Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel?

    Hallo iedereen, ik wil graag een fototoestel aanschaffen.
    maar weet niet juist wel geschikt is.
    enkele "eisen"

    -niet TE duur MAX. 200 euro.(dit is weinig, maar ik heb niet meer geld)
    - het is voor scherpe foto's te maken van: dieren: reptielen dus eigelijk met
    macro functie (ofzo)
    -scherpe beelden.
    -mooie kleuren (ik heb met m'n camera van nu af en toe een verandering van kleur.)
    - liefst een camera met een "groot" schermpje, zodat ik m'n foto's duidelijk zie op de camera ook.

    hopelijk kunnen er mensen me helpen.

  • #2
    Re: welk toestel?

    ricoh r4 voor 188 euro
    of een panasonic tz1 voor 186 euro

    dat zijn goeie toestellen met een mooie zoom
    voordeel van de ricoh is dat je macro op 1cm kan nemen en kleiner.
    voordeel van de pana is mooie kleuren en 10 optische zoom

    bij digital street staan die camera's

    ik denkt dat ik voor 1 van die ga.

    de meeste zullen zeggen fuji f31 of de f30.

    die is 1 van de betere
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel?

      Fujifilm S5600 als je 'm nog ergens kan vinden (is einde serie) en zou je MAKKELIJK voor < 200 EUR moeten kunnen vinden. Deze is VERUIT de beste camera beschikbaar onder de 200 EUR.

      Als je deze niet meer terugvindt: de FujiFilm S5700 (de opvolger van bovenstaande) is te vinden voor 207 EUR op pixmania.
      equipment: camera's, lenses & some imagination

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel?

        Ik zou eerder voor de 1ste 2 gaan. omdat ik graag een compact (klein) model heb en ik niet graag met "grotte" toestellen fotografeer.
        zijn de groote beter ofzo?

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel?

          Welke voordelen hebben de "grootere" toestellen? daarmee bedoel ik de toestellen die niet compact in ee "balk" vorm zijn. en compact.

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door smartyboy Bekijk bericht
            Welke voordelen hebben de "grootere" toestellen? daarmee bedoel ik de toestellen die niet compact in ee "balk" vorm zijn. en compact.
            meestal grotere zoom en iets steviger en makkelijker om vast te pakken
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel?

              bv de fz50 en nog andere (goedkopere) hebben een gemakkelijke scherpstelling zoals de dslr ipv te werken met zoomknopke kan je aan de ringen draaien. Zou ik niet meer willen missen.

              en dan natuurlijk de zoom. 12x is geen probleem. En voor mij ligt dat beter in de hand.

              groeten davy
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel?

                ducaudi, de fz50 past niet meer binnen zijn budget (<200 EUR), dus is als optie gewoon uitgesloten als ik het goed begrijp.


                smartyboy,
                de voordelen van een iets grotere camera zijn (doorgaans):
                - betere kwaliteit (bijv ISO-waarden)
                - meer mogelijkheden (bijv meer zoom, macro-mogelijkheden, e.d.)
                - betere ergonomie (betere grip van het toestel)

                Laat me 't zo stellen:
                Een klein, compact toestel dat even goeie kwaliteit levert als een andere niet-compact toestel, zal duurder zijn owv de compactheid. Dwat betekent dat - gegeven jouw prijslimiet - je betere kwaliteit kan vinden binnen niet-compacte toestellen. Ik weet dat het contradictorisch klinkt: "niet-compact ligt beter in de hand" en "je betaalt extra voor cmpactheid", maar de markt lijkt wél in die trend te evolueren: de toestelletjes worden compacter en lichter, met steeds grotere lcd-schermpjes.. ik begrijp die evolutie persoonlijk niet echt, maar er moet wel marktvraag naar zulke toestelletjes bestaan indien je naar het product-gamma van de producenten en in de winkels kijkt.

                Dus de vraag is: waar hecht je belang aan?
                1. een licht, klein toestel dat je makkelijk in je broekzak kwijt kan en dat redelijke mogelijkheden heeft (want voor 200 EUR vind je wel een degelijke compact)
                2. een toestel dat minder makkelijk weg te steken is - waar je dus een tasje voor nodig zal hebben - maar dat daarentegen wel iets betere mogelijkheden/kwaliteit levert.
                equipment: camera's, lenses & some imagination

                Comment


                • #9
                  Re: welk toestel?

                  tja, ik hecht veel waarde aan kwaliteit, maar als ik b op reis ga is het dan wer een last om het toestel mee te dragen
                  maar goed, ik ga voor het niet-compacte maar kwaliteitsvolle toestel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk toestel?

                    panasonic tz1 is zo te zien een compact toestel, is dit dan mindere kwaliteit?

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk toestel?

                      'mindere kwaliteit', hangt af waarmee je het vergelijkt.. of op welk vlak. Sommige digitale toestellen hebben immers meer zoom wat kan duiden op een beter product, maar die hebben anderzijds bijvoorbeeld ook meer ruis, watdan weer minder kwaliteitsvol is.

                      Dus:

                      Vergeleken met sommige digitale toestellen of de meeste oudere digitale toestellen: Nee, betere kwaliteit.

                      Vergeleken met sommige andere digitale toestellen of dSLRs: Ja, inderdaad mindere kwaliteit.

                      Alles hangt af van waar je belang aan hecht. Ga bij een goeie fotograaf langs, leg hem uit wat je wil (welke soort opnamen je wil maken, wat je zéker niet wil) en hij zal je het beste advies geven.
                      equipment: camera's, lenses & some imagination

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk toestel?

                        ja, ik weet dat de fz50 buiten zijn bereik ligt maar wil zeggen wat de voordelen zijn aan de duurdere en de bigger sized camera's.

                        Maar anders zou ik zeker niet twijfelen en voor de tz1 of ricoh caplio r5 gaan
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk toestel?

                          zonder twijfel de fuji F31FD deze is ietsje duurder rond de 220€
                          maar heel goede kleurweergave,goede ruisverhouding
                          ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk toestel?

                            de ene zegt de fuji en de andere tz1 of ricoh r5

                            welke is nu de beste? volgens jullie? ik ga volgende week eens kijken in de winkel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welk toestel?

                              kwa beeld zal de fuji f31 beter zijn dan de tz1 en ricoh.

                              Maar als je liever een groter zoombereik hebt dan zit je beter met de tz1 en de ricoh.

                              groeten
                              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                              Comment

                              Working...
                              X