_7374.JPG

            Als je met een EXIF viewer in de JPEG-file gaat kijken op adres 0093 en je neemt de 2e en 3e waarde... (in dit geval 11100 en 206) Dan kun je uit deze 2 waarden het bestandsnummer halen)

            Dus als volgt;

            formule voor folder; F = X / 64

            formule voor bestand; B = 256 *((X / 64) * 64) + Y

            vb. X=11100 en Y=206

            11100/64=173,4375
            Dus de folder is 173CANON -> (neem 173.4375 zonder decimalen)

            256 *((11100/64) * 64) + 206
            11100/64=173,4375 -> neem hier dus dan 0,4375
            256 * (0,4375 * 64) + 206
            (256 * 28) + 206
            7168 + 206
            7374
            Dus de filename is IMG_7374.JPG

            voila... meer is dat niet...
            Maar als je CF kaartjes uitwisseld met andere body's of je reset de counter van de files of je renamed je files op je kaartje en gebruikt deze weer, dan loopt deze vanaf 0 of verder van het laatsts bestaande file vanop je CF kaartje.

            Ik had een excel sheet gemaakt met wat ik ondervonden had, en uiteindelijk bestond er een formule voor die eerder ontdenkt was...

            Wil je nu het aantal foto's weten die "gemaakt" zijn. (icm bestands serienummer)? is eigenlijk omzetting.... meer niet.

            vb 680CANON\IMG_8014.JPG -> 58014.
            -=- Light is the key...

            Comment

            Working...
            X