Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ricoh r5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ricoh r5

    hallo,

    kent iemand de toestellen van ricoh? de r5 spreekt mij namelijk aan.

    ik heb momenteel een pana fz50. Maar eind juli vertrek ik naar een festival. die is van smiddags tot snachts. En ik zou graag foto's nemen.
    Ik weet dat ik dit kan met mijn fz50.
    Maar ik neem dit niet graag mee. Dus ben ik nu aan het kijken voor 2de toestelleke. Graag een goeie zoom, voor de dj's toch aan het werk te zien.

    ik kwam bij ricoh r5.
    is toestel van 7megapix en een 7 optische zoom

    2de keuze is een panasonic tz1
    met 5megapix en een 10 optische zoom.


    Ik weet dat de tz1 geen slecht toestelleke is maar de ricoh vind ik ook een goeie concurent kwa gegevens maar moest er iemand ervaring mee hebben, laat maar weten.

    ps: ik weet dat een fuji f31 een goed toestel is maar
    1) geeft geen verre zoom
    2) werkt niet met sd kaarten.

    groeten davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: ricoh r5

    Heb je het over de Caplio reeks?

    'k Heb mijn ouders 'n tijd terug een r4 kado gedaan en daar zijn ze zeer tevreden over. Een heel gemakkelijk toestel in gebruik, ook in manuele mode.

    Eén iets wat mij, als dSLR'er, nu wel opvalt is de ruis. Maar als 't is voor huis-tuin-en-keuken gebruik geen probleem. 'k Zal er mij trouwens zelf ene r6 kopen in augustus in berlijn.
    Aan iso400 begint die op full-screen wat zichtbaar te zijn (niet op 10x15 print), iso800 enkel als 't echt moet. Misschien is dit beter in de r5 en r6 ?
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #3
      Re: ricoh r5

      ja het is de caplio reeks.

      en kzal er nog eens over nadenken. denk dat ze wel aan elkaar gewaagt zullen zijn.
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: ricoh r5

        Heb net R4 aangeschaft om de zelfde reden (gebruik Fuji 9600).
        Heb het toestelletje nog maar net, maar verwachtingen worden meer dan ingelost.
        De R4 heeft 6MP, beeldstabilistatie (die goed z'n werk doet), een 28!-200 lensje en een 2,5" scherm. De beelden zijn scherp, kleuren vrij realistisch.
        Reageert in vergelijking met de Ixus 400 (gesneuveld op het slagveld) een stuk sneller, en is maar net iets groter.
        Echter geen optische beeldzoeker, en de - weinig efficiënte - flash staat wel op een zeer ongelukkige plaats (uiterst rechts, net thv de afdrukknop, en mijn vinger), ook zoomknopje is ff wennen.
        Maar wat toch één en ander goed maakt: bij Pixmania zijn ze bezig met zomeropruiming, en het toestelletje wordt er aangeboden voor ong. €180
        Succes ermee...

        Comment

        Working...
        X