Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

600mm multi coated Sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 600mm multi coated Sigma lens

    Is dit wat?

    SIGMA 600mm f8 MIRROR-MULTI-COATED ALS NIEUW incl. draagtas set inschuiffilters zonnekap front- en achterdeksel AI-NIKON -vatting, dus manuele scherpstelling, maar past wel op bv D-100, D-200 enz... GRATIS ORIGINELE NIKON TELECONVERTOR TC-200 2X (zie foto's) maakt van uw lens op een digi 600x1.5=900 x2 = 1800mm


    Ik probeer deze op het net te vinden maar het diafragma is niet 1.8 maar f8

    Waarvoor is deze lens geschikt? Ik denk niet dat die heel geschikt is voor natuurforografie of toch?


    alvast bedankt

  • #2
    Re: 600mm multi coated Sigma lens

    Dit is een zgenoemd spiegelobjectief, geeft een heel speciaal bokeh ( cirkels ), en enkel bruikbaar onder echt zeer goede lichtomstandigheden, zet daar een 2.0 converter op zoals beschrven in je link hierboven en je hebt diafragma 16 . . . bijna onbruikbaar dan tenzij je een zee van licht hebt.

    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: 600mm multi coated Sigma lens

      Een 600mm 1.8 bestaat niet.
      Deze zou een frontlens/opening van meer dan 30cm hebben + erg zwaar en duur zijn!

      De rest van de uitleg heb je al van Franciskine
      Last edited by GeertB; 9 juli 2007, 08:02.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • #4
        Re: 600mm multi coated Sigma lens

        alvast bedankt voor de uitleg.
        Ik had deze morgen een berichtje gestuurd naar de verkoper met reeds de melding dat ik niet meer geinteresseerd was wegens f8.
        Hij begreep de verwarring die zijn tekst veroorzaakt
        Ze staat nu sinds gisterenavond te koop op eBay met dezelfde specs

        Comment

        Working...
        X