Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpstellen canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherpstellen canon 400D

    Ik ben sedert begin dit jaar ook gebruiker van een canon 400D. Heb al aardig wat foto's genomen met dit toestel maar ben toch nog een beginneling in dit vak.
    Graag had ik eens geweten hoe je de getallen die je ziet als je door het toestel kijkt kunt scherper stellen. Ik ben namelijk brildrager en kan moeilijk deze getallen lezen...
    Mijn lens die erop steekt is de standaardlens 18-55.

  • #2
    Re: scherpstellen canon 400D

    Je kunt je zoeker "scherpstellen", waarschijnlijk staat in de buurt ervan een wieltje?
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

    Comment


    • #3
      Re: scherpstellen canon 400D

      Rechts naast de zoeker heb je een wieltje waar je de aanpassing kan doen!

      Huur mijn fotostudio
      Jan Cornelis Photography

      Comment


      • #4
        Re: scherpstellen canon 400D

        Die boekjes, die bij camera krijgt, waar zijn die eigenlijk voor.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: scherpstellen canon 400D

          ik heb reeds aan dit wieltje gedraaid maar er veranderd niets! Kan hier een defect aan zijn? Iemand al met hetzelfde probleem geconfronteerd geweest?

          Comment


          • #6
            Re: scherpstellen canon 400D

            Als ik aan dit wieltje draai verandert er wel degelijk iets...misschien even langslopen bij de fotoboer?
            Huur mijn fotostudio
            Jan Cornelis Photography

            Comment


            • #7
              Re: scherpstellen canon 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door stevenc1 Bekijk bericht
              ik heb reeds aan dit wieltje gedraaid maar er veranderd niets! Kan hier een defect aan zijn? Iemand al met hetzelfde probleem geconfronteerd geweest?
              Dat verwondert mij dat het niets doet .. maar ben je zeker dat het wieltje draait ?
              ik bedoel maar .. met je oog door die zoeker kijken om de scherpstellingte zien en dan overlangs langs je neus met de andere hand aan dat wieltje wriemelen .. 't lijkt wel op een circusact he .. Als brildrager ben ik er uiteindelijk in geslaagd om het af te stellen, nu blijf ik er angstvallig af LOL !

              Comment


              • #8
                Re: scherpstellen canon 400D

                eerst scherpstellen op een onderwerp, dan door de zoeker kijken naar hetzelfde onderwerp met je blik op oneindig (ogen in 'ruststand') en dan aan het wieltje draaien tot het punt waar jij het beeld het best kan zien...

                als je dan niets van verschil ziet, dan heb je:

                -of een té sterke afwijking aan je ogen en moet je een extra voorzetstukje kopen
                -of een defect wieltje
                5DmkIII en wat glas

                Comment

                Working...
                X