Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe digitale camera

    Beste mensen,

    Voor de aanstaande zomervakantie wil ik eindelijk eens een goede digitale fotocamera aanschaffen. Een kameraad van mij heeft een Konika Minolta Z3 en naar zo'n soort camera ben ik op zoek. Hij moet i.i.g. een redelijk goede optische zoom hebben, minimaal 4 megapixel en geen afdrukvertraging. Verder moet de prijs niet te gortig zijn, dus absoluut niet hoger dan €400,- maar het liefst een stukje goedkoper. Omdat ik verder weinig kaas gegeten heb van digitale fotografie wend ik me tot dit forum in de hoop dat er hier mensen zijn die mij op weg kunnen helpen. Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nieuwe digitale camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Mjölnir Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Voor de aanstaande zomervakantie wil ik eindelijk eens een goede digitale fotocamera aanschaffen. Een kameraad van mij heeft een Konika Minolta Z3 en naar zo'n soort camera ben ik op zoek. Hij moet i.i.g. een redelijk goede optische zoom hebben, minimaal 4 megapixel en geen afdrukvertraging. Verder moet de prijs niet te gortig zijn, dus absoluut niet hoger dan €400,- maar het liefst een stukje goedkoper. Omdat ik verder weinig kaas gegeten heb van digitale fotografie wend ik me tot dit forum in de hoop dat er hier mensen zijn die mij op weg kunnen helpen. Alvast bedankt!
    Wat ik in het rood aangeduid heb is moeilijk allemaal tegelijk te verenigen in één camera. Ik vermoed dat de Panasonics het dichtst in de buurt komen. (FZ8, FZ50), misschien ook nog andere merken.
    Ik geloof dat er hier bij aangeboden een vrijwel nieuwe FZ50 te koop is voor 400 euro, accesoires inbegrepen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe digitale camera

      Misschien heb ik het allemaal iets te concreet vermeld. Het hoeft allemaal geen proffessionele apparatuur te zijn als het maar niet het simpelste van het simpelste is. Het zou mooi zijn als ik objecten enigszins dichterbij kan halen. Ik hoef geen teloscoop om het zo maar even te noemen . Daarnaast heb ik ook camera's gezien die je echt nog goed stil moest houden alvorens de foto eindelijk genomen werd. Daarom vind ik een te lange afdrukvertraging erg problematisch. Zoals ik al zei is de Konika Minolta Z3 een prima optie voor mij, maar dat is alweer een wat oudere camera dus wellicht zijn er al weer iets nieuwere varianten, wellicht ook van eem amder merk.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe digitale camera

        Dan blijft mijn eerste antwoord nog altijd geldig.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe digitale camera

          Ik heb me in mei een Panasonic TZ-1 gekocht voor 275€(kwam van 375€).

          Reden van de prijsdaling was het uitkomen van de TZ-2 en -3.

          Ik heb onlangs in de Carrefour van Oostakker gezien dat ze er hebben en de kostprijs was maar 250€.

          Een aanrader als je een goeie compact zoekt :
          5 megapixel
          10x optische zoom
          Beeldstabilizator(zeer nuttig)
          Zeer veel mogelijkheden(zowel manueel als automatisch)
          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe digitale camera

            Als de Minolta Z3 je goed bevalt, is de Minolta A2 die ik te koop heb staan misschien wel wat voor jou. Kijk maar even hier als je interesse hebt. PM maar als je interesse hebt
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe digitale camera

              Ik heb vandaag eens wat rondgeneusd in elektronicazaken en ik heb een aantal leuke modellen gevonden variërend van 200 - 270 euro. Wellicht hebben jullie ervaring met de volgende modellen (voor- en nadelen):

              - Kodak Easyshare Z712

              - Olympus SP-510

              - Fuji Finepix S5700

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe digitale camera

                Van die Kodak best afblijven.

                De Fuji is zeker interessant, maar kijk ook eens naar een Canon S3 IS en de Pana FZ8

                De Canon S3 wordt momenteel vervangen door de S5, dus de prijzen zakken snel, en het is een top bridge-camera
                LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


                Op deze site vind je ook een meer dan goede neoordeling voor de FZ8.

                Mocht ik in jouw schoenen staan, dan ging ik of voor de Pana FZ8, maar eerder voor de Canon S3 !
                PENTAX K100d SUPER !!!!!
                Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                En een dapper standaard-kitlensje

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe digitale camera

                  Bedankt voor zover voor jullie bruikbare tips. Al met al twijfel ik nu voornamelijk tussen twee camera's (De Canon S3IS is me toch wat te grof en te prijzig):

                  -Fuji Finepix S5700


                  -Panasonic DMC TZ2


                  Ik neig naar de Panasonic en wel om de volgende redenen:

                  -zou i.t.t. de Fuji wel een stabilisatiefunctie hebben
                  -heeft lens van uitstekende kwaliteit
                  -is net even wat compacter
                  -heeft sterkere behuizing dan de Fuji
                  -maakt gebruik van een accu i.p.v. batterijen

                  -de enige nadelen die ik kan vinden zijn dat de Panasonic 'maar' 6 megapixels heeft i.t.t de Fuji en het is natuurlijk qua prijs een stuk duurder

                  Aanstaande maandag ga ik één van de twee waarschijnlijk aanschaffen. Kunnen jullie mij wellicht overtuigen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe digitale camera

                    om te antwoorden op de behuizing:
                    Ik denk dat de Fuji zeker een stevig model is hoor. Blijft in behoorlijk extreme omstandigheden (koude, warmte, wind, zand, etc) steeds werken. Ik bedoel, dat was het geval voor de S5600, dus ik neem aan dat dat voor de S5700 ook geldt.

                    Een ander voordeel (buiten de prijs) is ook de goeie prestaties op hogere ISO waarden.

                    Maar ik moet er eerlijkheidshalve ook bij vertellen dat ik de Panasonic niet zo goed ken hoor. Maar ik kan je wél vertellen dat de Fuji een heel degelijk toestel is waar je (voor zijn prijs) niet teleurgesteld voor kán zijn! Maar dat kan misschien van de Pana ook gezegd worden?
                    equipment: camera's, lenses & some imagination

                    Comment

                    Working...
                    X