Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

    Hallo,

    ik kreeg via een PM van Daviro links binnen met de firmware 1.1.0 voor de EOS 400D!

    Firmware 1.1.0 pagina EOS 400D

    Volgens die pagina worden de volgende items gecorrigeerd of verbeterd :

    Firmware specification changes

    This firmware update (Version 1.1.0) incorporates the following fixes and improvements.

    1. Adds support for the new Media Transfer Protocol (MTP) USB protocol.
    2. Corrects errors in the Simplified Chinese menu screens.

    The Version 1.1.0 firmware being released this time is for cameras with firmware up to Version 1.0.5. If the camera's firmware is already Version 1.1.0, it is not necessary to update the firmware.
    Geen fix dus voor vermeende onderbelichtingsproblemen hoedanook... Ofwel zetten ze het niet in de lijst omdat ze het niet erkennen als een probleem

    Bij mij gaat de firmware er allesinds op... eindelijk fatsoenlijke simpele chinese menus!

    Bedankt Daviro voor de link!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

    terug een maat voor niets vrees ik .. enfin 't zal onze kennis van het chinees in de EU ten goede komen ..

    vreemd dat de links mij op de update blz van 1.0.5 doen terrecht komen waar niets schijnt te staan over 1.1.0 (tot nu toe) enkel op de download bladzijde staat het FW bestand .. of is dit de normale gang van zaken ?

    Comment


    • #3
      Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

      Bij mij is dat anders versie 1.1.0 na klikken op de link.
      Heb jij misschien last van hersendood?
      De nieuwe firmware staat al op mijn toestel.

      Wat een leuk ding toch die 400D
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

        Is het nuttig of aangeraden die update te doen als je geen problemen hebt ? En kan je de originele firmware die in het toestel zit bij aankoop op een of andere manier downloaden zodat je nog altijd terug kan, indien je dat zou willen ?
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

        Comment


        • #5
          Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

          Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
          Is het nuttig of aangeraden die update te doen als je geen problemen hebt ? En kan je de originele firmware die in het toestel zit bij aankoop op een of andere manier downloaden zodat je nog altijd terug kan, indien je dat zou willen ?
          Een gouden raad die ik zelf helaas maar al te veel overtreed, tegen beter weten in:

          If it ain't broken, don't fix it.
          bram de greve photography | gallery | myspace
          Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

          Comment


          • #6
            Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

            Oorspronkelijk geplaatst door bramz Bekijk bericht
            Een gouden raad die ik zelf helaas maar al te veel overtreed, tegen beter weten in:

            If it ain't broken, don't fix it.
            precies... tenzij er goede verbeteringen inzitten die de moeite waard zijn, kan je een firmware upgrade doen.

            Als er niets inzit (zoals bij deze), laat hem dan zijn... firmware verkeerd uploaden en je camera kan opgestuurd worden.

            je kan trouwens de huidige firmware NIET downloaden om nadien terug te gaan naar de vorige versie...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

              Oorspronkelijk geplaatst door bramz Bekijk bericht
              If it ain't broken, don't fix it.
              Op mijn 2,5 jaar oude 20D staat nog steeds de originele firmware, omdat er ondertussen geen enkele nieuwe firmware uitgekomen is waar voor mij een echte verbetering inzit.

              Het is inderdaad niet nodig om iets te repareren dat niet stuk is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

                Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                snip....je kan trouwens de huidige firmware NIET downloaden om nadien terug te gaan naar de vorige versie...

                ha ? en waarom niet ?? leg uit ? belet de firmware die roll-back ?

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  ha ? en waarom niet ?? leg uit ? belet de firmware die roll-back ?
                  de camera detecteert welke firmware in de camera zit en welke je er op wil zetten. Als de versie's niet in orde zijn (maw, diegene die je erop wil zetten ouder is) dan zegt die dat en wordt de operatie afgebroken.

                  je kan trouwens ook de firmware niet downloaden van de camera.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    de camera detecteert welke firmware in de camera zit en welke je er op wil zetten. Als de versie's niet in orde zijn (maw, diegene die je erop wil zetten ouder is) dan zegt die dat en wordt de operatie afgebroken.

                    je kan trouwens ook de firmware niet downloaden van de camera.
                    dat wel maar dat is voor niets nodig .. ik heb 1.0.5 op schijf staan dus in principe volstaat het de bin file in de root van een CF kaart te zetten ... als de bestaande FW geen mechanisme heeft om die roll-back af te breken of tegen te houden dan zou dat feilloos moeten werken .. ik ga het wel niet proberen .. ik heb zo al genoeg kl..... met mijn 400D ..

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      dat wel maar dat is voor niets nodig .. ik heb 1.0.5 op schijf staan dus in principe volstaat het de bin file in de root van een CF kaart te zetten ... als de bestaande FW geen mechanisme heeft om die roll-back af te breken of tegen te houden dan zou dat feilloos moeten werken .. ik ga het wel niet proberen .. ik heb zo al genoeg kl..... met mijn 400D ..
                      ok, je kan idd een oudere firmware gedownload hebben en nog op je computer staan... klopt volledig...

                      maar elke Canon firmware is, normaal gezien, uitgerust met een "anti-rollback-mechanisme" dat detecteert of de firmware die je wil uploaden nieuwer is dan diegene die erop staat.

                      mij zal je het ook niet zien proberen neen firmware kan vreselijk veel gezeik opleveren
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 400D firmware 1.1.0 is uit!

                        Als je nooit iets doet, gebeurt er niets natuurlijk.
                        De firmware niet installeren omdat het wel eens mis kan lopen is toch een beetje overdreven. Ik neem aan dat jullie nooit de auto nemen. Want eerlijk gezegd de kans dat je in de auto stapt en een ongeluk meemaakt met dodelijk afloop is vele malen groter dan de kans dat je de camera enkele weken kwijt bent omdat de firmware installeren is mislukt.

                        Trouwens Canon test die firmware wel eerst degelijk uit. Daarom wordt die SW ook eerst op vele nieuwe toestellen geleverd voordat je hem kan downloaden.

                        Daarbij heeft de laatste firmware ook steeds alle wijzigingen in zich. Als je deze installeerd dan heb je ook de wijzigingen van 1.0.5 ineens mee. En dat zal ook zo in toekomst zijn.

                        Ik redeneer dat er af en toe dingen in de firmware zitten die niet aan de klok worden gehangen. Als er geen of weinig klanten last hadden van een probleem dan wordt dat soms aangepast zonder het te vertellen. Want elke fout toegeven is moeilijk. Dus waarom dan niet de laatste versie installeren je bent gewoon zekerder van de correcte werking van het toestel.

                        Trouwens Canon zal nooit een probleem op jouw camera erkennen als je niet met de laatste firmware werkt. Ik heb lang genoeg in de SW branche gewerkt. En eerst moest de laatste versie erop, alleen als het probleem zich dan nog voordeed werd er verder gekeken.
                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment

                        Working...
                        X