Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over sigma objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over sigma objectief

    24-70mm F2.8 EX DG MACRO
    Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.


    ik zou graag deze lens kopen , maar heb 1 probleem.
    zou deze werken op mijn anologe eos5 .?

    ik hoop dat iemand mij hier kan helpen .

    greetz
    Canon 5D ---- Sigma 24-70 f2.8 ----- Sigma 70-200 f2.8 ----- canon EOS5(anoloog) ----- Flitser EF-530 DG Sigma -------- website www.nikki-vanherck.be

  • #2
    Re: vraagje over sigma objectief

    zeker wel hoor... voor zover ik weet maakt Sigma nog geen lenzen met de EF-S mount...

    de DG voor digital wijst er volgens mij voornamelijk op dat het bereik voor digitaal is en men er vanuit gaat dat het bereik interessanter is op een digitaal (rekening houdend met de cropfactor).

    Als je bovenaan kijkt op de pagina waar je link naartoe gaat :

    Large aperture standard zoom lens provides superior performance both for Digital SLR Cameras and 35mm Film SLR Cameras.
    Last edited by Hans Swolfs; 5 juli 2007, 10:44. Reden: extra info
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over sigma objectief

      oke dank u
      ja had het ook al zien staan maar op sommige sites staat er dan weer niets over en ja nu weet ik het zeker he

      thx dus
      Canon 5D ---- Sigma 24-70 f2.8 ----- Sigma 70-200 f2.8 ----- canon EOS5(anoloog) ----- Flitser EF-530 DG Sigma -------- website www.nikki-vanherck.be

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over sigma objectief

        DG verwijst gewoon naar de coating is in mijn ogen vooral een verkoopsgimmick van Sigma.
        Niet te verwarren met de verwijzing DC bij Sigma : dit verwijst wel degelijk naar de sensor waarvoor deze lenzen bedoeld zijn (cfr. DX bij Nikon)
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over sigma objectief

          Ik heb deze lens een paar jaar als standaardobjectief op mijn D60 gebruikt en ik was er tevreden van hoewel mijn Sigma 15-30 veel scherper was. Alle drie helaas gestolen...

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over sigma objectief

            Zal zeker op film een heel behoorlijk objectief zijn!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X