Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief of Alpha 100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk objectief of Alpha 100?

    hallo,

    Ik had me graag de Sony Alpha body aangeschaft.

    welke lens raden jullie me aan?
    mijn gedacht is een 18-125 of een 28-200.

    zijn de lenzen van Sony zelf qwalitatief goed?

    Of ga ik best naar een ander merk kijken zoals Sigma ( als deze erop passen).
    en zo ja welk model?
    Ik lees dat de sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC geen aanrader is...

    budget voor de lens: ong. 250,00 euro.


    jullie zullen het me zeggen

  • #2
    Re: welk objectief of Alpha 100?

    wat denken jullie van de

    Tamron AF 28-200/3,8-5,6 XR DI
    Last edited by matt4; 11 juli 2007, 18:55.

    Comment


    • #3
      Re: welk objectief of Alpha 100?

      Eén adres: Dyxum: http://www.dyxum.com/lenses/results.asp?IDLensType=3
      "De" site voor al uw informatie over Konica-Minolta- en Sony camera's, lenzen en al wat er bij komt kijken.

      Waarom niet uitkijken naar een beercan? De Minolta 70-210 f/4 dus.
      Een oude maar superdegelijke lens die door iedereen geprezen wordt. Deze lens is regelmatig te vinden voor een 125 à 135 Euro. Op Marktplaats.nl bijvb.
      Tesamen met de kitlens (18-70) die dus helemaal niet slecht is, heb je een bereik van 18 tot 210 mm en binnen jou budget. Je hebt dan wel twee lenzen maar is dat niet een beetje het idee en pluspunt bij een DSLR? Dat men lenzen kan wisselen?

      De Tamron 28-200 daar zou ik in elk geval afblijven. Dergelijke superzooms zijn altijd een te grote toegeving op het gebied van scherpte en lichtsterkte ten voordele van het grote bereik.

      Comment


      • #4
        Re: welk objectief of Alpha 100?

        Oorspronkelijk geplaatst door matt4 Bekijk bericht
        wat denken jullie van de

        Tamron AF 28-200/3,8-5,6 XR DI
        Van de "superzooms" is deze Tamron wel één van de betere; in elk geval beter dan de Tamron of Sigma 18-200. Je mist er natuurlijk wel het stukje breedhoek tot 18mm mee.

        Maar zoals leonbidon als aangaf, moet je zo'n zoom vooral kopen voor het gebruiksgemak, niet voor de superkwaliteit van de beelden.

        Een 18-70 + 70-210/4 is inderdaad een niet al te dure mogelijkheid.

        Een andere optie: 18-70 + Sigma 70-300 DG Apo Macro. Deze laatste is nieuw te koop voor €200 ongeveer: goede beeldkwaliteit, goed gebouwd, ruim bereik, én beperkte macro-functie.

        Ofwel een 18-70 + Minolta 100-300/4.5-5.6 Apo D (die mijn persoonlijke voorkeur heeft: heel goede beeldkwaliteit, compacter en lichter dan de 70-210/4, én groter bereik). Tweedehands is deze Minolta wel te vinden voor rond €250 à €300.

        Wat ook kan: Tamron 17-50/2.8 of Sigma 18-50/2.8 (beide tweedehands voor ongeveer €225 à €250); eventueel (als je nog wat centen over hebt) in combinatie met een tweedehands Sigma 70-300 DG Apo, of Minolta 70-210.
        Dit is eigenlijk ook wel een keuze die ik persoonlijk met jouw budget wel zou zien zitten: dan heb je meteen een goeie lichtsterke standaardlens tot 50mm. Aan het televerhaal kan je dan later nog werken.

        In elk geval zou ik zeggen: overweeg zeker om tweedehandslenzen te kopen (behalve de kitlenzen want die betaal je toch al bijna niets als je ze meteen samen met camera koopt). Dan betaal je heel wat minder dan nieuw, en wil je daarna een stapje verder en een lens vervangen, dan heb je bij verkoop het merendeel van je centen terug.

        Succes !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: welk objectief of Alpha 100?

          alvast bedankt voor de info!!
          zal ik zeker en vast in acht nemen!

          kunnen jullie je gedacht geven over de sigma 18-125 lens?

          deze kopen ipv de kitlens 18-70? ik zou er al iets breder mij zitten qua mogelijkheden. maar is deze kwalitatief even goed dat de kitlens?

          Comment


          • #6
            Re: welk objectief of Alpha 100?

            Geen idee hoe deze lens zich verhoudt tot de kitlens...
            Hier vind je alvast een pak info (riviews, links naar tests...) :
            Dyxum

            De kitlens vind je trouwens ook in diezelfde database.

            Persoonlijk zou ik de kitlens meteen bij de camera kopen ipv die Sigma.
            De kitlens zal je dan immers nauwelijks een cent kosten...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: welk objectief of Alpha 100?

              klopt het dat de flits niet automatisch openklapt bij de alpha?
              Dit heb ik van horen zeggen...

              Comment


              • #8
                Re: welk objectief of Alpha 100?

                Oorspronkelijk geplaatst door matt4 Bekijk bericht
                klopt het dat de flits niet automatisch openklapt bij de alpha?
                Dit heb ik van horen zeggen...
                Nee, gelukkig klapt die niet automatisch open.
                Ik beslis zelf wel of ik een flits wil of niet...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: welk objectief of Alpha 100?

                  Tamron 55 - 200

                  Mooi bereik en redelijke beeldkwaliteit met nauwelijks vervorming. 105 euro plus portkosten bij cameradiscount.
                  (als aanvulling op de kitlens)

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk objectief of Alpha 100?

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Nee, gelukkig klapt die niet automatisch open.
                    Ik beslis zelf wel of ik een flits wil of niet...
                    idd gelukkig !
                    ik erger me daar enorm aan bij de 400D van mijn schoonvader !!
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment

                    Working...
                    X