Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke beeldkwaliteit en beeldformaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke beeldkwaliteit en beeldformaat

    Hallo,
    ik ben nieuw in de wereld van de digitale ( reflex) fotografie.
    Ik kocht mezelf een Nikon Dx40 + 18-70 lens.
    Welke beeldkwaliteit - beeldformaat stel ik best in?
    De bedoeling is niet om grote prints te maken, wel af en toe een uitsnede uit een foto.
    Ik sta nu ingesteld op Jpeg fijn en beeldformaat Middel 2896x1944, 5.6MP. ( kan ook nog Groot 3872x2592 10.0MP )

    De bestanden worden nu wel relatief groot. Hoe (in welk formaat) stuur ik ze na bewerking best door om te laten ontwikkelen. Ik zou werken met photoshop elements 5.0.

  • #2
    Re: welke beeldkwaliteit en beeldformaat

    Hangt ervan af hoe groot je de foto's laat afdrukken.

    Voor een 15cm x 10cm zal het zoveel allemaal niet uitmaken.

    (Als je alleen maar 5,6MP gebruikt waarom heb je dan niet de D40 gekocht?)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: welke beeldkwaliteit en beeldformaat

      Het meest logische is dat je camera gebruikt op het maximaal formaat en in de hoogste kwaliteit, je hebt je camera ook helemaal moeten betalen hé dus mag je dem ook helemaal gebruiken.

      Het je om een of ander reden een kleiner formaat nodig kan je dit probleemloos maken van de originele opname.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: welke beeldkwaliteit en beeldformaat

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht