Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A100 of Nikon D 80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A100 of Nikon D 80

    Is het mogelijk om zo veel mogelijk ervaringen te posten zodat dat ik nu eindelijk een keuze kan maken,is de D80 echt zijn €200 meer waard dan de Sony en werkt de af. van Sony echt niet zo goed.Het is de bedoeling deze toestellen te gebruiken met F2,8 lenzen van Sigma.Meestal zullen de onderwerpen nogal snel bewegen nl. vliegtuigen.

    Dank voor de reacties.

  • #2
    Re: Sony A100 of Nikon D 80

    Je hebt blijkbaar al wel e.e.a. van info gelezen en of nog een resem extra info je veel wijzer zal maken, weet ik echt niet.

    Zowel mijn 7D als a100 zijn ruim snel genoeg voor vliegshows.
    Of de D80 voor jou €200 meer waard is, kan je enkel zelf bepalen.

    Zorg dat je op een of andere manier een keer beide toestellen grondig kan testen (vrienden, winkelier, ... ). Dat zal je meer zeggen dan nog ettelijke bladzijden tekst.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony A100 of Nikon D 80

      Voor vliegshows zal de AF-snelheid van de Sony inderdaad ruim voldoende zijn.

      Ik weet dat ik al een paar maal kritiek heb gehad op de AF van de Sony Alpha, maar ik moet ook toegeven dat dit meestal wel lichtjes overdreven kritiek was. Overdrijven licht nu eenmaal een beetje in mijn aard .

      Comment


      • #4
        Re: Sony A100 of Nikon D 80

        Ik denk dat je objectieven ook niet onbelangrijk zijn.
        De D80 is een goede body.
        Verwacht wel niet dat een objectief bv al scherp aftekent op 2.8.....
        Ik denk dat je je diafragma toch wat dichter zal draaien, in de lucht is er meestal wel genoeg licht...

        Glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Sony A100 of Nikon D 80

          Beide toestellen zijn aan elkaar gewaagd. Ga naar de winkel, neem ze alle twee in de hand en kies welke voor jou het beste aanvoelt, simple as that...
          Nikon D80 / Sony DSC-H5

          Comment

          Working...
          X