Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de ideale aanvulling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is de ideale aanvulling

    Hoi

    Zeer binnekort mijn verjaardag , dus kunnen we eens gaan nadenken over een volgend objectief

    Ik ben complete beginner in DSLR fotografie , en ga me nog wel een hele tijd kunnen bezighouden met mijn huidige camera en lens te leren gebruiken , en nog meer met fotografie technieken onder de knie te krijgen.

    Niettemin wou ik graag eens weten wat jullie als "ideale" aanvulling zien in mijn huidige kleine "fototas". Niet onbelangrijk uiteraard bij deze keuze is mijn interesse veld , namelijk portretten. Ik hou ervan om mensen en hun expressies vast te leggen.

    Daarom : wat is de , volgens jou , ideale aanvulling voor portretten bovenop :

    Nikon D80 body
    Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM

    Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde adviezen !
    Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

  • #2
    Re: Wat is de ideale aanvulling

    Nikkor 17-55 2.8 en 50 1.8
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Wat is de ideale aanvulling

      Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
      Niet onbelangrijk uiteraard bij deze keuze is mijn interesse veld (sic), namelijk portretten. Ik hou ervan om mensen en hun expressies vast te leggen.

      Daarom : wat is de , volgens jou , ideale aanvulling voor portretten bovenop :

      Nikon D80 body
      Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM
      Als je portretten op dezelfde wijze wilt maken als dat ik het doe hoef je verder niet uit te breiden.

      Comment


      • #4
        Re: Wat is de ideale aanvulling

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Als je portretten op dezelfde wijze wilt maken als dat ik het doe hoef je verder niet uit te breiden.
        inderdaad
        70-200 2.8 is perfect geschikt voor portretten
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Wat is de ideale aanvulling

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          inderdaad
          70-200 2.8 is perfect geschikt voor portretten
          is eigenlijk ook mijn gedacht , of je moet in een kleine studio werken
          Dan 50mm 1.8
          Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

          Comment


          • #6
            Re: Wat is de ideale aanvulling

            Bij mij is het meestal een 85/1.4 of 28-75/2.8...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Wat is de ideale aanvulling

              Hallo

              Ik kon , voor technische redenen , even niet replyen op topics.
              Nu dus weer wel.

              Dus , mijn 70-200 is geschikt voor actie , is lichtsterk , kan ik redelijk wat mee zoomen , is geschikt voor portretten ...

              Ik heb dus eigenlijk niets meer nodig

              Mensen , wat moet ik dan doen met al mijn geld ?

              Ok, dit even gezegd zijnde , dan kijk ik misschien beter eerst uit voor een goed statief , want mijn krakkemikkig ding is niet echt wat je kan noemen een "representatief voorbeeld" van een goed statief

              En een boek , fotografie for dummy's
              Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

              Comment


              • #8
                Re: Wat is de ideale aanvulling

                Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
                Mensen , wat moet ik dan doen met al mijn geld ?

                je sigma 70-200 vervangen door de nikon 70-200 2.8 VR en je zit gebeiteld...
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is de ideale aanvulling

                  Matthias , ja ik weet wel hoor ...
                  Maar voor een beginnertje is die Sigma toch al een héél degelijk lensje.
                  En eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de prijs echt wel een struikelblok vond om als "begin" toestel aan te kopen, D80 + 70/200 VR

                  Maar zoals ik al zei , misschien maar eerst eens het volle potentieel leren gebruiken van mijn materiaal en centjes aan de kant zetten.
                  Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is de ideale aanvulling

                    Als je portretten wil nemen van mensen buiten een studio(meer ruimte) zou ik voor een 85mm gaan. Dit is een zeer compacte lens en je kan een behoorlijke afstand houden van je model. Je hebt hier dan wel een prime met de gekende beperkingen(vast brandpunt), maar met grote kwaliteit. De 1.8 is betaalbaar en zeer goed.
                    Als het een zoom moet zijn, dan gaat het je wel het dubbele kosten. Ik denk dan aan de 28-70 voor buiten, of de 17-55 voor binnen, beiden f/2.8. Dit zijn uiteraard ook toppers, maar moeten qua bokeh onderdoen voor de 85mm.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is de ideale aanvulling

                      Pol, en waarom zou U de 85mm verkiezen boven de 50mm ?
                      Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is de ideale aanvulling

                        De Tamron 28-75 2.8 is eigenlijk een ideale aanvulling die perfect aanvult bij jou huidige lens. Een lens die goed is van prijs en zeer goeie kritieken krijgt.
                        Ik ben er heel tevreden mee in elk geval.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is de ideale aanvulling

                          Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
                          Pol, en waarom zou U de 85mm verkiezen boven de 50mm ?
                          85mm geeft een "comfortabelere" afstand ts camera en persoon. 50mm is in sommige omstandigheden wat te dicht..
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is de ideale aanvulling

                            Oorspronkelijk geplaatst door BramVD Bekijk bericht
                            Pol, en waarom zou U de 85mm verkiezen boven de 50mm ?
                            De 50 geeft een (groothoek) vertekening die je met 85mm niet hebt.
                            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is de ideale aanvulling

                              Misschien ook even de sigma 105 macro bekijken.
                              Aardige portretlens + macro functie
                              Mvgr
                              DimitriM (BD0913BE)
                              website: http://www.pbase.com/dimitrim

                              Comment

                              Working...
                              X