Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winderige beesten :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • winderige beesten :-)

    Tegen beter weten in toch met het fototoestel het veld ingetrokken...stevige windvlagen en mijn vriendinnen de regendazen, die mij een aangename donor vinden, waren veelvuldig van de partij...

    Hopelijk is het nog wat geworden...







    Mvg Tim

  • #2
    Re: winderige beesten :-)

    Ongelooflijk hoe je die diertjes nog zo scherp hebt kunnen platen, 't was niet te doen vandaag.De eerste is mijn favo, wat niet wil zeggen dat de twee anderen ook niet goed zijn. Mooi gedaan hoor !
    mvg,jacky
    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

    Comment


    • #3
      Re: winderige beesten :-)

      Drie mooie scherpe foto's !!
      Nr3 'n puntje méér

      grt.,Johan

      Comment


      • #4
        Re: winderige beesten :-)

        Schoon reeksje!
        Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

        Comment


        • #5
          Re: winderige beesten :-)

          Knappe reeks
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: winderige beesten :-)

            een hele mooie reeks
            knap gedaan

            Comment


            • #7
              Re: winderige beesten :-)

              Heel knap gedaan, lukt mij zelfs niet als het windstil is. De tweede heeft mijn voorkeur.

              Comment


              • #8
                Re: winderige beesten :-)

                Oorspronkelijk geplaatst door tsennekik Bekijk bericht
                Heel knap gedaan, lukt mij zelfs niet als het windstil is. De tweede heeft mijn voorkeur.
                Niet zo luid !!


                @Ticor: Als je dit kan met zo'n strakke wind dan verdient dit een pluim
                Meer foto's op mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: winderige beesten :-)

                  Voor mij nr 3
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: winderige beesten :-)

                    Mij lukt het al evenmin om er iets scherp op te krijgen. Zelfs niet bij het minste zuchtje wind. En zelfs al heb dan al eens een scherpe macro, showcase-materiaal als deze foto's heb ik tot nu toe nog niet geproduceerd.
                    Buiten toch niet in elk geval .

                    Heb je hier een truukje voor, om te fotograferen bij zulke heftige wind? Zoals misschien de stengel vasthouden waarop het diertje zit? Schermpje voor zetten of zo? Anders lukt dit toch nooit zulke scherpe foto's?

                    PS: De boktor vind ik de mooiste .

                    Comment


                    • #11
                      Re: winderige beesten :-)

                      Aan body-building doen misschien? zodat je lekker veel wind kan tegenhouden .

                      Comment


                      • #12
                        Re: winderige beesten :-)

                        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                        Niet zo luid !!


                        @Ticor: Als je dit kan met zo'n strakke wind dan verdient dit een pluim
                        dat dacht ik ook....schreeuw niet zo!!!

                        hahaha
                        3 voor mij.
                        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                        Comment


                        • #13
                          Re: winderige beesten :-)

                          Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                          Mij lukt het al evenmin om er iets scherp op te krijgen. Zelfs niet bij het minste zuchtje wind. En zelfs al heb dan al eens een scherpe macro, showcase-materiaal als deze foto's heb ik tot nu toe nog niet geproduceerd.
                          Buiten toch niet in elk geval .

                          Heb je hier een truukje voor, om te fotograferen bij zulke heftige wind? Zoals misschien de stengel vasthouden waarop het diertje zit? Schermpje voor zetten of zo? Anders lukt dit toch nooit zulke scherpe foto's?

                          PS: De boktor vind ik de mooiste .
                          Ik heb niet echt een truukje. Na de zoveelste bewogen foto heb ik wel geprobeerd om de stengel vast te houden...met als resultaat dat het beestje ribedebie was. En als het beest al bleef zitten, dan had ik weer een bewogen foto door het fotograferen met 1 hand (ik kan dat niet...bibber...bibber) Ik heb gewoon gefrustreerd zitten wachten tot er een moment was van relatieve windstilte. Voorbeeld: Voor het reeksje dat ik van de boktor gemaakt heb, heb ik voor bovenstaande foto, toch wel een 10tal minuten als een achterlijke op mijn knieën gezeten tot de wind enigzins doenbaar was. Gelukkig was die boktor niet van plan zich te veel te verplaatsen. Passanten kwamen zelfs kijken wat die 'rare mens daar zolang in de boskes' aan 't doen was.

                          En aan één of ander schermpje heb ik gisteren wel gedacht, maar dan kom ik met de vraag: 1. Hoe maak je zoiets? En 2. Zou dat geen storend effect hebben op de achtergrond?
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: winderige beesten :-)

                            De omstandigheden in aanmerking genomen is dit een topprestatie!

                            Nummerke twee, da's spek voor Macroshoppers en mijne bek!
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: winderige beesten :-)

                              Heel mooie reeks,knap werk.Die wind......da's oefenen.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X