Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpste lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherpste lens

    Welke is/zijn eigenlijk de scherpste lens(en) ter wereld?
    Spookt al paar dagen in men hoofd

    zou dat 1 zijn van zeiss?

  • #2
    Re: scherpste lens

    Volgens mij moet je onder de primes gaan kijken
    Maar welke, goeie vraag
    SHARPimages.be

    Comment


    • #3
      Re: scherpste lens

      De EF 200mm F1.8 L USM heeft indertijd de hoogste score behaalt op photozone 4.8 op 5.

      Deze lens is niet meer in productie maar haalt tweedehands nog enorme prijzen in de orde van 4 a 5 duizend Euro!

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: scherpste lens

        Voor wat het waard is ; ik heb reeds op verschillende sites gehoord van de Zeiss 21mm2.8 distagon als één van de scherpste groothoekobjectieven .
        Last edited by RUPSELKOPKE; 10 juli 2007, 14:16.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: scherpste lens

          Ik denk dat het de Hubble telescoop is ( wel objectief he )
          en dit na zijn ruimtelijke "oogcorrectie".
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

          Comment


          • #6
            Re: scherpste lens

            Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            Ik denk dat het de Hubble telescoop is ( wel objectief he )
            en dit na zijn ruimtelijke "oogcorrectie".
            hmm, maar probeer die maar eens op je camera te zetten
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: scherpste lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              hmm, maar probeer die maar eens op je camera te zetten
              Kleinbeeld:Leitz Summicron 2/50 mm
              6 X 6:Zeiss Planar 2.8/80 mm
              9 x12 cm:Sneider Symmar
              en volgens mij de scherpste ter wereld:Aero Ektar 2.5/178 mm!
              ik heb daar zelfs opnamen op minder dan een meter mee gemaakt en alhoewel deze lens bedoelt was om in de tweede wereldoorlog de Amerikaanse bombardementen in Duitsland te fotograferen (met flitsbommen)
              koste in 1943 800 $ daar had je toen twee Cadillacs voor!
              Deze lens is wel radio actief (bevat Thorium) ik heb ze na 40 jaar in mijn bezit eindelijk in lood ingepakt!,

              Comment


              • #8
                Re: scherpste lens

                En als ik juist ben allemaal van Duitse makelij, tenzij de laatste Amerikaans?
                Last edited by dyafani; 10 juli 2007, 19:21.
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: scherpste lens

                  En voor analoge toestellen neem ik aan.
                  Tenzij die eerste.

                  Comment


                  • #10
                    Re: AFS VR 200mm f2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    De EF 200mm F1.8 L USM heeft indertijd de hoogste score behaalt op photozone 4.8 op 5.

                    Deze lens is niet meer in productie maar haalt tweedehands nog enorme prijzen in de orde van 4 a 5 duizend Euro!

                    MVG, Jeff
                    Daar twijfel ik geen seconde aan, maar de huidige Nikon AFS VR 200mm f2G doet zeker niet onder. Wel integendeel Scherpte, microcontrast en kleurweergave staan op een eenzame hoogte. Verder is de totale afwezigheid van CA opmerkelijk, de autofocus bliksemsnel en de VR zeer efficiënt En volgens sommigen een klassieker in wording

                    MVG,

                    Comment


                    • #11
                      Re: scherpste lens

                      Wat zou deze geven: http://www.zeiss.com/C12567A8003B58B...257226005F6AB7

                      Comment


                      • #12
                        Re: scherpste lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kel.Ken Bekijk bericht
                        Welke is/zijn eigenlijk de scherpste lens(en) ter wereld?
                        Gebroken.......vlijmscherp, uitkijken met oprapen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: scherpste lens

                          De Canon 85mm 1.2 mag er ook wezen!
                          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: scherpste lens

                            Raad je aan als je naar de meest kwalitatieve lenzen zoekt eens een kijkje te nemen bij de Europese lens bouwers, zoals Carl Zeiss en Leica om de meest bekendste maar op te noemen. Carl Zeiss produceert lenzen met Nikon mount, in combi met Canon moet je een tussen ring gebruiken met verlies van AF veronderstel ik. Van Leica wordt gezegd dat ze lenzen produceren die het volmaakte benaderen.
                            Niet enkel de scherpte van een lens is belangrijk (de zooms welke vandaag gelanceerd worden zijn meestal veel scherper dan vroeger maar daarom niet altijd in totaliteit veel beter) Zeer belangrijk is ook het bokeh en kleur rendering van een lens, vooral deze laatste maken het grote verschil welke zelfs op een A-vijfje zichtbaar zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: scherpste lens

                              Leica maakt al lang geen eigen lenzen meer. Wat ze nu maken wordt gemaakt van blanks die ze elders in kopen. Het zelfde voor Cosina objectieven die met Zeiss sticker uit de fabriek komen. Alhoewel die toch 250 lpm halen

                              Het antwoord op wat is het scherpste is blijft wel moeilijk.
                              Als het gaat om Lijnen Per Millimeter, dan kom je bij een Nikkor uit.

                              Een van eerste 55mm 3.5 macro objectieven werd al gebruikt om reproducties mee te maken.
                              Toen dacht Nikon, dat kunnen we beter. Met als gevolg de 105 serie UV en Printing Nikkor. Die Printing Nikkor was is staan om een krantenpagina op een fotofiche te krijgen. Toen werd de wereld een stuk eenvoudiger, zo werd dat toen genoemd.
                              Bij verbeteringen van die Printing Nikkor, dacht Nikon we verkopen het objectief niet meer alleen. We doen de machine om chips te digitaliseren er gratis bij. En dan praat je over de wafelbakkers. Machines waar chips uit komen. Intel gebruikt alleen Nikon machines. Gelukkig is er nu ook enige concurrentie met Canon en ASML.

                              Een vraag blijft staan: hebben LPM wat met scherpte te maken?
                              Last edited by Hans Braakhuis; 12 juli 2007, 07:09.
                              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X