Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bolvormige storende plekken op foto bij nieuwe canon 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bolvormige storende plekken op foto bij nieuwe canon 30D

    Recent toestel, bij zowel 17-55 IS als 70-300 IS lens verschijnen er vreemde bolvormige plekjes. Ik merk ze eigenlijk alleen op kleurvlakken, vooral in luchtfotos. De omcircelde staat op dezelfde plaats, de ééne foto is een week oud, de andere van vandaag.

    Het enige abnormale wat gebeurd is, nadat ik wat fotos in M gemaakt had, moest zoals altijd iedereen eens dat toestel bepotelen en mijn broer heeft een foto gemaakt met sluitertijd 30" en natuurlijk wat rondgelopen.

    Er zijn er 2, één is omcirceld, de andere zit rechtsbeneden. Als ik zo wat kijk, zie ik er precies nog.

    Stof op de sensor?




  • #2
    Re: bolvormige storende plekken op foto bij nieuwe canon 30D

    ik denk inderdaad zwevend stof in de camera van het wisselen
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: bolvormige storende plekken op foto bij nieuwe canon 30D

      Niets voor in paniek te raken: een vuiltje op de sensor dat valt meteen op bij luchten. Daar krijgt iedere digitale camera bezitter hinder van bij het verwisselen van lenzen. Dus opletten dat je niet in een stoffige omgeving je lenzen wisselt
      Pas als er veel stofjes op komen even laten schoonmaken.
      Of zelf doen met een schoonmaaksetje wat je bij de vakhandel kan kopen.
      Last edited by Binnenuit; 8 juli 2007, 23:28.

      Comment


      • #4
        Re: bolvormige storende plekken op foto bij nieuwe canon 30D

        Camera was amper 10 dagen oud toen ik het eerst zag, lenzen wisselen was ik wel al gewoon.

        Tips bij aankoop reinigingssetjes? Best droog zeker? Wat is de dichtste Canon service center rond brugge?

        Dank bij voorbaat

        Comment


        • #5
          Re: bolvormige storende plekken op foto bij nieuwe canon 30D

          Ik heb recent Arctic Butterfly van visible dust gekocht, en accessoires voor 'wet cleaning' bij fotokonijnenberg.be. Werkt héél goed.

          Comment


          • #6
            Re: bolvormige storende plekken op foto bij nieuwe canon 30D

            Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
            Recent toestel ...
            Is normaal hoor. Toen ik vorig jaar de 30D nog geen 0.5u uit de doos had, lag hij al op zijn rug om de sensor te reinigen.
            merg

            Comment

            Working...
            X