Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de 400D of de dx40???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de 400D of de dx40???

    ik heb net mijn pentax ist dl verkocht
    reden:had een andere lens en een externe flits nodig en vond het niet zo best om in mijn(2dehands)pentax nog een pak geld te steken.
    vond dat het nu tijd geworden was voor een nieuw toestel met garantie.
    er lopen bij dixons nu 2mooie aanbiedingen:
    -nikon dx40+18-55lens+70-200lens voor 909euro
    -canon eos 400d met de 18-55lens+de 70-300lens aan 879
    ik kom er maar niet uit dewelke ik morgen zal gaan kopen??
    raad?tips?
    kan ik een van beide toestellen nog ergens anders goedkoper krijgen?
    groetjes
    kelly

  • #2
    Re: de 400D of de dx40???

    Ik vraag me af waar je die dx40 wil gaan kopen......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: de 400D of de dx40???

      Lees mijn laatste reactie eens op je flitsprobleem.
      Als je die vragen eens beandwoord icm welke richting je opwilt qua fotografie dan zul je misschien wat betere reacties krijgen.

      En duidelijke info is ook makkelijk namelijk:
      -nikon dx40+18-55lens+70-200lens voor 909euro
      70-200lens ?? welke
      Volgens mij is de enigste in hun gamma de Nikon AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF ED
      Als jij mij die samen met een D40x inc 18-55mm kan leveren voor 909eurie doe dan maar de hele voorraad en dan krijg je er 1tje gratis van mij

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: de 400D of de dx40???

        Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
        En duidelijke info is ook makkelijk namelijk:

        70-200lens ?? welke
        Volgens mij is de enigste in hun gamma de Nikon AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF ED
        Als jij mij die samen met een D40x inc 18-55mm kan leveren voor 909eurie doe dan maar de hele voorraad en dan krijg je er 1tje gratis van mij

        Greetz rich
        Sigma en Tamron maken ook lenzen voor Nikon ;p

        heb net op Dixons.nl gekeken en het is een 55-200 lens

        ik kan hier enkel zeggen dat ik zwaar tevreden ben over mijn 400D...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: de 400D of de dx40???

          een 400D moet je vergelijken met de 80D van Nikon.
          De 400D is van een ander kaliber
          Ik raad je wel aan als je voor de 400D gaat van de batterijgrip erbij te kopen.
          Ligt beter in de hand.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: de 400D of de dx40???

            400D at mediamarkt met 18-55 en 55-200 en grip voor 1049 €
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

            Comment


            • #7
              Re: de 400D of de dx40???

              Voordat je een 400D wil kopen raad ik je aan om deze topic eens te lezen en goed op te letten dat je niet zo'n "foute" in je handen krijgt !!
              Foute Canon 400D's / onderbelichting

              Euh,ik weet er wel èèntje te koop,1 week oud,700 € !
              Last edited by Floydian; 10 juli 2007, 20:01.
              Groet,

              Comment


              • #8
                Re: de 400D of de dx40???

                Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
                Voordat je een 400D wil kopen raad ik je aan om deze topic eens te lezen en goed op te letten dat je niet zo'n "foute" in je handen krijgt !!
                Foute Canon 400D's / onderbelichting

                Euh,ik weet er wel èèntje te koop,1 week oud,700 € !
                daar gaat ie weer... je hebt er precies een missie van gemaakt om overal de 400D te gaan boycotten.

                ik ben razendtevreden over mijn 400D. Ik zet Ev-comp op +2/3 en er is geen probleem. de 400D is niet voor niets een van de meest verkochte DSLRs ter wereld.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: de 400D of de dx40???

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  daar gaat ie weer... je hebt er precies een missie van gemaakt om overal de 400D te gaan boycotten.
                  Ho ho,niks missie en niks boycotten,ik zeg enkel dat men moet oppassen met èèntje te kopen nu .
                  Degene die geen fout hebben zullen ongetwijfeld leuke toestellen zijn doch sommige zijn dit niet,heb altijd Canon gekocht maar dan wel goede camera's wat deze dus niet is.

                  U hebt mssn. mooi praten omdat de uwe wel Ok is of omdat U mssn. ruimer kan omspringen met uw bekomen maandloon.
                  Doch voor mij als Staatbediende met een doorsnee loon is en blijft 750 Euro een pak geld en dan wil ik daarvoor iets dat werkt punt uit,dat is toch niet meer dan normaal.

                  U maakt het dus niet uit dat je 750 Euro zomaar weggooit,tja
                  Let wel dit is niet persoonlijk bedoeld ,enkel dat er ook mensen zijn die met minder financiële mogelijkheden zich ook graag bezighouden met fotografie en dan niet zulk gegevens verwachten als dit 400D probleem.
                  Groet,

                  Comment


                  • #10
                    Re: de 400D of de dx40???

                    Heb eens een een weekend gewerkt met 400D en met D70.
                    Die Nikon belicht nog eens een pak minder dan die Canon.

                    Het is gewoon een feit. Bijna alle compacts belichten over. Zo hard dat mensen die een compact gewoon zijn vinden dat de DSLR onderbelichten.

                    Er zit naturlijk een beetje waarheid in allebei want een DSLR licht meestel eerder onder. Maar het feit blijft dat je de belichting eenvoudig achteraf kan optrekken. Andersom is veel moeilijker tot onmogelijk. Ik krijg regelmatig foto's van vrienden die een mislukte foto van hun compact willen laten opwaarderen (lees de overblichting of ruis wegwerken). Maar dat lukt maar zelden.

                    Als je liever overbelichte beelden ziet, dan stel je die DSLR toch gewoon in om meer te belichten. Dat je hebt ingesteld doet geen afbreuk aan de bruikbaarheid van je camera.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: de 400D of de dx40???

                      Als ik zo eens wat foto's bekijk, dan lijkt het me dat de d40x veel meer kleur heeft in de foto's dan den 400D. Is dit gewoon zo of kan je de kleurverzadiging van de 400D wat opkrikken als je net als ik graag kleur ziet ?


                      greetz
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                      Comment


                      • #12
                        Re: de 400D of de dx40???

                        Als je wat meer wil ( en iets meer wil uitgeven) kan ik je zeker de D80 aanraden. Ik ben er zelf super tevreden van. En je kan echt bijna alles instellen naar persoonlijke wens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: de 400D of de dx40???

                          Ik ben ook bezig met de finale keuze te maken voor een DSLR en ik moet eigenlijk zeggen dat ik niet goed begrijp waarom je de d40x overweegt.

                          De d40 is een prachtig toestel voor zijn prijs terwijl de d40x eerder absurd duur is voor zijn beperkingen. Tenzij je al twee of drie D200's (D2x'en) in de kast hebt liggen en absoluut een paar van je lenzen wil kunnen gebruiken op een toestel dat véél lichter en compacter is, maar dan nog denk ik dat de d40 dan een meer voor de hand liggende keuze is.

                          Als je je eerste toestel gaat kopen, dan kies je voor de d40 vanwege de prijs / kwaliteit of voor de d80 van wege de prijs / kwaliteit. Maar 100€ besparen om in plaats van de d80 een d40x te kopen dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed...

                          Zelf overweeg ik de d40 met de 18-200VR lens omdat ik dan de voordelen van een "compact" (lees géén lens wissels) met de kwaliteit van een DSLR kan combineren.

                          Als je de camera vooral koopt voor gezinsfoto's en vakantietrips dan is die tas met lenzen vaak véél te veel van het goede en lijkt me een 10x zoom die op je camera zit nog steeds een betere keuze dan die geweldige, lichtsterke zoom die je thuis in de kast hebt staan wegens te veel last om altijd mee te slepen

                          Ik ben op dit moment eerder geneigd om de Nikon te kopen ipv Canon of Pentax en dat is dan vooral vanwege de prijs van de d40 + die 18-200VR. Ik vind gewoon bij de andere merken geen alternatief dat die flexibiliteit & kwaliteit kan leveren voor 1.154€ (en dan neem ik de kit lens er voor 30€ nog bij, want voor die prijs is dat ook een koopje) .

                          Comment


                          • #14
                            Re: de 400D of de dx40???

                            Het is ten eerste belangrijk te weten bij welk merk je iets wil investeren, het is tenslotte een dure hobby en dat koop je toch allemaal niet zomaar he.
                            Denk ook eens na welke lenzen je zou willen, hoeveel ze kosten en wat je alternatieven zijn.....dan pas kun je gaan kiezen welk toestel je gaat kopen.

                            Nikon heeft goeie lenzen, maar de D40 zou ik toch niet nemen, wegens beperkingen in lenzen. neem dan direct een D80 of zelfs om te beginnen een 2e hands D50 ofzo.
                            Als je bij Canon wil zijn, dan zou ik niet twijfelen en de 400D kopen, De L lenzen zijn ook fantastisch als je wil investeren op langere termijn.....
                            Van die onberlichting moet je je niets aantrekken, dat hebben alle 400D's
                            Gewoon wat manueel bijregelen en het is opgelost. je krijgt er zelfs nog sensorcleaning bij (minder zorgen daarvoor).

                            Groetjes en veel succes bij je beslissing.
                            Rosita
                            Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: de 400D of de dx40???

                              en dan qua kleur ? De D40X maar veel kleurigere foto's dan de 400d, kan ik dit instellen ? Ik zie graag kleurtjes
                              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                              Comment

                              Working...
                              X