Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat zijn de lensjes waard ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat zijn de lensjes waard ?!

    hoi, ik wil mijn lenzen van me pa verkopen omdat ik toch een af zoomlens wil ongeveer 55-200 bereik. Het betreft hier E series lenzen. 1 van 35 mm 2.5 en een E series 100mm 2.8. Iemand een idee wat ik voor de lenzen kan vragen ?
    Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

  • #2
    Re: wat zijn de lensjes waard ?!

    Ik wil je niet schofferen maar ik vrees dat dit waardeloos is.

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: wat zijn de lensjes waard ?!

      Hi,

      IK zou ze niet verkopen. Je gaat er weinig voor krijgen maar dat betekent niet dat je er geen goede foto's mee kan maken. Met name de 35mm zou wel eens veel beter dan een zoom kunnen zijn. En AF willen op 35 mm, is voor niets nodig.

      Dpaul.
      Last edited by DPaul; 7 juli 2007, 08:55.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: wat zijn de lensjes waard ?!

        Zelf heb ik ook de 100mm F2.8 E en dat is een prachtig lenske.Erg scherp met mooie kleuren,ongevoelig voor flare en 't weegt maar 200gr.

        Ik heb de 2de versie (met metalen ring) die beter afgewerkt is ipv de eerste versie die helemaal uit plastic is.Zoals Paul zegt...niet verkopen maar zelf gebruiken!
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Re: wat zijn de lensjes waard ?!

          Ik heb een tijdje prijzen in't oog gehouden op Ebay, daar wordt voor die lenzen ongeveer €25 per stuk geboden.

          Voor die prijs zou ik ze ook niet wegdoen. Zelf gebruik ik regelmatig oude MF lenzen op een D70 en D200. Je kan er echt wel mooie foto's mee maken, en ze zijn zeker lichtsterker dan een kitlens, de belichting zoeken heb je vrij snel onder de knie met het histogram. Het scherpstellen kan wel enige oefening gebruiken.
          Fuji Q1

          Comment


          • #6
            Re: wat zijn de lensjes waard ?!

            Helemaal mee eens, er is niks mis met de oude MF lenzen.
            Maar ik blijf het een smerige streek vinden van Nikon dat slechts enkele van hun cameras lichtmeting mochten bieden met de oude MF's

            PaulM

            Comment

            Working...
            X