Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze sigma 18-200 lens en invloed van een beeldstabilisator

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze sigma 18-200 lens en invloed van een beeldstabilisator

    Hoi,

    Een goede maand geleden heb ik me de eos 400D aangeschaft met de kitlens 18-55 en direct een 70-300 tamron lens...

    Na een eerste korte vakantie merk ik dat ik nooit het schot heb dat ik wil omdat telkens de verkeerde lens op dat moment er wel opzit ...
    Daarom ben ik nu op zoek naar een meer all-round lens en ben ik bij de volgende 2 opties uitgekomen.


    Sigma 18-200mm DC F: 3.5-6.3 Canon Digitaal (329euro)
    of
    Sigma 18-200mm DC OS F: 3.5-6.3 Canon Digitaal (549euro)

    (mag ik eigenlijk links posten naar betreffende site waar ik die wil kopen?)


    De duurdere lens heeft een Beeldstabilisator. Nu is mijn vraag eigenlijk. Heb ik dit wel nodig ? Zal ik het verschil ondervinden ? Momenteel als ik op stap ging met mijn 70-300 nam ik verschillende foto's van eenzelfde onderwerp en is er telkens wel eentje goed bij (n00b probleen?). Eind dit jaar (dus ik kan nog ff oefenen) ga ik naar thailland en daar zal ik iets zuiniger moeten zijn met de memory card dus is het wel de bedoeling dat ik het goede beeld in 1-2 shots ook moet hebben ...


    a penny for your thoughts ..

    Thx
    Tom
    Last edited by VsTrash; 12 juli 2007, 08:24. Reden: forgot something
    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

  • #2
    Re: Keuze sigma 18-200 lens en invloed van een beeldstabilisator

    Ik weet niet hoe goed het OS systeem van Sigma is, maar met Nikon 18-200 VR heb ik veel betere resultaten dan met mijn Sigma 18-200 en dan aan het lange eind natuurlijk. Ik had bij de Sigma regelmatig bewegingsonscherpte en bij de Nikkor bijna nooit en als het er is onder moeilijkere omstandigheden. Met wat moeite lukt het nog met een 1/20.
    PS ik heb het verchil in kwaliteit tussen de Nikkor en Sigma niet mee laten spelen alleen het verschil met en zonder VR.

    Je gaat op vakantie toch niet op foto's kijken omdat je geen kaartje extra hebt, met de tegenwoordige prijzen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Keuze sigma 18-200 lens en invloed van een beeldstabilisator

      2° Body meenemen ?

      Mvg,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment

      Working...
      X