Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D moeilijk leverbaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30D moeilijk leverbaar ?

    Hello,

    Ik heb verleden week zaterdag een 30D body besteld bij Bartok omwille van de cashback, maar ik heb er ook uitdrukkelijk om gevraagd of ik de body zou hebben binnen de 2 weken aangezien ik dan naar Amerika vertrek.
    Ze zeiden me toen dat het geen enkel probleem was en ik hem zou krijgen binnen de 2-5 dagen .. Nu bellen ze me terug met de melding dat Canon de 30D heel moeilijk kan leveren ...
    Ik heb al de volle pot al betaald (950 euro), mag ik nu mijn geld terugeisen ?
    Kan ik iets anders proberen ? Bij andere winkels zie ik ze gewoon in voorraad liggen, ik wil niet zonder camera op reis vertrekken ..

    bedankt

    mvg
    http://www.vroegerwasallesbeter.be

  • #2
    Re: 30D moeilijk leverbaar ?

    In Nederland is het zo dat wanneer je iets op internet koopt, je (mits je de verpakking nog niet hebt geopend) binnen 8 dagen de koop mag ontbinden zonder opgaaf van redenen. Ik denk dat het in Belgie niet anders is. Dus je belt Bartok op en zegt dat het te lang duurt en dat je graag wil dat ze jouw geld terug storten zodat je bij een andere aanbieder wel een 30d kan halen. Daarbij komt ook nog dat jij ervan uitging dat de body tussen 2 en 5 dagen geleverd zou worden. Als ze zeggen dat ze dat niet gaan doen, kan je melden dat je de koop wilt ontbinden of ze hem nou opsturen of niet.

    Ik heb hetzelfde gedaan bij Konijnenberg en heb daar op een hele vriendelijke wijze meteen (met 1x vriendelijk vragen) mijn geld terug gestort gekregen, en de camera net binnen de cashback actie bij Kamera Express kunnen ophalen. Wat ik als ik jou was sowieso zou doen, aangezien die 30d's veel goedkoper zijn geworden afgelopen week (na de cashback)

    Een paar dagen later heb ik mijn eerste lens (Tamron 17-50) alsnog bij Konijnenberg gekocht.

    Comment


    • #3
      Re: 30D moeilijk leverbaar ?

      Bedankt voor de reactie, ik zal dit dan proberen te doen maar ik vrees dat ze dit langer gaan rekken dan 8 dagen zodat ze die verplichting niet meer gaan hebben.
      mvg
      http://www.vroegerwasallesbeter.be

      Comment


      • #4
        Re: 30D moeilijk leverbaar ?

        Oorspronkelijk geplaatst door B-Minus Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie, ik zal dit dan proberen te doen maar ik vrees dat ze dit langer gaan rekken dan 8 dagen zodat ze die verplichting niet meer gaan hebben.
        mvg
        De koop is nog niet gesloten dus kun je je geld zonder meer terug eisen en wel onmiddellijk. Je hebt het zelf in de hand of ze rekken of niet. Een beetje op je poten staan kan geen kwaad.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: 30D moeilijk leverbaar ?

          Oorspronkelijk geplaatst door B-Minus Bekijk bericht
          Ik heb al de volle pot al betaald (950 euro), mag ik nu mijn geld terugeisen ?
          Is het gebruikelijk om de volle pot te betalen bij bestelling?
          Wanneer ik een gangbaar product bestel, betaal ik zelfs geen voorschot. Is de verkoper daar niet mee akkoord, haal ik mijn gerief wel ergens anders.

          Ik heb de indruk dat vele mensen te vlot hun portefeuille bovenhalen als er gevraagd wordt een voorschot (of in dit geval de volle pot) te betalen.

          Ik verwacht toch wel dat Bartok je geld zal terugbetalen aangezien ze weten dat je op reis vertrekt en ze hun belofte niet kunnen waarmaken.

          Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: 30D moeilijk leverbaar ?

            Eigenlijk wel straf ... ik bestelde dinsdag ook een 30D en wist dat ze moeilijk leverbaar zijn ... hoorde dit ook van Konijnenberg. Echter gisteren telefoon : hij's binnen. ik vandaag langs, de verkoper : "u heeft wel lang moeten wachten hé meneer ?" ik : "neen, dat viel wel mee ". Ik heb hem dus op 2 dagen. Had ik helemaal niet op gerekend

            Maar ik ben blij, nu vanavond snel uitpakken en uitproberen
            Much to learn I still have!

            Comment


            • #7
              Re: 30D moeilijk leverbaar ?

              Volgens mij is het sowieso een recht om binnen de week een aankoop te annuleren. Dat hij nog niet geleverd is, doet er niet toe...

              Dat is volgens mij de beste piste aangezien de 30D na het aflopen van de cash back bijna overal met zo'n 150 euro in prijs gedaald...

              Comment


              • #8
                Re: 30D moeilijk leverbaar ?

                Hoi

                Ik heb vorige week mijn 30D mogen gaan ophalen na een wachttijd van 5 dagen ... Studio 73 was zo vriendelijk om een body uit een KIT te halen om mij vlug te kunnen leveren ... als dat geen service is !
                Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

                Comment


                • #9
                  Re: 30D moeilijk leverbaar ?

                  Vandaag naar Bartok gegaan, ze hadden de 30D nog steeds niet.
                  Ze hebben me cash het bedrag terug betaald, dus wel goeie service
                  Nu op zoek naar een 30D die op voorraad is ..
                  http://www.vroegerwasallesbeter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 30D moeilijk leverbaar ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door B-Minus Bekijk bericht
                    Vandaag naar Bartok gegaan, ze hadden de 30D nog steeds niet.
                    Ze hebben me cash het bedrag terug betaald, dus wel goeie service
                    Nu op zoek naar een 30D die op voorraad is ..
                    Probeer Konijnenberg in Turnhout eens. Mijn 30D was op 1 dag geleverd (vorige week nota bene). Je kan er wel best door de week hééngaan want druk is het daar wel! De prijzen zijn ook zeer mooi
                    Much to learn I still have!

                    Comment

                    Working...
                    X