Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie wil sensorcleaning voordoen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie wil sensorcleaning voordoen?

    Ik heb gemerkt dat de sensor van mijn D50 'n beetje vuil is.
    Heb met 'n blaaspeertje 't stof al weggekregen, maar volgens mij is er ook wat vuil dat niet weg te blazen is.
    Ik ben van plan om dit mettertijd zelf te doen, echter, ik zou het heel graag 1 keer iemand zien voordoen.

    Daarom mijn vraag;
    Is er iemand die het sensorcleanen goed onder de knie heeft, liefst uit het Antwerpse, die het ziet zitten om dit een keer voor te doen voor mij...
    Ik betaal wel voor 't gebruikte materiaal + 'n pint (of iets anders)

    Alvast dank...
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

  • #2
    Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

    Hi

    Dat wil ook eens meemaken, zou er graag bij zijn als dit zou kunnen.
    Het Antwerpse is niet zo veraf voor mij
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

      Ben ik ook wel in geïnteresseerd...
      Dus, als het past wil ik er ook wel graag bij zjin!

      Comment


      • #4
        Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

        Hi iedereen,

        kijk ne keer op onderstaande link.

        http://www.geheugenkaart.be

        Daar staat haarfijn hoe je het moet doen.
        Bij geheugenkaart in Putte kan je elke zaterdag voormiddag terecht. Dan geven ze een demonstratie hoe het dient te gebeuren.

        Ga naar geheugenkaart en in de rechter kant open je "Reiniginsartikel" dan op de eerste pagina open je "Hoe reinigt men de CCD van de Canon DSLR met : Compleet Sensor-Reiniging-Pakket"
        Kan je exact lezen hoe het dient te gebeuren.


        Dan verder onderaan open je "Canon Sensor Reiniger" en daar kan je lezen dat hij bij aankoop van een set elke zaterdag voor jouw een demonstratie doet.


        Nog niet tevreden, ben ik altijd bereid van eens een afspraak te maken en het komen voordoen, maar dat kost je wel een pintje !!!
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

          In Gent is er een persoon die je dat haarfijn uitlegt HOE je een sensor cleaning moet doen. Hij toont het je voor en heeft ook alle materiaal die je dan kan kopen bij hem voor een prikje.
          Ik had zelf een sensorcleaning laten doen bij Focilux in Gent.
          Daarna ben ik onmiddellijk naar die man in Gent gereden en we hebben de test gedaan en er zaten nog 3 heel grote vlekken op mijn sensor.
          Ik was wel 55 euro kwijt aan die sensorcleaning.

          Die man heeft mijn sensor dan opnieuw gereinigd en ALLE vlekken waren weg en dat heeft me maar 10 euro gekost bij hem. Hij is heel gekend in het gentse en doet zeer veel sensorcleanings.
          Je moet maar eens zoeken hier in dir forum op het woord "Sensorcleaning" en je komt zo bij Roland terecht.
          En Roland is een heel fijne kerel.
          Groetjes,
          Stefaan
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht

            Nog niet tevreden, ben ik altijd bereid van eens een afspraak te maken en het komen voordoen, maar dat kost je wel een pintje !!!
            Hi Bachus een mooie geste, als je dat meent wil ik wel eens afspreken met je ergens bij jou in de buurt. En zoals De Stangers zingen "...Lier is nie zoe groet". Bij deze..
            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

              Idem hier, ik ben verleden vrijdag nog even langs gegaan bij Roland en na een jaar ( shame on me) m'n sensor laten kuisen.
              al bij al viel het nog best mee met de 3 vlekjes die enkel zichtbaar waren vanaf F11.
              Zoals steeds is m'n sensor nu weer op en top proper, thnx Roland



              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              In Gent is er een persoon die je dat haarfijn uitlegt HOE je een sensor cleaning moet doen. Hij toont het je voor en heeft ook alle materiaal die je dan kan kopen bij hem voor een prikje.
              Ik had zelf een sensorcleaning laten doen bij Focilux in Gent.
              Daarna ben ik onmiddellijk naar die man in Gent gereden en we hebben de test gedaan en er zaten nog 3 heel grote vlekken op mijn sensor.
              Ik was wel 55 euro kwijt aan die sensorcleaning.

              Die man heeft mijn sensor dan opnieuw gereinigd en ALLE vlekken waren weg en dat heeft me maar 10 euro gekost bij hem. Hij is heel gekend in het gentse en doet zeer veel sensorcleanings.
              Je moet maar eens zoeken hier in dir forum op het woord "Sensorcleaning" en je komt zo bij Roland terecht.
              En Roland is een heel fijne kerel.
              Groetjes,
              Stefaan
              Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

              Comment


              • #8
                Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                In Gent is er een persoon die je dat haarfijn uitlegt HOE je een sensor cleaning moet doen. Hij toont het je voor en heeft ook alle materiaal die je dan kan kopen bij hem voor een prikje.
                Ik had zelf een sensorcleaning laten doen bij Focilux in Gent.
                Daarna ben ik onmiddellijk naar die man in Gent gereden en we hebben de test gedaan en er zaten nog 3 heel grote vlekken op mijn sensor.
                Ik was wel 55 euro kwijt aan die sensorcleaning.

                Die man heeft mijn sensor dan opnieuw gereinigd en ALLE vlekken waren weg en dat heeft me maar 10 euro gekost bij hem. Hij is heel gekend in het gentse en doet zeer veel sensorcleanings.
                Je moet maar eens zoeken hier in dir forum op het woord "Sensorcleaning" en je komt zo bij Roland terecht.
                En Roland is een heel fijne kerel.
                Groetjes,
                Stefaan
                En welke methode gebruikt Roland dan, als ik mag weten.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

                  Roland gebruikt de pannenlikker, pecpads en eclipse-vloeistof. Na uitgelegd te hebben wat voor- en nadelen zijn van alle andere methodes.

                  Hij heeft me ook prima geholpen. Alles geleerd wat ik moest wete en de volgende keer kan ik het zelf.
                  Heel vriendelijke mens. Je komt er buiten met alle kennis over sensors reinigen en een volle maag
                  -The Black Horses-
                  Canon materiaal

                  www.theblackhorses.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

                    rOland ?
                    Doe eens een zoek op (R) vdb, ccd ...
                    Trouwens, die heeft eens twee fimlkes gemaakt hoe het moet.
                    Je kan ze vinden op mijn site bij "fotografie" - "programma's"
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 28 juli 2007, 11:18. Reden: vdb ipv rvdb
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

                      Hier vindt je een handleiding :
                      The Dust Patrol in Vacaville is your modern, competent, and flexible supplier for professional industrial cleaning, private residences and homes, office buildings, and for industrial manufacturers.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie wil sensorcleaning voordoen?

                        Movies zijn nog steeds hier te vinden:

                        http://forum.belgiumdigital.com/show...75&postcount=1

                        p.

                        Comment

                        Working...
                        X