Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon coolpix 4200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon coolpix 4200

    Hey iedereen,

    Ik heb zo een 2 jaar geleden een coolpix 4200 gekocht, en ben er eigenlijk helemaal ontevreden over. Ik ben iemand die graag foto's trekt op feestjes of op vakanties, gewoon eigenlijk om er mooie herinneringen aan over te houden, maar al mijn binnenfoto's hebben een gele schijn, of soms zijn de mensen zelf doorzichtig.
    Ik trek mijn foto's op de stand party/binnen, omdat indien ik ze op automatisch trek, vind dat ze overbelicht zijn.
    Heb mijn toestel reeds een keer binnengedaan en toen hebben ze heel het binnenste van mijn toestel vervangen, maar het probleem blijft zich voordoen.
    Ben ook naar de verkoper van mijn toestel gegaan en die zei dat het mijn fout was, dat ik eigenlijk geen foto's kon trekken, maar hoeveel kan je nu verkeerd doen met zo een toestel?
    Nu ja, ik vroeg me af of iemand van jullie hetzelfde probleem had als ik, en hoe jullie dit dan ook hebben opgelost.
    Toen ik vroeg wat ik moest veranderen, hebben ze mij gezegd dat ik beter een nieuw toestel kocht. Was toen wel een beetje op mijn tenen getrapt, aangezien zij het mij verkocht hadden en gezegd hadden dat het een heel goed toestel was.
    bedankt in elk geval

  • #2
    Re: nikon coolpix 4200

    Een vriendin van mij had het volgende te melden over haar coolpix 4600:

    "ja die is gewoon heel traag geworden en die pakt ook geen andere batterijen aan dan duracel"

    Geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar misschien weten andere mensen dat hier wel?
    Canon 350D
    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: nikon coolpix 4200

      Hi,

      De doorzichtige mensen zullen volgens mij aan de hoge sluitertijd liggen, de partystand zal zelf een aantal zaken zo goed mogelijk zetten, maar als er weinig licht is zal de sluitertijd wel omhoog moeten...

      De gele schijn doet mij vermoeden dat het de witbalans kan zijn...
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

      Comment


      • #4
        Re: nikon coolpix 4200

        Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
        Een vriendin van mij had het volgende te melden over haar coolpix 4600:

        "ja die is gewoon heel traag geworden en die pakt ook geen andere batterijen aan dan duracel"

        Geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar misschien weten andere mensen dat hier wel?
        Wij hebben hier ook 'n Nikon Coolpix 4600, nooit problemen mee gehad, wij gebruiken bijna altijd oplaadbare batterijen van verschillende merken (niet door elkaar), en soms ook al eens gewone (ook verschillende merken).

        Leuk toestelletje, maar nu we een Sony DSC-H2 (bridge) en 'n Nikon D50 hebben, zal de coolpix wel het hebbedingetje worden van de kids...


        Het probleem van de TS hebben we op onze coolpix niet echt gehad...
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

        Comment


        • #5
          Re: nikon coolpix 4200

          Gelige schijn binnen = witbalans. Doorzichtige mensen = trage sluitertijd. Kenmerk van compacte camera's eigenlijk, valt weinig aan te doen. Als je betere kwaliteit wil, moet je een betere (= duurdere) camera kopen.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: nikon coolpix 4200

            Ik heb een coolpix 5200,en binnenopnames zijn hiermee een ramp.Alles geprobeerd,belichtingscompensatie etc;het blijft een miserie.Buitenopnames
            zijn vrij goed.Door de afmetingen wel practisch om in je broekzak mee te nemenTraag is het ding wel,maar dat weet je wel op voorhand.
            Met mijn dslr-materiaal,waarvan ik geen naam zal noemen,om de alom gekende controverse geen nieuw leven in te blazen,heb ik deze problemen niet.
            Maar dan ben je al vlug met 6-7 kg materiaal op weg,en dat steek je niet in je broekzak.Ik toch niet in mijn zakken.
            Ik gebruik beide toestellen naast mekaar,maar als ik echt ga fotograferen,dan is de rugzak met de ..... de keuze.

            Comment


            • #7
              Re: nikon coolpix 4200

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Ik heb een coolpix 5200,en binnenopnames zijn hiermee een ramp.Alles geprobeerd,belichtingscompensatie etc;het blijft een miserie.Buitenopnames
              zijn vrij goed.Door de afmetingen wel practisch om in je broekzak mee te nemenTraag is het ding wel,maar dat weet je wel op voorhand.
              Met mijn dslr-materiaal,waarvan ik geen naam zal noemen,om de alom gekende controverse geen nieuw leven in te blazen,heb ik deze problemen niet.
              Maar dan ben je al vlug met 6-7 kg materiaal op weg,en dat steek je niet in je broekzak.Ik toch niet in mijn zakken.
              Ik gebruik beide toestellen naast mekaar,maar als ik echt ga fotograferen,dan is de rugzak met de ..... de keuze.
              Je compactje is een Nikon, is je DSLR dat dan ook niet?

              Ik gebruikte een Pentax Optio S5i naast mijn Canon DSLR.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: nikon coolpix 4200

                Is die Coolpix 4200 te koop?

                Comment

                Working...
                X