Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kliks belangrijk ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kliks belangrijk ??

    Zie hier regelmatig cameras passeren met 1000 a 2000 kliks( of zelfs minder), die bv van 2006 zijn.

    Dit doet enige vragen bij mij opkomen :

    a) Is het aantal kliks werkelijk zo belangrijk dat het erbij vermeld moet worden, ivm slijtage bv ?
    b)Indien ja, hoeveel is dan het max voordat zo'n toestel aan vervanging toe is ?
    c) Ben ik dan een klikaholic ?
    Heb mijn camera nu 7 weken en ben al 5000 kliks verder.

    Greet

    Raymond

  • #2
    Re: kliks belangrijk ??

    5000 kliks op 7 weken is wel vrij veel, maar in het begin zal je nog allerlei zaken willen uitproberen, en daarom heb je al zoveel foto's gemaakt.

    Mijn 20D is 2,5 jaar oud, en die heeft ondertussen zo'n 33.000 foto's gemaakt. Ik denk wel dat er ergens sleet op begint te komen, want zaterdag heeft die een paar keer geweigerd om een foto te maken (geen foutmelding, na het loshalen van de akku werkte alles weer normaal).
    Gisteren heb ik nog foto's gemaakt, en toen bleef alles wel perfect werken...


    Een camera met veel kliks zal dus eerder problemen geven dan een die nog bijna niet gebruikt is, een auto met veel kilometers zal ook eerder stukken krijgen (normaalgezien is dat toch zo).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: kliks belangrijk ??

      Hoi Raymond,

      Kliks zijn het aantal keren dat de sluiter van uw camera heeft gewerkt.
      Normaal denk ik dat in uw geval een D80 ong. 50.000 kliks kan doen voordat die moet vervangen worden (is maar richtgetal)

      Met b.v. een Canon 30D kan je er ong. 100.000 kliks opzetten...

      maw... binnen 63 weken is uw camera "versleten"

      Comment


      • #4
        Re: kliks belangrijk ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht

        maw... binnen 63 weken is uw camera "versleten"
        En waarschijnlijk RSI aan mijn wijsvinger ? lol

        Bedankt voor de info heren.
        Zal maaral beginnen sparen voor nw huis

        Comment


        • #5
          Re: kliks belangrijk ??

          Ga er van uit dat het hetzelfde is als met een auto.
          Bij met 20.000 opnamen wil iedereen graag die camera van je overnemen.

          Bij Nikon ligt het aantal meestal op 100.000 en dan een service beurt. Bij de D1 en D2 serie zelfs op 150.000. Na 3 service beurten een nieuwe sluiter. Dat wil alleen bij de D1 en 2, Anders is het arbeidsloon vele malen duurder dan een goedkope DSLR.
          Dus ongeveer 250 opnamen per dag gedurende 5 jaar.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #6
            Re: kliks belangrijk ??

            Mijn D70s is nu 1jaar en 3 maand, ongeveer 28000 kliks denkik.
            normaal zou hij de 50000+ makkelijk halen! Kzit dus al goe ten helft
            SHARPimages.be

            Comment


            • #7
              Re: kliks belangrijk ??

              Heb mijn camera nu 7 weken en ben al 5000 kliks verder
              Dat is 714.28 kliks per week, 102 kliks per dag, 4.25 kliks per uur: Om het kwartier een foto.

              Comment


              • #8
                Re: kliks belangrijk ??

                Het is niet omdat je sluiter na x-aantal kliks opgeeft dat je toestel moet vervangen worden. De sluiter kan altijd vervangen worden door een nieuwe.
                Maak u maar geen zorgen....en klik er maar rustig op los.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: kliks belangrijk ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Het is niet omdat je sluiter na x-aantal kliks opgeeft dat je toestel moet vervangen worden. De sluiter kan altijd vervangen worden door een nieuwe.
                  Maak u maar geen zorgen....en klik er maar rustig op los.
                  Dat was ik ook van plan, lol
                  En het zal wel wat minderen naarmate het leerproces met macro en andere lenzen niet meer zo klikintensief is

                  Comment


                  • #10
                    Re: kliks belangrijk ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door on_vier Bekijk bericht
                    Dat is 714.28 kliks per week, 102 kliks per dag, 4.25 kliks per uur: Om het kwartier een foto.
                    Eigenlijk verbazend lol

                    Maar een statisticus is iemand die verdrinkt in een water van gemiddeld 30cm diep

                    Greetz
                    Raymond

                    Comment


                    • #11
                      Re: kliks belangrijk ??

                      sluitermekanisme+sluiter herstellen komt ongeveer op 300euro afhankelijk van toestel daarom is de rest nog niet versleten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kliks belangrijk ??

                        Ik heb nu 81.000 kliks sinds februari 2006 en nog steeds geen vuiltje aan de lucht.
                        Wel heb ik al gemerkt dat ik met 1 CF-kaartje steeds een totale blokkering van het toestel heb na een bepaald aantal foto's, maar daar heb ik Sandisk al over aangeschreven
                        Het gaat trouwens over een 350D in mijn geval.
                        Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: kliks belangrijk ??

                          Ik heb nu een vriend van mij met een 350D die heeft iets over de 50000 clicks en zen sluiter heeft het zo goed als begeven. Hij is binnen voor onderhoud daarvoor.
                          Het mechanisme is blijkbaar versleten, of blijkt toch te haperen.
                          Gelukkig is de herstelling onder garantie en het toestel wordt metteen ook eens gecleaned.
                          Hij is zijn 350D nu wel 3 weken kwijt, net tijdens de gentse feesten! wat jammer
                          SHARPimages.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: kliks belangrijk ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy Bekijk bericht
                            Ik heb nu 81.000 kliks sinds februari 2006 en nog steeds geen vuiltje aan de lucht.
                            Wel heb ik al gemerkt dat ik met 1 CF-kaartje steeds een totale blokkering van het toestel heb na een bepaald aantal foto's, maar daar heb ik Sandisk al over aangeschreven
                            Het gaat trouwens over een 350D in mijn geval.
                            81.000 beelden? Daar doet mijn videocamera 55 minuten over.

                            Comment


                            • #15
                              Re: kliks belangrijk ??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scooterguy Bekijk bericht
                              Ik heb nu 81.000 kliks sinds februari 2006 en nog steeds geen vuiltje aan de lucht.
                              Het gaat trouwens over een 350D in mijn geval.

                              dan zou ik me toch voorbereiden op (en rekening houden met) een kapotte sluiter die bij elke volgende foto kan voorvallen hoor...
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X