Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300mm + extender 1.7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 300mm + extender 1.7

    Kan er mij iemand informatie (eventueel zelf genomen foto's) bezorgen over een Nikon lens 300mm f/2.8 met een 1.7extender. Hoe is de kwaliteit en waarom lees ik zo weinig over een 300mm f/2.8 met een 2x extender, wat is hiervan de kwaliteit.
    Last edited by Creylma; 10 juli 2007, 11:00.

  • #2
    Re: Nikon 300mm + extender 1.7

    Van horen zeggen is de kwaliteit van een 300 F2.8 nog steeds super met een 1.4 Extender. Je moet ook opletten met het type extender wat je op deze lens zet.
    Ga je daarboven (1.7x , 2x ) verlies je scherpte , zoals steeds met extenders.
    Hier zie je halverwege een paar beelden van een 300 AFS F2.8 VR met een 1.4 extender
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 300mm + extender 1.7

      Oorspronkelijk geplaatst door Creylma Bekijk bericht
      Kan er mij iemand informatie (eventueel zelf genomen foto's) bezorgen over een Nikon lens 300mm f/2.8 met een 1.7extender. Hoe is de kwaliteit en waarom lees ik zo weinig over een 300mm f/2.8 met een 2x extender, wat is hiervan de kwaliteit.
      Elk type AFS 300mm f2.8 met TC-17EII met correct afgestelde focus geeft zeer goede resultaten vanaf f4.8. f5.6 is zeer scherp en f7.1 tot f8 wordt superscherp Ikzelf heb de AFS300mm f2.8mk.1 gehad en werk nu met de VR en aan 500mm kan je hiermee vanuit de hand nog zeer goede resultaten halen aan 1/100s De versies zonder VR vereisen wel een goede techniek (statief) om bij lagere sluitertijden perfecte resultaten te halen. De TC-20EII heb ik 1x geprobeerd, maar de resultaten waren inderdaad minder goed dan met de TC-17EII. Contrast, scherpte en CA waren allemaal minder goed.

      Ik beschouw de TC-17EII het beste compromis tussen range en kwaliteit.

      Een 100% crop vind je hier

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 300mm + extender 1.7

        Die zijn inderdaad prachtig Frank. Ik neem aan dat foto 2 de 100% crop is van foto 3?
        Ben zelf nog aan het twijfelen om me een ( 1.4? ) extender aan te schaffen.
        Ik reken een 300 wel als 450mm, dus met 1.4 extender is dat dan al 630mm.

        Nog een vraagje, stond de VR op bij deze foto's? Ik vraag het omdat ik met de 105 al gezien heb dat de bokeh dan wat trillerig wordt, zoals bvb bij de takjes in jouw foto.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 300mm + extender 1.7

          Misschien interessant:
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 300mm + extender 1.7

            Alvast bedankt voor de reactie.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 300mm + extender 1.7

              Ik was eerder teleurgesteld in de tc17.

              Bij test op statief met diende ik tot f8 dicht te draaien alvorens het objectief even scherp begon te worden als zonder tc . (bij f11 zag ik nog verbetering trouwens).

              Ik heb die tc1.7 jammer genoeg niet lang genoeg gehad (gestolen) om hem met een ander exemplaar te kunnen vergelijken om sample variatie uit te sluiten.

              Heb hem ondertussen vervangen door de tc1.4 dewelke tot nu toe exellente resultaten geeft.

              Ik kan dan ook enkel aanraden om -indien mogelijk- eerst grondig te testen alvorens te kopen

              Silent M.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 300mm + extender 1.7

                Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                Die zijn inderdaad prachtig Frank. Ik neem aan dat foto 2 de 100% crop is van foto 3?
                Ben zelf nog aan het twijfelen om me een ( 1.4? ) extender aan te schaffen.
                Ik reken een 300 wel als 450mm, dus met 1.4 extender is dat dan al 630mm.

                Nog een vraagje, stond de VR op bij deze foto's? Ik vraag het omdat ik met de 105 al gezien heb dat de bokeh dan wat trillerig wordt, zoals bvb bij de takjes in jouw foto.
                Dag Adri,

                Deze foto's waren nog met de AFS 300mm f2.8 mk.1 vanaf statief dus VR kon ik niet gebruikt hebben Ik heb de VR nog maar een maand of drie Die trillerige bokeh heb ik al bij meer objectieven opgemerkt, maar vraag me niet hoe dat komt

                Welke 300mm versie heb jij?

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 300mm + extender 1.7

                  Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                  Ik was eerder teleurgesteld in de tc17.

                  Bij test op statief met diende ik tot f8 dicht te draaien alvorens het objectief even scherp begon te worden als zonder tc . (bij f11 zag ik nog verbetering trouwens).

                  Ik heb die tc1.7 jammer genoeg niet lang genoeg gehad (gestolen) om hem met een ander exemplaar te kunnen vergelijken om sample variatie uit te sluiten.

                  Heb hem ondertussen vervangen door de tc1.4 dewelke tot nu toe exellente resultaten geeft.

                  Ik kan dan ook enkel aanraden om -indien mogelijk- eerst grondig te testen alvorens te kopen

                  Silent M.
                  Sample variatie valt nooit uit te sluiten, maar ook correcte afstelling van de AF is superbelangrijk bij gebruik van snelle optiek, zowel op camera als op het objectief! Pas nog ondervonden

                  MVG,

                  Comment

                  Working...
                  X