Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw objectief voor max 250,-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw objectief voor max 250,-

    Hallo ik ben in het bezit vn een Nikon D50 met een 28-80 lens analoog en een 70-300 lens. Nu wil ik de 28-80 vervangen voor een beter objectief vooral kwalitatief. Max 250,- mag hij kosten. en mischien iets meer groothoek. Ik wil hem gebruiken voor alles eigelijk. Alles wat ik nu ook doe met mijn 28-80.

    alcvst bedankt voor de medewerking

  • #2
    Re: nieuw objectief voor max 250,-

    sigma 17-70 bijvoorbeeld
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: nieuw objectief voor max 250,-

      nieuw of tweedehands ?

      Comment


      • #4
        Re: nieuw objectief voor max 250,-

        Het liefste wil ik een nieuw objectief. Maar als het aan te raden is 2ehand te kopen dan wil ik dat wel overwegen

        Comment


        • #5
          Re: nieuw objectief voor max 250,-

          maar die sigma is mij iets te duur hij is bijna 400,-

          Comment


          • #6
            Re: nieuw objectief voor max 250,-

            Met dat budget zou ik toch ook voor een tweedehands Sigma 17-70 gaan.
            Iets duurder (maar tweedehands misschien ook nog wel binnen het budget) zijn de Tamron 17-50/2.8 en Sigma 18-50/2.8. Beide lichtsterker, maar wel wat minder bereik.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: nieuw objectief voor max 250,-

              Niks mis met tweedehands kopen hoor.

              Al eens gedacht aan de Nikkor 18-70, de kitlens die bij de D70 geleverd werd.
              Ik blijf dit prijs - kwaliteit een schitterend objectief vinden en ze zijn momenteel op de tweedehandsmarkt te vinden voor om en bij de 200 EUR.
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: nieuw objectief voor max 250,-

                Ja die 18-70 had ik ook al naar gekeken. inderdaad komt die lens aardig goed uit testen die ik heb gelezen. Ik hoorde ook dat de sigma 18-50 goed uit de bus kwam als vervanger voor de standaard 18-55 nikon lens. Is deze sigma mischien beter om te beginnen?

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw objectief voor max 250,-

                  Je kunt zeker voor de Nikkor 18-70 gaan. Mooie lens.
                  Heb hem zelf nog (steeds), al zou ik destijds eerder voor een lichtsterkere lens zijn gegaan als ik me wat meer had verdiept in de keuzemogelijkheden (bijvoorbeeld de lichtsterkere Sigma 17-70).
                  Deze kitlens heeft met name binnen nogal moeite met de lichtomstandigheden. Binnen en van dichtbij flitsen gaat prima (zie foto 1), binnenopnames die wat ruimtelijker zijn is ie gewoon niet goed in.
                  Buiten met daglicht is komt echter de echte Nikkor tevoorschijn (zie foto 2).

                  Foto 1.


                  Foto 2.
                  NaturalMystic
                  Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                  Comment

                  Working...
                  X