Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

    Hiermede doe ik een oproep aan eigenaars die zich aangesproken voelen aangaande het feit aangehaald in dit topic.

    Ik heb zopas (1week oud) de 4ooD en heb daarmee wat testjes gemaakt in AutoMode en mij valt op dat quasi alle foto's een stop onderbelicht lijken. Heb nu ff de test gedaan met m'n Canon A8o ernaast en die schiet die fotos wel goed naar mijn inziens,de indentieke shoots met de 4ooD (AutoMode) zijn steeds onderbelicht. Is dit


    U mag mij via Pb of email contacteren met (natuurlijk) naam ,adres,tel.nr. en serienummer van de 400D body,data van aankoop en locatie van aankoop,liefst met scannetje van je garantiebon waar normaal alles op staat incl.stempel v/d verkoper etc.
    Deze gegevens zijn dus enkel en alleen tbv. dit EOS400d probleem en ik garandeer dat deze data nergens openbaar worden gemaakt buiten de eventuele contacten met Canon of andere bevoegde diensten.
    Ik ga wel deze week op vakantie maar na terugkomst hoop ik wat mensen bijèèn te hebben om te proberen Canon of derden deze zaak te laten oplossen

    Dank bij voorbaat
    Last edited by Floydian; 11 juli 2007, 07:03.
    Groet,

  • #2
    Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

    Naam: Don Quichot
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • #3
      Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Naam: Don Quichot
      waarom het schampere "name calling" ?? er is tenminste iemand die constructief een probleem wil aan pakken om het misschien op te lossen in tegenstelling tot al die hersendoden die er hier omheen lullen zonder te weten waar ze het in hemelsnaam en eigenlijk over hebben ??

      Comment


      • #4
        Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

        Was maar een grapje hoor. Ik heb geen enkel probleem want ik heb geen 400D, maar ik zou het natuurlijk ook niet fijn vinden dat ik met dat probleem zou zitten en het is idd fijn om weten dan dat er mensen zijn die iets willen ondernemen tegen canon.

        Ik gebruikte die naam enkel omdat canon in dit geval de windmolen is he

        Mvg
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #5
          Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

          Al eens manueel proberen te belichten?
          Als het probleem blijft hebben, waarom ga je dan niet eens even naar de winkel waar je 'm gekocht hebt, daar zullen ze vervolgens zelf wel even vaststellen hoe en wat.

          Een slr is niet gemaakt voor in automode te schieten als je het mij zou vragen... Maar om zoveel mogelijk zelf in te kunnen stellen.
          Mvg,
          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

            Joske Vermeulen? uit Schoten?

            Comment


            • #7
              Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

              Geachte,

              Het probleem met onderbelichting komt wel eens voor bij de 400D.
              Echter is dit geen onoplosbaar probleem, daar men zelf belichtigscompensatie kan toepassen wanneer men niet gebruik maakt van de automatische programmastanden.
              Verder kunnen wij het makkelijk softwarematig corrigeren zodat ook in de volautomaat de foto's niet meer zijn onder- belicht. Uiterraard valt dat onder garantie.

              Met vriendelijke groet,

              Linda Mol
              ETBASS B.V.



              ________________________________

              Van: Louis - Duotecno [mailto:Louis@duotecno.be]
              Verzonden: dinsdag 10 juli 2007 21:57
              Aan: info mailbox etbass
              Onderwerp: Probleem met onderbelichting




              Geachte,

              Ik sta op het punt als tweede toestel een 400D met degelijke lens aan te schaffen. Nu durf ik niet direct, daar ik op veel gebruikersfora problemen kan opspeuren.

              Blijkbaar zouden enkele toestellen van de laatste maanden problemen geven met onderbelichte foto's. Ook is het zo dat niemand een directe oplossing kan bieden voor dit probleem op dit ogenblik.

              Kunt u mij verder helpen met dit probleem? Kan ik het toestel aanschaffen en eventueel een firmware upgrade doen, of zit er mogelijkheid in dat het toestel mogelijks moet omgewisseld worden?



              Ik dank u voor uw vrijblijvend antwoord.

              Louis Vansteenkiste
              misschien kan dit te TS helpen
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

              Comment


              • #8
                Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                hmm .. als ik nu hun antwoord nog eens herlees is dat antwoord eigenlijk lulkoek ? eerst zeggen ze dat de onderbelichting voorkomt en dan zeggen ze dat je ze maar moet corrigeren met de EV compensatie en als je echt in een ge-preprogrammeerde mode wil werken dan willen ze je camera wel even bijregelen maar hey .. als ze die voor de auto modes bijregelen dan is die voor de manuele modes ook bijgeregeld he .. maar over het oplossen van een constante onderbelichting geen woord he ... wat is het nu eigenlijk onderbelichten sommigen nu voor hun of niet ?

                Eigenlijk zeggen ze hetzelfde als wat ik op 20/2/2007 van Canon kreeg he
                quote ad nauseam !

                "Geachte klant,

                Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.
                Hierbij kunnen wij u meedelen dat de foto's inderdaad wat donkerder zijn dit is zo voorgedacht.
                Dit is namelijk vaak dat deze camera de EOS 400D door semi-professional en professionele gebruikers heeft die vaak de foto's willen na bewerken. Wat u willen adviseren is doormiddel van de belichtings compensatie anders in te stellen of de foto's dan wel beter zijn.

                Met vriendelijke groeten,
                Canon Customer Support

                Mocht met ons antwoord uw probleem niet volledig zijn opgelost, stuur ons dan een nieuwe vraag, doe dit echter niet via "reply/antwoord" maar gebruik deze link of bel onze helpdesk op 070 300 012, van 08.00 tot 17.30 uur. U dient het 7-cijferige referentienummer te vermelden dat u kan terugvinden in de onderwerpregel van uw e-mail.

                Wij streven ernaar uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Het duurt gemiddeld 2 tot 3 werkdagen voor uw een reactie krijgt (of op de volgende werkdag als u uw vraag in het weekend of op een nationale feestdag stelt). "

                Comment


                • #9
                  Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                  Al eens manueel proberen te belichten?
                  Als het probleem blijft hebben, waarom ga je dan niet eens even naar de winkel waar je 'm gekocht hebt, daar zullen ze vervolgens zelf wel even vaststellen hoe en wat.

                  Een slr is niet gemaakt voor in automode te schieten als je het mij zou vragen... Maar om zoveel mogelijk zelf in te kunnen stellen.
                  Ad Nauseam !
                  Heb je de problematiek eigenlijk gevolgd ? waarschijnlijk niet .. de nood van een constante EV compensatie van ongeveer +2/3EV in alle creatieve modes zijnde P, Tv, Av en M zegt u dat iets ? en 't is nog niets eens juist +2/3 in alle gevallen 't kan varieren van +1/3 tot +1EV op sommige toestellen .. durf je 0EV instellen dan heb je een donkere foto period.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                    Ik zou zeggen, doe uw toestel terug binnen koop iets anders. Nikon ofzo.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Ik zou zeggen, doe uw toestel terug binnen koop iets anders. Nikon ofzo.

                      Dave
                      geen probleem .. als je mij het adres geeft van de winkel die je je geld teruggeeft na bvb 1 maand aankoop dan doe ik dat direct ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Ik zou zeggen, doe uw toestel terug binnen koop iets anders. Nikon ofzo.

                        Dave
                        Ha! Funny Dave!
                        Nooit gehoord van de wisselende belichting bij de D80? De ene keer juist, dan onder- en dan weer overbelicht.
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht

                          Een slr is niet gemaakt voor in automode te schieten als je het mij zou vragen... Maar om zoveel mogelijk zelf in te kunnen stellen.
                          Een DSLR van deze klas is gemaakt op opnames in automode te maken met de mogelijkheid om in extreme gevallen te kunnen bijsturen.
                          Manuele modes zijn vooral bedoelt voor creatieve fotografie waar je een andere belichting wenst dan standaard, en om bij complexe licht omgevingen de nodige bijsturing te doen. En ook om sluitertijd en diafragma onder eigen controle te houden.
                          De droom van een fotograaf is dat belekes correct uit de camera komen en dit aan de hoogste kwaliteit, zonder daarna nog te moeten prullen in PS of een of andere RAW-converter. Sommige producente slagen er nu eenmaal beter in dan de andere om dit ideaal te benaderen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Ik gebruikte die naam enkel omdat canon in dit geval de windmolen is he
                            Het is juist daarom dat Floydian nog andere mensen zoekt met gelijkaardige problemen hé: eendracht maakt (nog altijd) macht.

                            Allessinds succes met de afhandeling van je problemen F.!



                            Ik heb niet de indruk dat mijn 400D'tje onderbelicht. Ik zou dit natuurlijk eens willen uittesten. Maar doordat ik zelf een 'beginnerke' ben, weet ik helemaal niet hoe ik aan zoiets moet beginnen.
                            Canon 400D + 18-55mm kit + 75-300 USM III

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gedupeerden gezocht van Canon EOS400D

                              Oorspronkelijk geplaatst door timw Bekijk bericht
                              Het is juist daarom dat Floydian nog andere mensen zoekt met gelijkaardige problemen hé: eendracht maakt (nog altijd) macht.

                              Allessinds succes met de afhandeling van je problemen F.!



                              Ik heb niet de indruk dat mijn 400D'tje onderbelicht. Ik zou dit natuurlijk eens willen uittesten. Maar doordat ik zelf een 'beginnerke' ben, weet ik helemaal niet hoe ik aan zoiets moet beginnen.
                              Simpel,

                              Zet verschillende camera's voor dezelfde situatie en zie wat ze aangeven qua belichting.

                              Voorwaarde is wel dat ze dezelfde beeldhoek alsook dezelfde instelling hebben.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X