Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konijnenberg of een ander.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • konijnenberg of een ander.

    Ik woon in Blankenberge en zou graag eerst mijn lenzen die ik koop willen testen. 10-22mm en een 200-500mm
    Kan ik zomaar bij konnijnenberg binnengaan en ze testen voor ik ze koop?
    Zijn er andere, dichtere bedrijven die goedkoper zijn? of is konijnenberge de beste (want ik zie die naam toch veel op BD)

    Groetjes DIdier
    http://www.busimatch.com

  • #2
    Re: konijnenberg of een ander.

    Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
    Ik woon in Blankenberge en zou graag eerst mijn lenzen die ik koop willen testen. 10-22mm en een 200-500mm
    Kan ik zomaar bij konnijnenberg binnengaan en ze testen voor ik ze koop?
    Zijn er andere, dichtere bedrijven die goedkoper zijn? of is konijnenberge de beste (want ik zie die naam toch veel op BD)

    Groetjes DIdier
    Check eerst eens op een paar websites wat competitieve prijzen zijn. Ga dan eerst eens bij een paar lokale fotowinkels langs en kijk eens wat zij je kunnen aanbieden.
    Ik vind het veel interessanter bij de lokale winkel te kopen (met het comfort en de service die daar normaal gezien aan verbonden zijn), ook al betaal je (misschien) iets meer, dan het halve land door te rijden voor een lens. Het prijsverschil moet natuurlijk geen honderden eurootjes gaan bedragen...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: konijnenberg of een ander.

      Zou ook graag eens weten als er een goedkope lenzenboer is in de buurt van West-Vlaanderen.

      Voor een canon 70-200F4 betaal je al gauw 850 ipv 650 bij corne of konijn.
      Prijs 70-300IS is meestal 699 ipv 575.

      Dat zijn toch grote verschillen vind ik. Ik zou ook liever in de buurt kopen maar dan wel aan een competetieve prijs.
      Jeroen

      Comment


      • #4
        Re: konijnenberg of een ander.

        In Boezinge (West-Vlaanderen) is er nu Canonline.
        Zie: http://www.canonline.be/

        Het is er wel duurder dan bij koopdigitaal
        maar de verkopers zijn er wel zeer vriendelijk en je kunt er gerust iets testen
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: konijnenberg of een ander.

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
          Voor een canon 70-200F4 betaal je al gauw 850 ipv 650 bij corne of konijn.
          Prijs 70-300IS is meestal 699 ipv 575.
          Een goed gesprek kan dit verschil aanzienlijk kleiner maken .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: konijnenberg of een ander.

            Bij www.geheugenkaart.be Kan je ook uittesten. De lens die ik daar had besteld voldeed niet aan mijn verwachtingen. Ik ben dan maar naar daar gereden en die werd probleemloos omgeruild. Ik heb daar ter plaatse veel mogen uittesten.

            De prijzen zijn vergelijkbaar met konijnenberg. Bij canonline kost de lens die ik heb 250 euro meer, lokaal wordt dat gegarandeerd nog veel meer.


            Iedereen koopt liever lokaal denk ik. Indien dit van 50 tot 100 euro zou verschillen zou ik er zeker niet over gemaald hebben om deze lokaal te kopen. maar eens boven de honderd euro begint dat toch de moeite te worden.

            Nog een punt is de service. Als er iets is en je hebt lokaal gekocht dan kan dat een groot gemak zijn. Dat is wel niet altijd zeker want je kan lokaal ook geen service krijgen( ik spreek van ondervinding).

            Conclusie, had ik direct een lens naar mijn verwachting koste mij dat enkel transport kosten. Nu heb ik er nog eens wat tijd en wat brandstof ingestoken maar ik ben nog honderd(en) euro's goedkoper vanaf.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: konijnenberg of een ander.

              Ik schat dat een auto gemiddeld 0,30 € kost per gereden kilometer.

              Persoonlijk kan me dat niet zo veel schelen maar als je een lens in Duitsland gaat kopen bijvoorbeeld moet je de kosten van je vervoer wel optellen bij wat je uitgeeft voor de lens.

              Comment


              • #8
                Re: konijnenberg of een ander.

                opletten met geheugenkaart.be
                Kijk maar eens naar deze link : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=164425
                De conslusie moet je zelf trekken na het lezen van deze entry....
                In ieder geval gaik daar NOOIT iets kopen.

                Een zeer goede zaak is net voor rotterdam, kamera-express.nl Is een gigantische winkel met de beste prijzen die ik ooit gezien heb.
                Uitkijken dus...
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: konijnenberg of een ander.

                  Hallo,

                  Ik heb mijn 17-55 2.8 IS bij Konijn gekocht een tijd geleden. Bij Action lokaal was het dacht ik 1350 euro (1 lens bij leverancier voor 'alle' Actions in België, dus kon niet testen). Na aandringen kon dit tot 1150 euro worden herleid. Thuis gekeken op het net was bij Konijn iets boven de 900. Gebeld of ze ze op stock hadden en ik om gaan testen (Ze hadden er '9' opstock). Wie kan tellen weet genoeg. En Konijn heeft zo'n groot gamma filters en accessoires dat je er zeker buiten komt met meer dan je beurs had verwacht. Bvb. qua statieven weet ik geen enkele winkel zijn waar ze heel het gamma van drie van de topmerken hebben liggen, alles testbaar (zoiets koop je niet online vind ik, want slechts met vergelijken in gebruik maak je een beslissing die ervoor zorgt dat je volgend jaar niet al een ander dient te kopen)

                  Twee tips check de voorraadmeter op de site, ga 'niet' op een zaterdag (als je niet 2 uur wil staan wachten tot je bediend wordt).

                  En de Limburg is een schone provincie voor een daguitstap ook zunne!
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: konijnenberg of een ander.

                    Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                    En de Limburg is een schone provincie voor een daguitstap ook zunne!
                    Turnhout is wel in de provincie Antwerpen gelegen ...

                    Gr's, Wim
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: konijnenberg of een ander.

                      Die bedenking heb ik ook gemaakt, maar ik wil zeker niet als een chauvinistische Antwerpenaar door het leven gaan .

                      Toch even opmerken dat ik ook heel tevreden ben van Konijnenberg. Vriendelijke mensen, meeste spullen op voorraad en maken altijd tijd voor je, ongeacht hoeveel mensen er in de winkel staan. Dus je hebt de tijd om eens te testen of te vergelijken. En ze hebben goede prijzen. Voor mij is het natuurlijk maar een half uurtje rijden, en binnenkort nog minder, want ik ben veranderd van job, ga in de Kempen werken. Dan is het nog maar 10 minuutjes. Alhoewel, dit is vanuit financieel standpunt misschien ook niet zo goed .

                      Maar toch even opmerken dat de Kempen wel een mooie omgeving zijn, dus desnoods maak je van de nood een deugd, en maak je er een leuke uitstap van. En Turnhout zelf is best gezellig, of je zakt daarna even af naar Lier. Oeps, ik ga off-topic...
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: konijnenberg of een ander.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                        En de Limburg is een schone provincie voor een daguitstap ook zunne!
                        Turnhout ligt (voor zover ik weet) nog altijd in Antwerpen, al is Limburg niet echt veel verder...
                        PS: Antwerpse kempen ook zeer de moeite... Kalmthoutse heide bijvoorbeeld is vlakbij...

                        On topic:
                        Konijn is in ieder geval 'n winkel met 'n zeer grote stockvoorraad en met zeer vriendelijke en professionele verkopers die je met raad en daad bijstaan.
                        Ben er vrijdag geweest voor 'n lens, en vijf minuten later stond ik al buiten met 'n toestel van hun om de lens te testen...

                        Let wel op de prijzen... soms is lokaal goedkoper.
                        Ik was online aan 't rondkijken voor 'n fototas, en heb gemerkt dat verschillende Lowepro-tassen soms 10 à 20 % goedkoper waren bij 'n winkel in 't stad... (foto Rubens antwerpen)
                        Voorbeeldje :
                        Lowepro slingshot 100AW €54.95 bij Rubens, €70.67 bij konijn
                        Lowepro slingshot 200AW €66.95 bij Rubens, €81.29 bij konijn

                        Mijn conclusie over konijnenberg...
                        Vergelijk altijd zeer goed de prijzen...
                        Veel artikelen op (grote) stock zorgt ervoor dat u zeer vaak ineens met 't gewenste artikel naar huis kunt...
                        Zeer goede vakkennis van het personeel...
                        Grtz, Tigra-Boy
                        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                        Comment


                        • #13
                          Re: konijnenberg of een ander.

                          Voor de aankoop van een 10-22 + 200-500 loont het toch wel de moeite om naar Konijn te rijden, Turnhout is nu ook het einde van de wereld niet !
                          Misschien kun je een oproepje doen of er mensen zijn die willen meerijden, kun je de brandstofkosten eventueel wat delen.
                          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                          Comment


                          • #14
                            Re: konijnenberg of een ander.

                            Ge denkt toch niet dat ik daar ben blijven rondhangen na aankoop, met Limburg zo dichtbij ben ik gewoon zo snel mogelijk doorgereden .
                            Grapje hoor, ik had mij idd wat vergist. Moet toch weer wat meer die atlas openklappen.
                            Website http://www.kristofpattyn.be

                            a lotta canonstuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: konijnenberg of een ander.

                              Fijn te horen dat er anderen zijn die wel positieve ervaringen hebben met Konijn...
                              Mij zie je er echter niet meer terug
                              Als 4 andere fotozaken (waarvan 3 lokaal) mij verzekeren dat het aangekochte goed onmiddelijk vervangen wordt door een nieuw exemplaar en konijn zelfs in eerste instantie weigert om dit op te sturen voor reparatie (terwijl het nog meer 1,5 jaar onder garantie is) begin ik mij serieus vragen te stellen

                              Dit in tegenstelling tot de andere bekende leverancier in Putte, die wel alle moeite gedaan heeft voor iets dat aangekocht is bij Konijn toch in orde te krijgen. Helaas niet gelukt omdat het aangekochte "Nikon" goed blijkbaar niet echt via de "normale" wegen tot bij de leverancier (Konijn) gekomen is en hier bijgevolg geen garantie op gegeven kan worden... (aldus de reactie van Nikon Duitsland)

                              Tot nu toe zeer tevreden over de service van geheugenkaart . Al meerdere lensen en ander materiaal gekocht (online en ter plaatse) en steeds alles goed kunnen testen en een degelijke uitleg gekregen. (+ 3 jaar garantie op objectieven ipv 2 jaar bij andere!!!)

                              Zo zie je maar, de één verkiest Konijn, de ander Geheugenkaart en nog andere Corné of een andere zaak. Zolang jij je maar goed voelt met de aangeboden prijzen en service...
                              Nikon D80 / Sony DSC-H5

                              Comment

                              Working...
                              X