Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na een paar maand de Canon Eos 350D...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na een paar maand de Canon Eos 350D...

    Hallo,

    ik gebruik nu al een paar maanden de Canon Eos 350D met de kitlens (18-55) en begin een paar beperkingen te voelen...

    Als beginner kan ik nog niet zo goed plaatsen welke lens of lenzen een antwoord zouden bieden op de beperkingen, dus daarmee deze vraag:

    1/Ik neem nogal veel foto's van paarden, maar ik sta meestal niet dichtbij (foto's op jumpings, dressuur...) en dus krijg ik niet dicht genoeg ingezoemt --> welke lens kan hier helpen?

    2/En soms krijg ik niet genoeg landschap op mijn foto als ik wil, ik denk dat ik hier op zoek ben naar een groothoek?

    Bedankt alvast voor alle hulp,

    Sofie

  • #2
    Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

    Yep, je hebt het alle 2 goed.

    Alleen wat is je budget?
    En met de zoom hoever wil je nog in kunnen zoomen en vanwaar mag die zoom starten?
    maw:
    Is je 55mm net iets te kort of wil je echt een heel stuk meer?
    bijv 55-200 of 70-300.

    Hier staat een lenshulpmiddeltje daar kan je een beetje zien vana en tot hoever je met verschillende lenzen kan zoomen ( ieder merk heeft een beetje hetzelfde gamma aan lenzen.


    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

      Mijn budget?

      Hm, dat weet ik zelf niet zo goed, voor hoeveel gaan zo'n lenzen? Ik vind meer dan 300€ geven veel...maar als er voor een goede lens meer te sparen valt dan zal het gewoon wat langer duren eer ik ze heb

      Bij het fotograferen kom ik meestal toch wel een stuk te 'kort' aan zoom, paard en ruiter verdwijnen in de achtergrond zeg maar...

      voorbeeldjes: Oefening springen
      Of ligt het gewoon aan mijn beginneling zijn hier?

      Maar het liefst zou ik een goed landschap-lens erbij hebben, in oktober gaan we op vakantie naar andalusië, en daarom vind ik het beter om iets aanvullends in die richting te kopen aangezien de kitlens wel goed is om andere vakantiefoto's te nemen...

      Bedankt alvast,

      Sofie

      Comment


      • #4
        Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

        een goeie landschap lens zal waarschijnlijk je kitlens vervangen zoek maar eens op het forum naar "vervanging kitlens" je zult heel veel tegen komen mischien iets meer dan je 300 maar tegen de 400 moet toch echt lukken!

        als ik zo je voorbeeld foto's bekijk lijkt het of je voor je nog heel veel ruimte hebt kun je niet 2 meter dichter bij gaan staan? dan zal je ruiter+paard al meer in beeld hebben.
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

          als ik zo je voorbeeld foto's bekijk lijkt het of je voor je nog heel veel ruimte hebt kun je niet 2 meter dichter bij gaan staan? dan zal je ruiter+paard al meer in beeld hebben.
          Dat gaat soms, maar niet altijd, meestal is de piste afgezet en kan ik niet echt dichtbij...en toegegeven DURF ik soms echt niet dichter. Mijn vriend doet aan paardrijden en ik kijk graag toe. Liefst van niet te dicht

          Ik zal zeker eens zoeken op het forum naar een vervanger voor mijn kitlenst.

          groetjes,

          Sofie

          Comment


          • #6
            Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

            Die 55 mm is misschien te weinig, en om te wisselen tussen de kitlens en een telezoom heb je geen tijd voor.

            Je kan evenwel kiezen voor een 18-125 van Tamron, of een tweedehandse 28-135 ofzo kan je wel vinden voor rond de 300 euro. Dan heb je de breedhoek van 18mm niet meer, maar die heb je voor je paarden misschien niet nodig?

            In ieder geval verkies ik een lens met USM, dus de 28-135 tweedehands lijkt me geen slechte optie. Ik zou het overwegen.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

              Vermits je toch nooit die 2 zaken tegelijk gaat doen (landschappen en paarden) kan je misschien beter naar 2 lenzen uitkijken. Een 40-200(300) voor de paarden en een 17(of nog lager)-70 voor de landschappen. Het zijn echt wel 2 tegengestelde zaken.

              Comment


              • #8
                Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

                Voor paardenfotografie moet je een snelle lens hebben ..Ik zou gaan voor een 70-200 l4 van Canon ..2ehands tussen 400-500 euro!
                Is the Canon EF 70-200mm f/4L USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

                Je vriend zal wel beamen dat de mooiste foto van een jump is als het paard en ruiten net een geheel zijn geworden ,poten ingetrokken ..zo willen ze de fotos zien !
                Maar die foto maak je zomaar niet in 1 keer ,meerdere shots na elkaar tijdens de jump en daartussen vind je dan de uitstekende !

                Ik mis wel wat bewerking in je fotos ,helaas wat rommelig, maar dit kan je oplossen door te croppen .En je levels wat aan te passen .
                Zie dit niet als negatief commentaar maar enkel als positieve kritiek.

                Voor landschapfotografie ga ik voor een Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro DX

                btw het word tijd voor een schoonmaak ,ik zie vlekjes op je fotos
                Last edited by Fabbe; 15 juli 2007, 10:04.

                Comment


                • #9
                  Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

                  Voor landschappen : idd de Tokina 12-24 ATX PRO, een dijk van een lens en nog schappelijk van prijs.
                  Voor paardesport : in ieder geval een 70-200, de welke is volgens je budget en of je ook zinnens bent indoor te fotograferen. In dat laatste geval zou ik je de Sigma 70-200 EX adviseren, niet goedkoop maar een prachtlens voor actie en voldoende lichtsterk met zijn F2.8. Paardesport vergt een snelle lens, en voldoende zoom op bovenop de actie te zitten.
                  Je moet bedenken dat je allicht wel nog eens verandert van body, maar goede lenzen koop je in de regel maar één keer.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

                    btw het word tijd voor een schoonmaak ,ik zie vlekjes op je fotos

                    NU AL??

                    Ik heb hem een paar maand, maar die foto's daar bij die link waren misschien de tiende keer dat hij gebruikt werd


                    Foto's zijn inderdaad onbewerkt en rommelig, maar ze wilden ze direct eens zien en daarmee direct op het net gegooid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Na een paar maand de Canon Eos 350D...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sofie M Bekijk bericht
                      NU AL??

                      Ik heb hem een paar maand, maar die foto's daar bij die link waren misschien de tiende keer dat hij gebruikt werd


                      Foto's zijn inderdaad onbewerkt en rommelig, maar ze wilden ze direct eens zien en daarmee direct op het net gegooid
                      vind veel fotos waar de luchtpartijen overbelicht zijn ...je zal toch eens met het diafragma moeten spelen of trek je altijd op AUTO ?
                      Reinigen misschien help het blaaspeertje al genoeg maar meestal zijn vlekken soms hardnekkig en moet je een sensorreiniging doen of laten doenc!
                      Als je hier in de zoekfunctie een sensor reinigen intikt heb je genoeg stof om te lezen en testen te doen deze middag bij dit zwoele weer !
                      Geen schrik het zal er al ingezeten hebben van bij Canon ,is ook gekend !

                      Heb je link naar je fotos doorgestuurd naar mijn dochter , 12 jaar en zot van paarden , maar ze zit nu een maandje aan de zee zonder paard .... ;-(
                      Last edited by Fabbe; 15 juli 2007, 12:37.

                      Comment

                      Working...
                      X