Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera Repair Service - Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera Repair Service - Gent

    Wat zijn jullie ervaringen met deze repair shop?


    EEKHOUT 3 - 9000 GENT

    Groeten,
    Bart

  • #2
    Re: Camera Repair Service - Gent

    Ik ken 'em niet, maar kzal er eens een offerte vragen voor herstelling van mijn 10D.
    De vorige keer is die hersteld door rofarepair in nederland, heel goeie ervaring met deze mensen.

    Comment


    • #3
      Re: Camera Repair Service - Gent

      Wel, een jaar of 7-8 geleden had mijn FT2 kuren : vanaf een bepaalde lichtwaarde begon de lichtmeter progressief te veel licht te meten waardoor de foto's onderbelicht waren, ik was de zelfontspanner kwijt en tot overmaat van ramp begaf de spanveer. De camera is toen via de fotohandel naar de Beukelaer geweest en die hebben hem teruggestuurd met de commentaar : onherstelbaar, geen onderdelen meer voorradig.

      Op aanraden van wijlen Patrick De Spiegelaere ben ik toen naar camera repair gegaan, eigenlijk omdat Patrick zei dat hij er zijn camera's liet onderhouden en dat hij er tevreden over was. Ik naar Gent dus met mijn verhaal waar ze fijntjes zegden : 'ach meneer, 80% van de camera's die Nikon niet meer kan repareren repareren wij..'
      Voor een omgerekende 70 € heb ik de camera teruggekregen met nieuwe zelfontspannerhendel (waar ik niet om gevraagd had), refoaming (waar ik ook niet om gevraagd had maar was wel nodig na 22 jaar), andere spanveer en geregelde lichtmeter. Ze zegden er wel bij dat ze hem maar goed meer kregen tot lichtwaarde 11, daarboven begon hij weer af te wijken, maar zachtjes.

      Goede ervaring, vervolgens mijn EL binnengedaan om de zoeker te laten kuisen en te foamen. Foamen was OK maar de zoeker was niet geheel stofvrij, ik heb zelfs getwijfeld als ze de bovenkant ooit hebben losgehaald. Beetje misnoegd naar huis waar ik zag dat de oneindig op mijn lens geen scherp beeld meer gaf op het matglas. Ik gebeld en ik mocht meteen teruggaan, ze gingen de winkel openhouden voor mij.
      De aanslag van de spiegel stond niet goed, hetgeen me doet vermoeden dat ze het toestel toch hadden opengehad, ze hebben het ter plaatste geregeld en ik heb nog een paar duizend excuses en een paar gratis films meegekregen voor het verlet.

      Verleden jaar : collega met een AV-1 en een 'onherstelbare' lichtmeter hebben ze hersteld voor 60€ waarbij ik me de vraag niet wil stellen of dit bedrag in 2006 nog verantwoord was maar mijn collega is nogal verslingerd aan zijn oude Canon.

      In feite positief dus maar ik weet niet hoe ze intussen als onafhankelijke reparateur op de digitale kar gesprongen zijn.
      Zeker de moeite waard om er eens ter plekke een babbeltje te gaan slaan.

      PaulM

      Comment


      • #4
        Re: Camera Repair Service - Gent

        ik heb daar sinds 25 mei een defecte Nikkor 17 - 35mm binnen gestoken ter reparatie. ook op aanraden van een vriend/fotograaf.

        2 weken geleden heb ik zelf eens gebeld omdat die reparatie nogal op zich liet wachten. De heer aan de telefoon zei dat hij het heel druk had en hij binnenkort er zou naar kijken. ondertussen hoorde ik niks meer van hen dus denk ik dat het daar heel druk moet zijn.

        als het objectief gemaakt geraakt wil ik mijn ervaring ivm de herstelling hier neerpennen.
        http://www.jornurbain.com/

        Comment


        • #5
          Re: Camera Repair Service - Gent

          Slechte ervaring indertijd gehad met een manuele Nikkor 135/2.8 Ais. Ik kocht er ééntje tweedehand bij hen.
          De lens was door hen gerevisioneerd, zeiden ze. De diafragma-ring blokkeerde af en toe en droop van de olie. Teruggebracht na enkele weken en met veel moeite mijn geld weergekregen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Camera Repair Service - Gent

            ik ben er al twee keer geweest met defecte lenzen. Vriendelijke man, goed hersteld, maar (terecht) niet goedkoop...
            www.bertvertommen.be

            Comment


            • #7
              Re: Camera Repair Service - Gent

              leuk dat hij ook brommobielen en heftrucks heeft. Komt altijd van pas.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Camera Repair Service - Gent

                update van mijn vorige reactie. intussn al tot 3 keer toe lenzen laten repareren (waaronder 300mm f2,8 en 400mm f4,5, 50mm f1,8). Telkens goede ervaring. Beetje traag, maar goed werken altijd wel vriendelijk én voor een relatief scherpe prijs!

                Alleen...wacht ik nu al een jaar op mijn 70mm f2,8 SSM van Sony. Na een half jaar van bellen om te horen dat hij het druk heeft, liet ik hem met rust (door omstandigheden niet vele tijd meer voor fotografie), maar enkele maanden terug belde ik hem toch nog eens terug. Bleek dat hij de lens toch niet kon herstellen en dat hij wachtte op mijn toestemming om de lens naar Sony op te sturen. ik dacht dat we al van in het begin hadden afgesproken dat hij ging proberen de lens te repareren en als dat niet lukte: opsturen naar Sony.
                Enfin. Nu zou hij dus al enkele maanden moeten binnen zijn bij Sony, maar nu krijg ik de man niet meer te pakken. Hij neemt niet op (of de winkel is dicht?).. ik weet het niet... Volgens de buurman bestaat de winkel nog, maar was hij lange tijd op reis.
                ik wacht met een bang hartje af. De lens kostte bijna 1400 euro en ik heb geen idee hoeveel de herstelling nu gaat kosten, want hij kende zelf de tarieven niet bij Sony.

                ik kan het niet afraden om naar daar te gaan, maar wees slimmer dan ik en maak een contractje op en spreek een prijs en een leverdatum af!
                www.bertvertommen.be

                Comment

                Working...
                X