Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

? i.v.m. MP-E 65mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ? i.v.m. MP-E 65mm

    Zou het kunnen dat de MP-E 65 van canon niet (erg) geschikt is voor de 400D vanwege de 1,6 sensor?

    Bvb een libel van op de zijkant genomen, geraakt niet meer volledig in beeld...

    Zijn er nog gebruikers van deze lens samen met de 400D?

  • #2
    Re: ? i.v.m. MP-E 65mm

    Ik denk dat een MP-E 65mm niet gemaakt is om er een hele libel mee te fotograferen, met zo'n lens is het de bedoeling dat je details van een libel op de foto zet.

    Een gewone macrolens geeft ruim voldoende vergroting voor libellen (met sommige telelenzen heb je al voldoende vergoting om libellen te fotograferen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: ? i.v.m. MP-E 65mm

      Wist al dat het niet hetzelfde ging zijn of mijn 100mm macro.
      Maar heb er niet bij stilgestaan de vermenigvuldiging met 1.6 van de sensor alles nog extremer maakt bij de mp-e
      Zie me niet gauw een 4a5 x vergroting te doen... beestje zou plat zijn

      Comment


      • #4
        Re: ? i.v.m. MP-E 65mm

        Waarschijnlijk heb je voor de aankoop de eigenschappen van dit objectief niet echt goed begrepen (je bent niet de eerste en je zal niet de laatste zijn).De lens zoomt als het ware tussen 1x en 5x macrovergroting. Op een 1.6 crop sensor kan op 1:1 vergroting met voorwerpen zo groot als de afmeting vd sensor de foto vullen = een voorwerp 22x15mm vult de foto. Op 2:1 vergroting vul je met een voorwerp 11x7.5 mm de complete foto enz... tot 5x. Deze lens focust niet tot op oneindig zoals andere macro-objectieven wel doen.Je kunt ze echt enkel en alleen voor macrofotografie gebruiken.
        De lens heeft ook een zeer kleine werkafstand (100mm max en 40mm min).
        Veel mensen vinden deze lens moeilijk werken omwille van haar eigenschappen en in het begin blijven goeie resultaten uit. Probeer wat te oefenen met dit objectief....na een tijdje kan je er verbluffende resultaten mee halen.....volhouden is de boodschap.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: ? i.v.m. MP-E 65mm

          Mogen we er vanuit gaan dat een gewone sensor het dan iets makkelijker zou maken , kwazie werkafstand of grote van het onderwerp?

          Al dank voor het reageren

          Comment


          • #6
            Re: ? i.v.m. MP-E 65mm

            Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
            Mogen we er vanuit gaan dat een gewone sensor het dan iets makkelijker zou maken , kwazie werkafstand of grote van het onderwerp?
            Werkafstand heeft niets met de crop te maken maar een FF sensor zal idd wat meer plaats geven. Veel zal dat niet zijn uiteraard, 't blijft een lens die minimum 1:1 geeft.

            Comment


            • #7
              Re: ? i.v.m. MP-E 65mm

              Man, 't is dat ik een Nikon heb. Ik benijd je met de MP-E65: een top objectief van Canon. Ik zou zeggen haal daar uit wat erin zit en da's veeeeeel.
              Probeer maar kleinere insecten vast als de snuitkever vast te leggen of frontale opnames van springspinnetjes of andere spinnen, details van vliegenogen zijn ook prachtig. Je zult versteld staan van de kwaliteit (van de apparatuur) die je in huis hebt. Nu investeren in het belangrijkste: de skils. Veel oefenen, gebruik vooral een statief en als ik jou was zou ik ook een afstandsbediening halen.
              Veel plezier ermee.
              NaturalMystic
              Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

              Comment

              Working...
              X