Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

    Gemeente Grobbendonk organiseert in samenwerking met Fotogroep Nete & Aa vzw
    de fotowedstrijd ‘Grobbendonk in beeld’.

    Iedereen kan deelnemen!

    Het gemeentebestuur selecteerde vier thema’s die het met de wedstrijd in beeld wil brengen.

    De categorie ‘Grobbendonk leeft’ draait rond beelden met mensen. Het fotograferen van mensen is veruit de populairste richting in de fotografie. De kans dat je iemand tegenkomt die nog nooit is gefotografeerd is nihil en toch blijven foto’s met mensen leuk en zelfs fascinerend.

    In het thema ‘Grobbendonk anders bekeken’ kunnen creatieve fotografen hun eigenwijze kijk op Grobbendonk tonen. Bedoeling is Grobbendonk in beeld te brengen zoals we het nog nooit tevoren zagen: een pittig detail, een verborgen plekje, een speciale invalshoek …

    De idyllische samenvloeiing van Kleine Nete en Aa en de uitgestrekte bossen en weilanden komen in beeld in het onderdeel ‘Grobbendonk, groene gemeente’.

    Liefhebbers van beschermde hoeves en monumenten of zelfs moderne industriële gebouwen komen aan hun trekken in de categorie ‘Grobbendonkse gebouwen en infrastructuur’.

    De wedstrijd wordt afgerond op 30 september 2007.

    Een deskundige jury kiest uit alle ingezonden beelden de drie mooiste en duidt ook in elke categorie een winnaar aan. Foto’s worden beoordeeld op esthetiek en originaliteit.

    De zeven winnaars ontvangen hun prijs tijdens de opendeurdag van het nieuwe gemeentehuis
    op zondag 28 oktober.

    Het volledige wedstrijdreglement kan je verkrijgen op het secretariaat van het gemeentehuis in Grobbendonk of hier downloaden.



  • #2
    Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

    "neem digitale beelden van minimum 300dpi ... "
    man wat een flater voor een fotowedstrijd ...


    ziet er mij anders wel een boeiende wedstrijd uit,
    succes!

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

      Waarschijnlijk wil men voor de uiteindelijke selectie prints maken, vandaar de voor de hand liggende flater. Ja ik weet het, het kwam hier al zo vaak aan bod...

      Nu lijkt me een toffe wedstrijd, wil lukken dat mijn zoontje daar op kamp gaat met de Scouts en wij hem moeten gaan halen daar... zal ik mijne appareil maar meenemen zeker

      grtz

      Comment


      • #4
        Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        "neem digitale beelden van minimum 300dpi ... "
        man wat een flater voor een fotowedstrijd ...

        mm
        Hoi mm,

        Wat is er 'verkeerd' met dit minimum aan dpi?

        Comment


        • #5
          Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

          Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          Nu lijkt me een toffe wedstrijd, wil lukken dat mijn zoontje daar op kamp gaat met de Scouts en wij hem moeten gaan halen daar... zal ik mijne appareil maar meenemen zeker
          grtz
          Als zelf bij de Grobbendonkse scouts opgegroeide fotografie-liefhebber wenst ik u van harte succes Picasso

          Comment


          • #6
            Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in Beeld"

            Het volledige reglement is te downloaden!

            Als je dat leest kom je daar een puntje tegen dat je door je deelname afstand doet van je copyright, en de foto's vrij door het gemeentebestuur mogen gebruikt worden in al haar publicaties.


            Nu ieder zijn gedacht maar ik doe niet mee !


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

              Oorspronkelijk geplaatst door Grobbendonk Bekijk bericht
              Hoi mm,

              Wat is er 'verkeerd' met dit minimum aan dpi?
              Omdat "dots (punten) (dotches??) per inch" eigenlijk een term uit de drukwereld is; Een foto bestaat uit pixels (ppi) en die resolutie van 300 is eigenlijk ook niet meer nodig. Men kijkt meer naar het aantal pixels en koppelt daar de vergroting aan, dus 1200x2400 pixels is goed voor een vergroting van.... maar de kenners zullen je dat hier wel uitleggen
              Op die affiche had beter gestaan "een digitaal bestand van minimum zoveel pixels...."

              grtz

              Comment


              • #8
                Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Omdat "dots (punten) (dotches??) per inch" eigenlijk een term uit de drukwereld is; Een foto bestaat uit pixels (ppi) en die resolutie van 300 is eigenlijk ook niet meer nodig. Men kijkt meer naar het aantal pixels en koppelt daar de vergroting aan, dus 1200x2400 pixels is goed voor een vergroting van.... maar de kenners zullen je dat hier wel uitleggen
                Op die affiche had beter gestaan "een digitaal bestand van minimum zoveel pixels...."

                grtz
                Mmm, makes sence indeed!

                Zullen het onthouden voor een volgende keer misschien...

                Bedankt.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

                  as picasso says

                  een digitale foto heeft afmetingen in pixels, bv 2000x3000.
                  als je deze foto wil gaan afdrukken doe je dat op een bepaalde dpi.
                  m.a.w. je bepaalt hoeveel pixels per inch worden afgedrukt.
                  de effectieve grootte van de digitale foto (2000x3000) gecombineerd
                  met het ingestelde dpi (300dpi) geeft je een afdrukgrootte.
                  hier is dat dan 2000/300inch x 3000/300inch ofte 17x25,6 cm.

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in Beeld"

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Het volledige reglement is te downloaden!

                    Als je dat leest kom je daar een puntje tegen dat je door je deelname afstand doet van je copyright, en de foto's vrij door het gemeentebestuur mogen gebruikt worden in al haar publicaties.


                    Nu ieder zijn gedacht maar ik doe niet mee !


                    MVG, Jeff
                    Klopt, ieder zijn gedacht, dit is nou net iets waar ik me totaal niet druk over maak! 't Blijft een hobby, ik hoef er geen cent aan te verdienen . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in Beeld"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Klopt, ieder zijn gedacht, dit is nou net iets waar ik me totaal niet druk over maak! 't Blijft een hobby, ik hoef er geen cent aan te verdienen . . .


                      Ik hoef er ook niks aan te verdienen, maar een knechtje van het gemeentebestuur wil ik ook niet zijn.

                      Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in Beeld"

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Ik hoef er ook niks aan te verdienen, maar een knechtje van het gemeentebestuur wil ik ook niet zijn.
                        Jeff
                        Wij zoeken zeker géén knechtjes maar mensen die met hun hobby onze gemeente eens op de gevoelige plaat willen vastleggen.

                        De wedstrijd is gekoppeld aan de opendeurdag van het nieuwe gemeentehuis zodat we op die dag onze bezoekers een kunstzinnige blik op hun gemeente kunnen aanbieden door het tonen van een hele reeks prachtige foto's.

                        Een ander pluspuntje is dan gewoon dat je gelijktijdig ons een handje kan helpen om in de toekomst wat fraaiere publicaties aan onze burgers te verspreiden en dat we de toekomstige website met mooie foto's kunnen opsmukken.
                        Last edited by Grobbendonk; 5 juli 2007, 10:48. Reden: taalfoutje in tekst

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

                          Een naamvermelding van de fotograaf bij elke publikatie zou toch het minimum zijn en zou vermeld mogen worden in het reglement.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in Beeld"

                            Wij zoeken zeker géén knechtjes maar mensen die met hun hobby onze gemeente eens op de gevoelige plaat willen vastleggen.

                            Daar kan ik nog in volgen !

                            De wedstrijd is gekoppeld aan de opendeurdag van het nieuwe gemeentehuis zodat we op die dag onze bezoekers een kunstzinnige blik op hun gemeente kunnen aanbieden door het tonen van een hele reeks prachtige foto's.

                            Een ander pluspuntje is dan gewoon dat je gelijktijdig ons een handje kan helpen om in de toekomst wat fraaiere publicaties aan onze burgers te verspreiden en dat we de toekomstige website met mooie foto's kunnen opsmukken
                            .

                            Hier volg ik minder, want een handje helpen is " knechtje spelen"


                            Waarschijnlijk is dat allemaal zonder erg, maar door uw vraag van hoge resolutie beelden digitaal aan te leveren op CD-ROM vraagt u eigelijk aan de fotografen om als het ware hun bron af te geven, door de clausule in het reglement ook hun rechten op het beeld of de beelden.

                            Das erg ongebruikelijk in het wedstrijdgebeuren, en als je een tentoonstelling wil houden in het nieuwe gemeenthuis kan dat ook met afdrukken die door de fotografen worden ingezonden, zoals het normaal gedaan wordt.

                            Wat is nu het grote verschil, wel als de fotograaf het eindproduct mag leveren onder de vorm van een afdruk, dan is de totale controle bij de auteur van het beeld, van opname tot afdruk. Als U afdrukken wenst te gebruiken in een publicatie zoals een catalogus, zal er verlies optreden door de reproductie van de afdruk. Daardoor wordt het minder evident om het werk te gebruiken in publicatie"s.

                            Door het digitaal aanleveren van hoge resolutiebeelden zit er geen verlies in de reproductie en kan het beeld perfect worden gebruikt voor drukwerk.
                            Tegelijk heeft de auteur ook geen controle meer over het eindresultaat en moet zelf gaan zien hoe het beeld zal worden weergegeven in de afdruk.

                            Normaal worden digitale wedstrijden uitgeschreven voor projectie met een beamer en wordt van de fotograaf een beeld gevraagd van 1024 X 768 pixels wat perfect is voor projectie, maar niet geschikt voor drukwerk.

                            MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

                              Paly,

                              Daar heb je zeker een punt.

                              Bij het gebruik van de foto's in publicatie zullen we zeker niet vergeten de fotograaf te vermelden.

                              Het snel aanpassen van het reglement ligt nogal moeilijk omdat zulke zaken via het college ed. dienen te passeren. Jullie zullen dus op het woord van deze vriendelijke ambtenaar moeten vertrouwen

                              Comment

                              Working...
                              X