Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2x IS

    Je hebt een camera met ingebouwde stabilisator+ je koopt een lens met een stabilisator, kan je dan dubbel stops behouden ? of hoe zit dat dan ?
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: 2x IS

    over welke camera heb je het ?
    ik geloof nooit dat het goed is voor de kwaliteit en hoop serieus dat ie op de lens stabilisatie overgaat..
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: 2x IS

      pentax k100d maar ik ga geen lens kopen met IS , maar het was gewoon een vraag dat in me op kwam waarop ik geen antwoord vind.
      Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

      Comment


      • #4
        Re: 2x IS

        Volgens kan het nooit een goed resultaat geven wanneer twee systemen los van elkaar eenzelfde fenomeen (beweging van body/lens) proberen te corrigeren.
        Zijn er trouwens lenzen met beeldstabilisatie die passen op een body met beeldstabilisatie ???
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: 2x IS

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Volgens kan het nooit een goed resultaat geven wanneer twee systemen los van elkaar eenzelfde fenomeen (beweging van body/lens) proberen te corrigeren.
          Zijn er trouwens lenzen met beeldstabilisatie die passen op een body met beeldstabilisatie ???
          Ik denk niet dat die combinatie mogelijk is. Een fabrikant kiest voor beeldstabilisatie in de body OF in de lens, nooit voor beide systemen tegelijk.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 2x IS

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik denk niet dat die combinatie mogelijk is. Een fabrikant kiest voor beeldstabilisatie in de body OF in de lens, nooit voor beide systemen tegelijk.
            Nee, van de fabrikant zelf niet, maar in theorie zou bv. Sigma een OS-lens voor Pentax kunnen bouwen (bv. voor een niet gestabiliseerde Pentax)...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: 2x IS

              Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
              Je hebt een camera met ingebouwde stabilisator+ je koopt een lens met een stabilisator, kan je dan dubbel stops behouden ? of hoe zit dat dan ?
              Die bestaan gewoon niet...

              En mochten ze bestaan, dan zouden beide systemen elkaar tegenwerken met overcompensatie als gevolg. M.a.w. bewegingsonscherpte in de tegengestelde richting tov de eigelijke beweging.

              Je zou bij dergelijke objectieven de in-body stabilisatie moeten uitschakelen.

              Maar zoals gezegd is dit een zuiver theoretische kwestie.

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment

              Working...
              X