Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

    Hoi Allemaal,

    Niet zo heel erg schokkend maar toch!

    Op diverse (duitse en Engelse) fora wordt melding gemaakt van een beschadiging op de rechter onder hoek van de Pentax K10D (kijkend naar het LCD scherm)

    Het ziet er als volgt uit:





    Er zin inmiddels al over de 20 meldingen van hetzelfde probleem scheur of een stuk(je) van de behuizing af). Ik kan er helaas geen foto van maken (nog niet) maar mijn Pentax K10D heeft hetzelfde euvel als wat je ziet op de eerste foto.

    Mijn camera serienummer begint met 222. Het blijkt dat het niet een serie serienummers betreft maar vele verschillende!

    Nou hopende dat niemand dit verders heeft maar mocht het toch zo zijn aub melden welk serienummer (eerste 3 posities) en indien mogelijk een foto erbij!

    alvast bedankt!

    mvgr Walter
    ~ Canon + weinig glaswerk

    WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

  • #2
    Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

    Las het vanmorgen ook al op dpreview, en zal het vanavond eens checken...

    tx! Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

      Niet bij die van mij...

      Comment


      • #4
        Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

        Mijne heeft het ook niet, serie nummer begint met 234

        leo

        p.s. mischien was jouw toestel daarom wel zo veel goedkoper Walter
        Pentax K10D

        Comment


        • #5
          Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

          De mijne heeft het (gelukkig) ook niet. Mijn serienummer begint ook met 234.

          Groeten Rik
          PENTAX for your precious moments

          Comment


          • #6
            Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

            Oorspronkelijk geplaatst door leoverhagen Bekijk bericht
            Mijne heeft het ook niet, serie nummer begint met 234

            leo

            p.s. mischien was jouw toestel daarom wel zo veel goedkoper Walter
            hahahah tuurlijk die andere paar honderd hebben ook korting gehad Er zijn inmiddels verschillende meldingen dat er haarscheurtjes zichtbaar zijn met een loupe die niet met het oog zomaar zichtbaar zijn!

            we wachten af... Het is beter om te waarschuwen dan om mensen in het ongewisse te laten.
            ~ Canon + weinig glaswerk

            WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

            Comment


            • #7
              Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

              Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
              we wachten af... Het is beter om te waarschuwen dan om mensen in het ongewisse te laten.

              Laten we hopen dat het geen nadelige gevolgen heeft ook niet in de toekomst

              Trouwens een mooie nieuwe site Walter en ook de foto's op het Pentaxphotogalary zijn heel mooi

              leo
              Pentax K10D

              Comment


              • #8
                Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                Jesus Christ, wat een tijdverdrijf, wie ligt er nu (met een loupe) naar de hoekjes van zijn DSLR te kijken, op zoek naar iets dat je niet kan zien met het blote oog?
                Zolang het geen scheur is, van hier tot aan de deur
                I Love Leica

                Comment


                • #9
                  Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                  De mijne heeft het ook. 't Is bij die van mij zo klein dat je het eigenlijk niet ziet (zonder vergrootglas in ieder geval, 'k heb niet zo'n ding) maar ik voel wel een haarscheurtje met m'n nagel...

                  Serienummer 224xxxx
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                    Ik had al gelezen dat de body breekbaarder is door het stalen frame maar dit is heel wat breekbaarder. Het body matriaal is misschien te hard.
                    En denk dat iedereen er last van krijgt, dit zijn echt de punten die het meest krijgen te verduren, ze zijn niet voor niets rond gemaakt.
                    We wachten maar af of er nog meer meldingen komen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                      @Dagzz Wat je op de eerste foto ziet is echt geen haarscheurtje. Daar is een flinke snipper af. Je pinknagel past erin voor een stukje. Het begint met een haarscheur en wordt uiteindelijk een snipper!

                      Het vermoeden bestaat dat in het productie proces een schroef(je) welke daar aan de onderkant zit te strak is aangedraaid!

                      @leo, dank je voor het compliment. Er staat een update te wachten zodat ik het met een CMS system kan doen visueel veranderd er niks alleen beheer technisch! En ja de pentaxphotogallery is aardig gelukt
                      ~ Canon + weinig glaswerk

                      WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                        Alléé, ik zal mijn Pentax bestellingen maar gaan afzeggen zeker
                        Dat is wel het laatste wat ze bij Pentax nodig hebben (misère met hun vlaggenschip)
                        Tjah, the market can be cruel
                        I Love Leica

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                          Alléé, ik zal mijn Pentax bestellingen maar gaan afzeggen zeker
                          Dat is wel het laatste wat ze bij Pentax nodig hebben (misère met hun vlaggenschip)
                          Tjah, the market can be cruel
                          Ik ga ervanuit dat het niet zo ernstig is Het betreft een kleine hoeveelheid. Er zijn er meer in omloop die het niet hebben dan die het wel hebben!

                          Dus als je er 1 koopt goed kijken he

                          Volgens mij is er geen 1 camera perfect er zijn overal wel problemen mee. Je lijstje wordt wel kleiner nu Canon 400D en het flageschip MKIII hebben (hadden) ook problemen.
                          ~ Canon + weinig glaswerk

                          WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                            Oorspronkelijk geplaatst door ToXiQ Bekijk bericht
                            Ik ga ervanuit dat het niet zo ernstig is Het betreft een kleine hoeveelheid. Er zijn er meer in omloop die het niet hebben dan die het wel hebben!

                            Dus als je er 1 koopt goed kijken he

                            Volgens mij is er geen 1 camera perfect er zijn overal wel problemen mee. Je lijstje wordt wel kleiner nu Canon 400D en het flageschip MKIII hebben (hadden) ook problemen.
                            Was maar een graptjen, hoor
                            Ik wil niets anders meer dan K10D's en ik weet waarom
                            Mail DB: De levering is verschoven van: 15-07 naar ten vroegste ??-08

                            life is a bitch
                            I Love Leica

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heeft de K10D van pentax een defect? Lees verder

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                              De levering is verschoven van: 15-07 naar ten vroegste ??-08

                              life is a bitch

                              Is de levering nu nog steeds zo'n problem ? Ik kocht de mijne op 6 december bij de Mediamarkt( €666 ) en de levering was pas in februari, ik had gedacht dat die problemen nu wel over zouden zijn.

                              leo
                              Pentax K10D

                              Comment

                              Working...
                              X