Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF onvolledig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF onvolledig?

    Als ik de exifgegevens nakijk van de foto's die ik met de Nikon D50 getrokken heb, valt het mij op dat ik geen gegevens terugvind over de ISO-waarde.

    Heb het geprobeerd met ACDSee, Exif-view (Firefox) en BD-sizer...

    Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, en hoe het te verhelpen is...

    Alvast bedankt...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

  • #2
    Re: EXIF onvolledig?

    Probeer het eens met opanda, maar dit moet geen verschil maken volgens mij.

    Kan het niet zijn dat als je op auto is trekt dat ie het dan niet laat zien?
    Misschien eens proberen met een vaste iso.
    ( geen idee of dit zo is hoor )

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: EXIF onvolledig?

      Ik trek mijn meeste foto's op dit moment in de A-stand (diafragma-voorkeuze).
      Maar eigenlijk ben ik van oordeel dat dit niet zou mogen uitmaken...

      Bij het bekijken van de Exif van andere foto's heb ik dat probleem niet en zie ik wel degelijk de ISO-waarde...

      Zou het kunnen dat er 'n probleempje is met de software van de camera?

      Ik zal eens proberen met vaste ISO-waarde... maar heb m'n twijfels...

      Wie wil mag proberen met deze foto...
      Grtz, Tigra-Boy
      ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

      Comment


      • #4
        Re: EXIF onvolledig?

        Probeer eens op de originele foto, daarin steekt dat wel (makernotes)... Zeker met Opanda.

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: EXIF onvolledig?

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
          Probeer eens op de originele foto, daarin steekt dat wel (makernotes)... Zeker met Opanda.
          Ik heb Opanda geinstalleerd (met firefox-extensie), en van de originele onbewerkte foto de exif opgevraagd, maar er is nog steeds geen ISO-waarde te zien.

          Ten opzichte van andere foto's die ik op die manier bekijk, is er 1 regeltje dat mankeert, idd, het ISO-regeltje...

          Mijn voorlopige conclusie blijft dat de camera geen ISO waarde meegeeft met de EXIF v/d foto...

          Is er nog iemand die 'n suggestie heeft om het op te lossen?
          (met de camera naar de winkel gaan... natuurlijk... maar ik wil eerst alle andere mogelijkheden uitsluiten)
          Grtz, Tigra-Boy
          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

          Comment


          • #6
            Re: EXIF onvolledig?

            Heb je het al geprobeerd 1 foto op iso auto en 1 foto op een vaste is stand?

            Als je nog ff kan wachten kan ik het wel proberen met mijn d50 in verschillende standen van is maar dat word pas eind deze week, heb m niet hier nl

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: EXIF onvolledig?

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Heb je het al geprobeerd 1 foto op iso auto en 1 foto op een vaste is stand?
              Ik heb bij wijze van test 'n 10-tal foto's getrokken met verschillende instellingen;
              in de voll. auto-stand, A-stand met auto en vaste ISO stand...

              Maar 't resultaat blijft eender, in geen enkele foto zit een ISO-waarde in de EXIF...

              ('k begin te vrezen da'k naar de winkel zal mogen...)


              Tenzij iemand hier nog 'n plotse inval heeft?
              Grtz, Tigra-Boy
              ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

              Comment


              • #8
                Re: EXIF onvolledig?

                Tigra,

                Naar de winkel hoef je niet te gaan. Nikon DSLR cameras slaan de ISO waarde op in de maker notes van de camera. BDSizer dient deze gewoon te laten zien, tenzij de maker notes verwijderd zijn door een ander pakket. Er zijn nogal wat pakketten die de maker notes ofwel verwijderen ofwel corrupt maken.

                Welk pakket heb je gebruikt om je foto's te bewerken of andersinds aan te passen?

                Comment


                • #9
                  Re: EXIF onvolledig?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                  Tigra,

                  Naar de winkel hoef je niet te gaan. Nikon DSLR cameras slaan de ISO waarde op in de maker notes van de camera. BDSizer dient deze gewoon te laten zien, tenzij de maker notes verwijderd zijn door een ander pakket. Er zijn nogal wat pakketten die de maker notes ofwel verwijderen ofwel corrupt maken.

                  Welk pakket heb je gebruikt om je foto's te bewerken of andersinds aan te passen?
                  Ik heb de exif bekeken van foto's die recht uit de camera komen, volledig onbewerkt door geen enkel programma...
                  Foto's zijn vanuit de camera, via 'n USB-kabelke, opgeslagen in een map in Windows... ik kan me moeilijk voorstellen dat hierbij al exif-gegevens verloren zouden gaan...
                  Grtz, Tigra-Boy
                  ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                  Comment


                  • #10
                    Re: EXIF onvolledig?

                    En als je een foto maakt en deze terugkijkt op je schermje op je toestel zelf,
                    dan even naar boven of beneden drukken tot je je info schermpje krijgt.
                    Zie je daar wel je iso in staan ?

                    Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                    Comment


                    • #11
                      Re: EXIF onvolledig?

                      Ik heb zelf een tijdje "Isofix" gebruikt, dit tooltje zet de iso op de juiste plaats(wel laten doen voor je de foto's bewerkt met PS...want dan is de iso gaan vliegen)

                      Ik kon het niet direct terugvinden via google dus heb ik het maar even zelf geupload : isofix 1.2

                      Comment


                      • #12
                        Re: EXIF onvolledig?

                        Probleem is opgelost en 't lag niet aan mijn toestel, maar wel (zoals zo vaak) aan de fotograaf die z'n toestel en de software onvoldoende kent...

                        Ik kan de ISO-waarde in de Exif terugvinden, echter, enkel met opanda in de nog onbewerkte foto. Ik was zo dom om niet tot onderaan door te scrollen tot in de 'maker notes'.

                        Iedereen die heeft bijgedragen tot oplossing van 't probleem, hartelijk bedankt... 'k denk niet dat ik er alleen was uitgeraakt. Ik heb weer heel wat bijgeleerd, en hopelijk hebben andere al dan niet beginnende BD'ers er ook wat aan...

                        Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                        En als je een foto maakt en deze terugkijkt op je schermje op je toestel zelf,
                        dan even naar boven of beneden drukken tot je je info schermpje krijgt.
                        Zie je daar wel je iso in staan ?
                        Ja, daar is ie idd te zien...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Diesonne Bekijk bericht
                        Ik heb zelf een tijdje "Isofix" gebruikt, dit tooltje zet de iso op de juiste plaats(wel laten doen voor je de foto's bewerkt met PS...want dan is de iso gaan vliegen)

                        Ik kon het niet direct terugvinden via google dus heb ik het maar even zelf geupload : isofix 1.2
                        Bedank, ga ik eens uitproberen, want nu is die ISO enkel in de onbewerkte foto op te vragen...
                        Grtz, Tigra-Boy
                        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                        Comment

                        Working...
                        X