Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus (sp500 uz) popfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus (sp500 uz) popfotografie?

    Ik heb zoŽn 4 maanden geleden een prachtige Olympus sp500 uz gekocht. Na wat geesperimenteer is vooral popfotografie wat mij erg aanspreekt. Vrienden van mij hebben een bandje.

    Wat kan ik beterdoen met mijn olympus?
    En telelens kopen of heeft dat geen zin?
    Of zou ik beter helemaal voor een andere camera gaan kijken?

    Ik gebruik momenteel het trucje dat ik mijn flitser wel openklap en dus aanzet. Maar ik bedek hem zodat de sluiterstijd sneller is, ik krijg zo hele mooie fotoŽs maar wel met veel moeite!.. kan dit ook op een andere manier?

    Alvast bdankt voor het luisteren en ik hoop snel wat te horen.
    Ow btw, als iemand andere tips voor een beginnende fotograve hoor ik het graag!!

    Liefs, Amel
    D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

  • #2
    Re: Olympus (sp500 uz) popfotografie?

    waarom zou je een telelens kopen voor op je olympus (ik veronderstel dan een 2x converter voor op de lens te zetten) als je al 10x optische zoom hebt???
    daar ge je absoluut niets mee zijn en zeker niet voor popfotografie

    natuurlijk jou toestel laat niet zo heel veel geëxperimenteer toe en ik kan uit je tekst wel afleiden dat je dat juist heel graag doet.

    omdat je juist graag experimenteert, raad ik je toch een goedkope tweedehandse DSLR aan. (als je het geld daarvoor hebt)

    een eos 350D vind je met kitlensje voor 400 euro...
    een eos 300D met kitlensje voor 300-350 euro...
    een d50 betaal je ook al niet veel geld meer...

    keuze genoeg maar ik weet niet of je genoeg geld hebt


    ik hoop dat ik door dit te zeggen het gerucht niet meer aanwakker dat iedereen hier op het forum altijd DSLR's aanraadt, maar als je echt wil experimenteren, dan heb je een DSLR nodig
    5DmkIII en wat glas

    Comment

    Working...
    X