Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem flits????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem flits????

    goeie avond,
    ik heb een digitale spiegelreflexcamera pentax ist dl
    prachtig toestel maar sinds kort volgend probleem:
    af en toe is het net of de flits blijft hangen?flits blijft kort na elkaar flitsen en je hoort precies een geluid als kortsluiting
    dit probleem doet zich vooral voor bij shoots tussen licht en donker!
    wanneer ik naar de muur een foto neem heeft hij het probleem,richt ik hem naar het scherm van de laptop flitst ie normaal door???
    heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    want sta op punt dit toestel te verkopen om de nikon dx40 met kitlens en extra 70-200lens aan te schaffen...
    hoop op vele reacties
    mvg
    Kelly

  • #2
    Re: probleem flits????

    foutrechtzetting
    de 2de lens bij de nikon dx40is geen 70-200 maar een 55-200
    deze kit kost bij dixons 909euro wat me een zzer scherpe prijs lijkt
    prijs is wel exclusief de geheugen kaart!
    2.0gbkaartje met ultra speed kost er 29,99

    Comment


    • #3
      Re: probleem flits????

      dat flitsen doet hij dat niet als hulp voor de scherpstelling? Ik weet niet hoe het zit met de Ist serie, maar de K100D en de K10D gebruiken de flits in duistere omstandigheden als scherpstelhulpmiddel en dat is helemaal normaal. In duistere omstandigheden op een muur zonder contrastverschillen scherpstellen geeft met ieder toestel problemen, vandaar waarschijnlijk dat uw flits blijft knetteren
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment


      • #4
        Re: probleem flits????

        Wat je ziet en hoort is het hulplicht dat onsteekt om scherp te kunnen stellen.
        De D70s heeft daar een apart lampje voor, bij andere toestellen wordt de flits gebruikt die stroboscopisch licht geeft

        Oei tozimu was me voor
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: probleem flits????

          goeie avond,
          hij heeft dit nooit gehad,juist mijn vriend en andere dingen in half duistere living willen fotograferen en deed dit vrij regelmatig dat 'blijven hangen'
          nu heb ik eens alle standen uitgeprobeerd en ja hoor....
          als ik hem op de stand:"bewegend onderwerp" zet kan ik fotograferen watik wil en hij knetterd nooit!
          weten jullie hier meer door?
          ik sta op punt om morgen het toestel naar de koper de brengen en zou hem niet int zak willen zetten.
          groetjes
          Kelly

          Comment


          • #6
            Re: probleem flits????

            probeer eens in het halfduister op een voorwerp waar veel contrast in zit, als hij het dan niet doet is het ok
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment


            • #7
              Re: probleem flits????

              heb juist in onze halfduistere living mijn vriend,salontafel,staande lamp,bureau;beeld,...willen fotograferen op autofocus met interne flits aan willen fotograferen en telkens zelfde probleem
              zet ik hem op 'bewegend onderwerp' en ingebouwde flitser aan dot hij het bij iedere shoot normaal zonder knetterend geluid????

              Comment


              • #8
                Re: probleem flits????

                en als hij blijft knetteren, blijft de lens dan niet hunten? Zo ja is het te donker om scherp te stellen. Bij bewegend onderwerp moet de scherpstelling waarschijnlijk niet gelocked zijn om af te drukken he. Maak eens wat meer licht of probeer eens op een brandend kaarske .
                Ik denk dat er niets mis mee is hoor
                Groetjes van tozumi

                Bezoek hier mijn webstek

                Comment


                • #9
                  Re: probleem flits????

                  hey,
                  vanaf het moment dat ik het licht aandoe doet ie het prima en knettert hij niet!
                  dus het is volkomen normaal dat je met dit toestel en ingebouwde flits geen foto's kan nemen in halve duisternis?
                  in ieder geval bedankt voor je snelle reacties en je bereidwilligheid.
                  groetjes
                  Kelly

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem flits????

                    er moet gewoon voldoende contrast zijn om scherp te stellen anders blijft hij proberen he
                    Groetjes van tozumi

                    Bezoek hier mijn webstek

                    Comment


                    • #11
                      Re: probleem flits????

                      ja dat begrijp ik wel maar het is eigenlijk gewoon het probleem dat hij met flits op geen foto kan nemen zonder dit eigenaardige knetterende geluid in een halfduistere omgeving??
                      ik heb dit probleem tot voor kort nooit voor gehad terwijl ik toen vaak 's avonds binnen foto's genomen heb zonder knetterende flits???

                      Comment


                      • #12
                        Re: probleem flits????

                        Ik ken uw toestel niet zo goed, maar heb je nergens in de menu veranderd dat nu de focus gelocked moet zijn voor je een foto kan nemen? Bij mijn toestel heb je daar in ieder geval de mogelijkheid toe
                        Groetjes van tozumi

                        Bezoek hier mijn webstek

                        Comment


                        • #13
                          Re: probleem flits????

                          dat is het net,ik heb niks veranderd omdat ik altijd foto's neem met de auto stand omdat ik in september nog aan de opleiding fotografie moet beginnen en het zonder deze bzsiskennis vrij moeilijk is om zonder auto-stand goede foto's te nemen
                          ik begrijp het echt niet waarom hij dit knetterend geluid nu plots maakt?
                          even iets anders,ik ga eind deze maand 2huwelijke fotograferen van vrienden die me deze kans willen geven ervaring op te doen
                          daarom dat ik mijn ist dl verkoop en morgen een ander toestel wil gaan kopen
                          ik dacht de nikon dx40 te kopen met kitlens+de 55-200lens
                          denk je dat dit een goede keuze is of zou je eerder naar iets anders overgaan?
                          wil met het toestel ik morgen zal kopen de opleiding gaan volgen,huwelijks en communiereportages gaan maken vooral
                          groetjes
                          kelly

                          Comment


                          • #14
                            Re: probleem flits????

                            De kitlens van Nikon en de 55-200 zullen zeker geen verbetering zijn tegenover de kitlenzen van Pentax 18-55 en 50-200. Voor een huwelijk heb je dan toch een steviger externe flits nodig dan de ingebouwde en in zo'n externe flits zit een scherpstelinstellicht ingebouwd (gaat niet meer knetteren ). Persoonlijk denk ik dat je dan beter eerst investeert in een degelijke flits...
                            En wat betreft uw opleiding is uw Pentax meer dan voldoende hoor.
                            Ik vind het wel niet zo verstandig zonder ervaring, zonder uw toestel grondig te kennen, huwelijksreportages te gaan maken. Uw vrienden zouden wel eens teleurgesteld kunnen zijn.
                            Groetjes van tozumi

                            Bezoek hier mijn webstek

                            Comment


                            • #15
                              Re: probleem flits????

                              die 2huwelijken zal wel lukken hoor
                              ze weten dat ik nog geen ervaring heb qua huwelijksreportages maar willen me de kans geven ervaring op te doen
                              ze willen gewoon wat shoots(niet professioneel want dan huurde ze een prof fatotgraaf in)ze willen gewoon hun familie niet belasten met foto's maken zodat iedereen kan genieten van een fijne dag.
                              dus jij vindt de keuze van de dx40niet zo denderend?
                              voor deze pentax heb ik momenteel alleen de kitlens en om nu in dit toestel nog te gaan investeren in een externe flits en een grotere lens vind ik ook wat absurt, niet?

                              Comment

                              Working...
                              X