Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontpopping

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontpopping

    Deze libelle heeft juist haar cocon verlaten en was haar vleugels aan het drogen in de warme avondzon.

    [IMG][/IMG]

    Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

  • #2
    Re: Ontpopping

    mooie waarneming

    Comment


    • #3
      Re: Ontpopping

      Mooi beeld, enkel jammer dat de vleugels er niet helemaal opstaan.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Ontpopping

        Tiens, ik dacht dat libellen enkel in de ochtend uitkwamen ?
        (om dan overdag te kunnen drogen)

        Comment


        • #5
          Re: Ontpopping

          Haarscherpe foto!
          Doodzonde van die verschrikkelijke achtergrond en het vleugeltopje!

          Geweldige waarneming dus.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Ontpopping

            Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
            Tiens, ik dacht dat libellen enkel in de ochtend uitkwamen ?
            (om dan overdag te kunnen drogen)
            Tigo schrijft 'zopas', maar dat klopt niet. De libel die je hier ziet is, naar ik schat, toch al een uurtje of 2 verveld (Niet ontpopt !). Het pantser is al redelijk op kleur en hard. De vleugels staan klaar om helemaal open te komen.
            Ik heb het meermaals waargenomen dat ze pas in de namiddag uit het water kruipen om te vervellen.
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Ontpopping

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Haarscherpe foto!
              Doodzonde van die verschrikkelijke achtergrond en het vleugeltopje!

              Geweldige waarneming dus.
              'k Volg Jos in z'n comment.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Ontpopping

                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                Tigo schrijft 'zopas', maar dat klopt niet. De libel die je hier ziet is, naar ik schat, toch al een uurtje of 2 verveld (Niet ontpopt !). Het pantser is al redelijk op kleur en hard. De vleugels staan klaar om helemaal open te komen.
                Ik heb het meermaals waargenomen dat ze pas in de namiddag uit het water kruipen om te vervellen.
                Dat van die twee uur kan ongeveer kloppen maar ook niet langer dan dat want toen was deze er nog niet. Ik dacht dat ze nog niet zo lang uit haar harnas was gekropen omdat er maar twee van de vier vleugels helemaal open stonden ( niet zichtbaar op de foto ) Dat was ook de reden waarom de achtergrond niet helemaal goed of naar mijn zin is. Ik heb de libelle van zijn goede kant willen trekken omdat de twee rechter vleugels nog helemaal verompeld waren. Nu vrees ik dat de libelle geen lang leven tegemoed is gegaan want twee uur later waren de rechter vleugels nog steeds niet ontwikkeld en het was al redelijk laat.
                To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                Comment

                Working...
                X