Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoopadvies nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoopadvies nodig

    Ik zoek een eerste digitaal fototoestel te kopen.
    Prijsklasse niet meer dan 400 euro.
    Moet beschikken over een optische beeldstabilisator en iets of wat degelijk kunnen inzoomen.
    Liefst met een lithium batterij en eigen lader.Zeker niet 1 met AA batterijen of iets dergelijks.
    Dank u wel.
    Panasonic FZ50

  • #2
    Re: aankoopadvies nodig

    Ik heb me in mei een Panasonic TZ-1 gekocht voor 275€(kwam van 375€).

    Reden van de prijsdaling was het uitkomen van de TZ-2 en -3.

    Ik heb onlangs in de Carrefour van Oostakker gezien dat ze er hebben en de kostprijs was maar 250€.

    Een aanrader als je een goeie compact zoekt :
    5 megapixel
    10x optische zoom
    Beeldstabilizator(zeer nuttig)
    Zeer veel mogelijkheden(zowel manueel als automatisch)
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

    Comment


    • #3
      Re: aankoopadvies nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
      Ik heb me in mei een Panasonic TZ-1 gekocht voor 275€(kwam van 375€).

      Reden van de prijsdaling was het uitkomen van de TZ-2 en -3.

      Ik heb onlangs in de Carrefour van Oostakker gezien dat ze er hebben en de kostprijs was maar 250€.

      Een aanrader als je een goeie compact zoekt :
      5 megapixel
      10x optische zoom
      Beeldstabilizator(zeer nuttig)
      Zeer veel mogelijkheden(zowel manueel als automatisch)
      Wel toeval of niet, dit is 1 van de modellen waar ik oog op had.Hoewel ik niet echt van die compacte types hou.Ik heb liever een iets groter moddeletje.

      Ik heb zo de indruk dat alleen panasonic veel fototoestellen heeft met optische beeldstabilisatie.Als ik zo kijk op de vandenborre site is er maar 1 van een ander merk die dat ook heeft, namelijk van canon en die kost 1700 euro .

      Nog een vraagje voor de experten, kan je een verschil zien in fotos met 7 megapixels en 5 megapixels??? Een collega van op het werk zei me dat je dat verschil bijna niet ziet.
      Panasonic FZ50

      Comment


      • #4
        Re: aankoopadvies nodig

        Wat vinden jullie van deze?
        Zijn er gebruikers van dit toestel op dit forum?
        Panasonic DMC FZ8
        Last edited by 3at; 9 juli 2007, 23:57.
        Panasonic FZ50

        Comment


        • #5
          Re: aankoopadvies nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door 3at Bekijk bericht
          Ik heb zo de indruk dat alleen panasonic veel fototoestellen heeft met optische beeldstabilisatie.Als ik zo kijk op de vandenborre site is er maar 1 van een ander merk die dat ook heeft, namelijk van canon en die kost 1700 euro .

          Nog een vraagje voor de experten, kan je een verschil zien in fotos met 7 megapixels en 5 megapixels??? Een collega van op het werk zei me dat je dat verschil bijna niet ziet.
          Die Canon waarover ge het hebt is wel een 30D, semi-professionele DSLR met beeldstabilasitie in de (verwisselbare) lens die mee verkocht wordt voor die prijs.

          Het verschil tussen 5 en 7 megapixels gaat niet zichtbaar in foto's op normaal formaat, tenzij bij extreme crops.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: aankoopadvies nodig

            Als alles goed gaat krijgen we de FZ 8 vandaag geleverd 'k heb gisteren de handleing eens bestudeerd en het jeukt om daarmee te spelen hoor . Groetjes G.

            Comment


            • #7
              Re: aankoopadvies nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door 3at Bekijk bericht
              Liefst met een lithium batterij en eigen lader.Zeker niet 1 met AA batterijen of iets dergelijks.
              Persoonlijk vind ik in deze klasse eigenlijk AA een voordeel. De batterijen van GP halen tegenwoordig hele hoge capaciteiten en van geheugeneffect heb ik nog niet echt last gehad (men eerste batterijen uit 2001 zijn een half jaar geleden pas met pensioen gegaan, ze hebben daarmee 1 camera overleefd en 3 jaar gebruik verschillende Nikon flitsers). Het grootste voordeel ervan is dat je er altijd en overal vind en als je eens zonder valt dat je meestal wel iemand vind die of een reservestel of een lader bijheeft.
              De enige nadelen zijn het gewicht (dat vind ik persoonlijk niet relevant) en dat ze hun lading verliezen als je ze niet gebruikt (best altijd ervoor zorgen dat je batterijen in de laatste week zijn opgeladen).

              Het wordt iets anders bij DSLR's en ultra compacts maar voor wat daartussen ligt heb ik liever goedkope AA's die je overal vind dan dure lithiums die vaak maar 1 camera meegaan.

              AA'tjes kun je ook voor vanalles en nog wat gebruiken (bvb op reis ook in je zaklamp).

              Comment


              • #8
                Re: aankoopadvies nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
                Als alles goed gaat krijgen we de FZ 8 vandaag geleverd 'k heb gisteren de handleing eens bestudeerd en het jeukt om daarmee te spelen hoor . Groetjes G.
                In dat geval doet mijn reactie er natuurlijk niet meer toe ;-)
                Veel plezier met je toestel in elk geval! Maar dat zal wel geen probleem zijn...

                Comment


                • #9
                  Re: aankoopadvies nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                  In dat geval doet mijn reactie er natuurlijk niet meer toe ;-)
                  Veel plezier met je toestel in elk geval! Maar dat zal wel geen probleem zijn...
                  Ik ben wel niet de topicstarter hoor ;de buit is binnen nu nog wachten om de batterij te laden en dan testen Groetjes G.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoopadvies nodig

                    Waar kan ik die FZ8 te koop vinden en wat is ongeveer de prijs daarvan voor het moment? Kwestie van dat ik mij niet in het zak wil laten zetten.
                    Panasonic FZ50

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoopadvies nodig

                      Het is dus de FZ8 geworden.Bestelling geplaatst bij pixmania en bijhorende draagtas en 2gb geheugenkaart ook ineens besteld.
                      Panasonic FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoopadvies nodig

                        Proficiat met je aankoop ,ik heb hem eindelijk kunnen testen en hij bevalt zeer goed . Let op momenteel hebben ze bij pixmania een software probleem ;volg je bestelling op de voet en als je denkt dat het fout zit onmiddelijk mailen ander is je toestel uit de mode tegen het tijdstip dat ze leveren .Nog veel fijne fotomomenten toegewenst groetjes G.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoopadvies nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galamus Bekijk bericht
                          Proficiat met je aankoop ,ik heb hem eindelijk kunnen testen en hij bevalt zeer goed . Let op momenteel hebben ze bij pixmania een software probleem ;volg je bestelling op de voet en als je denkt dat het fout zit onmiddelijk mailen ander is je toestel uit de mode tegen het tijdstip dat ze leveren .Nog veel fijne fotomomenten toegewenst groetjes G.
                          Ja hoor, ik heb het aan mijn ******.Die van pixmania hebben het verkeerde toestel geleverd.Wat een bende amateurs.Wat nu gedaan, iemand die weet welke stappen ik nu best zet, ik heb geen goesting om maanden te wachten op mijn camera
                          Panasonic FZ50

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoopadvies nodig

                            Het spijt me voor jou dit te horen , mailen tot ze er groen van worden ,dreigen met testaankoop en de www. fotosites .,indien je niet te ver van Brussel woont naartoe gaan ? Hopelijk lossen ze het snel op , 't is wel een fantastisch baksken hoor ,als ik nog iets bedenk laat ik het zeker weten ,hou ons op de hoogte hé .Groetjes G.

                            Comment


                            • #15
                              Re: aankoopadvies nodig

                              Pakket terug gestuurd met retourbon naar frankrijk.Direct gevraagd geld terug te storten.Hopelijk komt het in orde, ik koop nooit meer iets bij pixmania.
                              Galamus waar heb je de jouwe besteld?
                              Panasonic FZ50

                              Comment

                              Working...
                              X