Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddestoel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paddestoel...

    ...zonder naam...voorlopig...vier sites met paddestoelen heb ik doorzocht,zonder succes. Eerste uitstap :een gidske kopen over paddestoelen.

    Maar ik ben practisch zeker dat ik de naam van deze van één van jullie ga te weten komen ...



    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

  • #2
    Re: Paddestoel...

    De naam weet ik niet, maar dat het een mooie is weet ik wel!
    De paddestoel komt mooi los van de BG.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Paddestoel...

      Volgens mij heeft deze iets met Pinnemuts of Plop te maken!

      Een kabouterhuis op zijn mooist!
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Paddestoel...

        Hij doet mij nog 't meeste denken aan "Eekhoorntjesbrood" ... maar dat weet ik altijd pas met zekerheid als der knabbeltjes aanzitten.
        Der is nl. nog 'n giftige soort die der fel op lijkt (maar daar ben ik eventjes de naam van kwijt).

        Maar het is iig wel 'n prachtig plaatje geworden!
        ~Lieve groetjes, Saskia~
        Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
        Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

        Comment


        • #5
          Re: Paddestoel...

          heel mooi
          qua compo
          qua kleur en contrast
          gewoon top

          Comment


          • #6
            Re: Paddestoel...

            Oorspronkelijk geplaatst door Elmaar Bekijk bericht
            heel mooi
            qua compo
            qua kleur en contrast
            gewoon top
            ik denk er het zelfde over en ook eenvoor de bg
            nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

            Comment


            • #7
              Re: Paddestoel...

              Ook zonder naam een hele mooie
              mvg,
              Ludo V.

              Comment


              • #8
                Re: Paddestoel...

                Wat betreft de technishe kant van de foto is alles hierboven al gezegd
                De naam ... da´s juist het probleem met deze dingen: er zijn zoveel soorten en variaties, moeilijk maar ik gok ook dat dit gewoon eekhoorntjesbrood is?
                Althans dat is wat het meeste erop lijkt met de foto´s in mijn paddestoelenboekje
                BD0723BE

                Comment


                • #9
                  Re: Paddestoel...

                  Knap werk Jackske,dat beloofd voor binnen enkele maanden.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paddestoel...

                    Jackske,

                    Ik ben stilaan een fan aan het worden van je werk. En ik heb hier al prachtig fotomateriaal van jouw hand zien passeren dat doet verlangen naar meer.

                    Ik vrees dat bij deze foto mijn bemerkingen wat uit de toon gaan vallen t.o.v. de vorige reacties. Ze zijn voor alle duidelijkheid opbouwend en goed bedoeld.

                    Ik vind de compo prima. Ook de keuze om een OOF voorgrond te tonen geeft meerwaarde aan de foto.

                    Wat ik minder vind is de keuze van de plaats waar je de paddenstoel scherp weergeeft en waar niet. Het scherpste deel van je foto is de stam van de paddenstoel. Bij de rand van de hoed is enkel de rechterzijde echt scherp. De linkerrand lijkt me zwaar opgescherpt te zijn
                    Bij paddenstoelenfotografie vind ik het elementair dat de voorste rand scherp is. Dat de stam onscherp is, is op zich nooit erg. Zelfs OOF is er visueel voldoende suggestie om je oog een totaalbeeld te laten vormen van die zwam.

                    Het feit dat de voorzijde van de zwam wat "kwakkelt" tussen scherp en onscherp verstoort mijn oog. Vooral omdat de stam dan wel helemaal scherp is.

                    En dan de achtergrond. Die heb je toch bijgewerkt in PS? Op zich niets tegen maar de onscherpte op de voorgrond is aangenaam om zien, de achtergrond lijkt me vrij artificieel te zijn. Links van de paddenstoel is hij onscherper dan rechts!? Ik zie ook een soort onnatuurlijke halo bovenaan de paddenstoel.

                    Na twee jaar intensief bezig te zijn met paddenstoelenfotografie vallen die dingen op. (Tenzij ik spoken begin te zien natuurlijk).

                    Nogmaals, de kritiek is opbouwend bedoeld. Maar deze foto, zoals hij hier gepresenteerd wordt, vind ik niet goed.
                    Meer foto's op mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paddestoel...

                      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                      Jackske,

                      Ik ben stilaan een fan aan het worden van je werk. En ik heb hier al prachtig fotomateriaal van jouw hand zien passeren dat doet verlangen naar meer.

                      Ik vrees dat bij deze foto mijn bemerkingen wat uit de toon gaan vallen t.o.v. de vorige reacties. Ze zijn voor alle duidelijkheid opbouwend en goed bedoeld.

                      Ik vind de compo prima. Ook de keuze om een OOF voorgrond te tonen geeft meerwaarde aan de foto.

                      Wat ik minder vind is de keuze van de plaats waar je de paddenstoel scherp weergeeft en waar niet. Het scherpste deel van je foto is de stam van de paddenstoel. Bij de rand van de hoed is enkel de rechterzijde echt scherp. De linkerrand lijkt me zwaar opgescherpt te zijn
                      Bij paddenstoelenfotografie vind ik het elementair dat de voorste rand scherp is. Dat de stam onscherp is, is op zich nooit erg. Zelfs OOF is er visueel voldoende suggestie om je oog een totaalbeeld te laten vormen van die zwam.

                      Het feit dat de voorzijde van de zwam wat "kwakkelt" tussen scherp en onscherp verstoort mijn oog. Vooral omdat de stam dan wel helemaal scherp is.

                      En dan de achtergrond. Die heb je toch bijgewerkt in PS? Op zich niets tegen maar de onscherpte op de voorgrond is aangenaam om zien, de achtergrond lijkt me vrij artificieel te zijn. Links van de paddenstoel is hij onscherper dan rechts!? Ik zie ook een soort onnatuurlijke halo bovenaan de paddenstoel.

                      Na twee jaar intensief bezig te zijn met paddenstoelenfotografie vallen die dingen op. (Tenzij ik spoken begin te zien natuurlijk).

                      Nogmaals, de kritiek is opbouwend bedoeld. Maar deze foto, zoals hij hier gepresenteerd wordt, vind ik niet goed.

                      Jan,

                      Fijn dat je de tijd genomen hebt om mijn foto eens ten gronde op de korrel te
                      nemen. Zelf vind ik paddestoelen goed fotograferen - ik ben het nog volop aan 't leren trouwens - één van de moeilijkste opgaven waar ik me al aan gewaagd heb. Oftewel is de hoed scherp en de stam niet of omgekeerd, je wordt geconfonteerd met lichtvlekken en nog allerhande ongewenste zaken in je BG en noem maar op...De onscherpte op de rand van de hoed was me ook niet ontgaan. Nu ben ik opgelucht dat ik van een deskundige ter zake verneem dat die stam niet zo scherp hoeft, 't zal al een part makkelijker werken zijn in de toekomst. Dan die achtergrond, dààr heb ik wat mee !
                      Die wil ik altijd zo egaal mogelijk om het onderwerp goed 'los' te maken, dus niet te druk. Dikwijls verslecht ik dan de situatie i.p.v. ze te verbeteren.
                      Hierbij post ik dezelfde foto, hierop heb ik enkele gewone dingetjes uitgevoerd in PS zoals opscherpen etc...niets gedaan aan de BG, graag je mening.

                      Hartelijk dank trouwens voor je welgemeende raadgevingen, daar kàn ik wat mee en hopelijk kan je in de toekomst nogal eens tijd maken voor zulke suggesties.

                      Vriendelijke groeten ,
                      Jacky


                      Last edited by Jacky2; 10 juli 2007, 21:31. Reden: foto vergeten
                      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                      Grtjs, Jacky

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paddestoel...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                        ...zonder naam...voorlopig...vier sites met paddestoelen heb ik doorzocht,zonder succes. Eerste uitstap :een gidske kopen over paddestoelen.

                        Maar ik ben practisch zeker dat ik de naam van deze van één van jullie ga te weten komen ...



                        Deze lekkere paddestoel heet Eekhoorntjesbrood, in het Frans "Cêpe" en in het Latijn "Boletus Edulis" en hij lijkt idd goed op een heksenboleet maar die is roder van kleur en uiteraard niet eetbaar

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paddestoel...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                          Hierbij post ik dezelfde foto, hierop heb ik enkele gewone dingetjes uitgevoerd in PS zoals opscherpen etc...niets gedaan aan de BG, graag je mening.

                          http://users.telenet.be/jackyomloop/.../onbewerkt.jpg
                          Deze is véél beter dan de eerste...BG is hier toch gewoon goed?!
                          ~Lieve groetjes, Saskia~
                          Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
                          Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paddestoel...

                            Het origineel is mooier Jacky.

                            De "foute" focus blijf je natuurlijk zien, maar dit is tenminste een echt ogende foto.

                            Paddenstoelenfotografie betekent oefenen en blijven zoeken.
                            Het zijn geen gemakkelijke maar zéér boeiende onderwerpen.

                            Als je zin hebt, en het ziet zitten om naar het mooie Brugge af te zakken, dan neem ik je in het najaar graag eens mee om te velde wat tips mee te geven. Geef eind september maar een seintje. Dan zoeken we een datum.
                            Meer foto's op mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paddestoel...

                              Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                              Het origineel is mooier Jacky.

                              De "foute" focus blijf je natuurlijk zien, maar dit is tenminste een echt ogende foto.

                              Paddenstoelenfotografie betekent oefenen en blijven zoeken.
                              Het zijn geen gemakkelijke maar zéér boeiende onderwerpen.

                              Als je zin hebt, en het ziet zitten om naar het mooie Brugge af te zakken, dan neem ik je in het najaar graag eens mee om te velde wat tips mee te geven. Geef eind september maar een seintje. Dan zoeken we een datum.

                              Wat zien ik? Die kleine lettertjes? Als je die ziet staan onder een verzekeringspolis voorspellen ze niet veel goeds..maar deze, die staan me aan, leske fotograferen krijgen van Pendragon, wie wil dat niet?
                              Dank je wel voor 't aanbod en ik zal daar zeker gretig gebruik van maken
                              Groetjes,
                              Jacky
                              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                              Grtjs, Jacky

                              Comment

                              Working...
                              X