Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldstabilisator

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeldstabilisator

    Ik ben gek aan't worden vrees ik.
    Ik kocht in occazie (wel pas 3 maand oud) en er is echt niks aan.
    een canon L IS USM 28-300mm 3.5-5.6
    Ik denk mooiere, zuivererde, foto's ermee te trekken dan mijn vorige tamron 70-300 maar niks is minder waar.
    zelf op ON heb ik de indruk dat die stabilisator niet werkt. hoe goed ik ook zit te focussen op iets. Het is nooit echt zuiver...
    Zelf als het maar 1 m van mij verwijderd is...
    Is het de bedoeling om een lagere ISO te nemen? een hogere sluiterstijd in RAW en dan zelf lichter te maken?

    Hoe komt het, hoe stil ik ook ben nooit zo'n scherpe foto's maak als met mijn vorige lens? Een gewoonte? ik weet het niet.

    Zijn er mensen die hetzelfde meemaakten?

    Didier
    http://www.busimatch.com

  • #2
    Re: beeldstabilisator

    Ik ken de kwaliteit van die lens niet.

    Denk er echter wel aan dat een beeldstabilisator enkel dient om beweging van de fotograaf te compenseren, niet om lagere kwaliteit van glas te verbeteren.
    Een superzoom als een 28-300 zal zelden (of nooit) scherper zijn dan een meer bescheiden zoom zoals die 70-300, zeker niet als je ze volopen gaat gebruiken...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: beeldstabilisator

      De 28-300 is een 11x zoom .....dat is zelden een scherpe lens met zoveel glas erin. Ze word veel gekocht als allround lens door persfotografen e.d. Het is ook een handig reisobjectief.....maar ze mist de scherpte van een prime. Heb deze lens een tijdje gehad maar voor de softe resultaten ook weer weggedaan. De stabilisatie heeft wel een seconde nodig om in werking te treden.....wanneer je door de zoeker kijkt lijkt het beeld iets te zakken wanneer de stabilisator werkt.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: beeldstabilisator

        Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
        Ik ben gek aan't worden vrees ik.
        Ik kocht in occazie (wel pas 3 maand oud) en er is echt niks aan.
        een canon L IS USM 28-300mm 3.5-5.6
        Ik denk mooiere, zuivererde, foto's ermee te trekken dan mijn vorige tamron 70-300 maar niks is minder waar.
        zelf op ON heb ik de indruk dat die stabilisator niet werkt. hoe goed ik ook zit te focussen op iets. Het is nooit echt zuiver...
        Zelf als het maar 1 m van mij verwijderd is...
        Is het de bedoeling om een lagere ISO te nemen? een hogere sluiterstijd in RAW en dan zelf lichter te maken?

        Hoe komt het, hoe stil ik ook ben nooit zo'n scherpe foto's maak als met mijn vorige lens? Een gewoonte? ik weet het niet.

        Zijn er mensen die hetzelfde meemaakten?

        Didier
        Ik had de 35-350L, en die was best goed (rekening houden met de range), maar het is natuurlijk geen 3x zoom.
        Nu, de 28-300 is merkelijk beter, misschien is jou exemplaar defekt?
        Stuur eens een onbewerkt beeldje door?
        Ps, ik gebruikte ALTIJD minimaal iso 400, en de P stand, zodat men sluitersnelheid hoog genoeg was.

        Comment


        • #5
          Re: beeldstabilisator

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ik had de 35-350L, en die was best goed (rekening houden met de range), maar het is natuurlijk geen 3x zoom.
          Nu, de 28-300 is merkelijk beter, misschien is jou exemplaar defekt?
          Stuur eens een onbewerkt beeldje door?
          Ps, ik gebruikte ALTIJD minimaal iso 400, en de P stand, zodat men sluitersnelheid hoog genoeg was.
          Hoe zend ik dat door?
          Het is een RAW hé.

          Groetjes
          http://www.busimatch.com

          Comment


          • #6
            Re: beeldstabilisator

            Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
            Hoe zend ik dat door?
            Het is een RAW hé.

            Groetjes
            gewoon via mail, ik kan dat ontvangen, rudydegeus@hotmail.com

            Comment


            • #7
              Re: beeldstabilisator

              verzonden.
              Het is wel 11MB :s

              groetjes
              http://www.busimatch.com

              Comment


              • #8
                Re: beeldstabilisator

                Als ik een andere lens wil aanschaffen zou ik dat nóóit doen zonder hier even te checken of het een voor- of een nadeel is.
                Als jij dat ook deed had je deze lens van=st niet gekocht.

                Gr Kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                Comment


                • #9
                  Re: beeldstabilisator

                  Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
                  verzonden.
                  Het is wel 11MB :s

                  groetjes
                  Nog niets aangekregen, anders eens een jpg proberen? wel op full resolution, liefst onbewerkt, met de exif erin.
                  Greetings
                  Rudy

                  Comment


                  • #10
                    Re: beeldstabilisator

                    Het ligt toch toevallig niet aan de UV-filter die er toevallig zou opzitten?
                    Ik heb een tijdje geleden hetzelfde voor gehad. Zie maar naar de topic van CANON lens 70-300 IS USM: onscherpe foto's.... Het lag bij mij aan die UV filter!

                    Comment


                    • #11
                      Re: beeldstabilisator

                      Ook al is het een 11 keer zoom, scherpe platen zouden wel moeten kunnen.
                      Het is geen kinderachtige lens die TS omschrijft. Lenzen met meer dan 4 keer zoom (Sigma 18-200 e.d.) vervormen vaak op de uiterste standen en zijn in de top van het bereik wat soft. Halverwege moet je toch normale foto's kunnen maken. Kwaliteit kan niet op tegen een prime, maar het moet toch acceptabel zijn. Zo ook met de lens van TS.

                      Een UV-filter KAN je probleem zijn, check dit.

                      Voer anders ook eens een focustest uit. Het kan zijn dat je lens op een ander punt scherpstelt als waar jij op richt. Dit heet front- of backfocus.

                      Comment


                      • #12
                        Re: beeldstabilisator

                        Oorspronkelijk geplaatst door Palyaço Bekijk bericht
                        Het ligt toch toevallig niet aan de UV-filter die er toevallig zou opzitten?
                        Ik heb een tijdje geleden hetzelfde voor gehad. Zie maar naar de topic van CANON lens 70-300 IS USM: onscherpe foto's.... Het lag bij mij aan die UV filter!
                        ja, die UV filter had ik erbijgekregen.
                        zou het aan dt kunnen liggen?
                        vanaf het beter weer is probeer ik zonder.. grrr, ze hadden beloofd 30 graden, had ik het niet gedacht dat ze 15 in de voor- en 15 in de namiddag bedoelden, haha

                        Didier
                        http://www.busimatch.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: beeldstabilisator

                          [of-topic] hier is't al 24°C, en meer moet dat van mij niet zijn...[\of-topic]

                          Er zijn idd al verschillende mensen geweest die minder scherpe foto's kregen door een filter die op de lens zat ...
                          Ik zou zeggen, neem eens 2 indentieke foto's, 1 met en 1 zonder UV-filter en vergelijk...
                          Grtz, Tigra-Boy
                          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                          Comment

                          Working...
                          X