Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aantal kliks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aantal kliks

    Misschien een stomme vraag maar waar kan ik het aantal kliks terugvinden?
    Want het kan toch ook gereset worden dat hij vanaf nul terug start?

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: aantal kliks

    Stomme vragen zijn er bijna niet

    Even googlen op Preview Extractor.

    In dat programma zit bovenin een optie Shutter Count.
    Daarmee je laatste foto openen en je ziet het aantal kliks.

    Dit heeft overgens niets te maken met bestannds nummering wat terug gezet kan worden.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: aantal kliks

      Ik heb hier toch begrepen dat bij een aantal Canon-camera's de bestandsnaam de enige methode is om het aantal kliks te berekenen. Dat werkt dan niet als er al gereset is en ook niet als hij al 'het klokje rond' is.

      Comment


      • #4
        Re: aantal kliks

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Ik heb hier toch begrepen dat bij een aantal Canon-camera's de bestandsnaam de enige methode is om het aantal kliks te berekenen. Dat werkt dan niet als er al gereset is en ook niet als hij al 'het klokje rond' is.
        via de exif gegevens in opanda exif of dergelijke kan je het werkelijke aantal klicks achterhalen... of via Cancount

        het bekijken het aantal klicks gaat bij canon dus niet via de bestandsnaam (tenzij je zeker weet dat je teller nooit gereset is en dat je minder dan 10.000 klicks hebt...)
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: aantal kliks

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          via de exif gegevens in opanda exif of dergelijke kan je het werkelijke aantal klicks achterhalen... of via Cancount

          het bekijken het aantal klicks gaat bij canon dus niet via de bestandsnaam (tenzij je zeker weet dat je teller nooit gereset is en dat je minder dan 10.000 klicks hebt...)
          De TS heeft (bij mijn weten) geen 1D, he. Was dat niet juist het verschil tussen wel en niet kunnen?

          Ik heb de in mijn geheugen sluimerende threads er nog eens bijgezocht maar heb nu geen zin om daar de conclusie uit te distilleren. Wie het weet mag het hier zeggen...

          Hoe kan je zien bij een canon 350D hoeveel clicks je hebt getrokken? thanx Didier

          Last edited by Leonidas; 4 juli 2007, 18:02.

          Comment


          • #6
            Re: aantal kliks

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            De TS heeft (bij mijn weten) geen 1D, he. Was dat niet juist het verschil tussen wel en niet kunnen?

            Ik heb de in mijn geheugen sluimerende threads er nog eens bijgezocht maar heb nu geen zin om daar de conclusie uit te distilleren. Wie het weet mag het hier zeggen...

            Hoe kan je zien bij een canon 350D hoeveel clicks je hebt getrokken? thanx Didier

            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=106890
            ik kon van mijn 20D perfect het aantal klicks achterhalen via opanda exif...
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: aantal kliks

              Ik heb een 30D en zal dus wel gelijkaardig zijn aan jou 20D om het aantal kliks te vinden. Waar vind je dan het aantal kliks juist?
              dank bij voorbaat
              "Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for."
              Ars longa, vita brevis

              Comment


              • #8
                Re: aantal kliks



                niet letten op de andere informatie...
                de foto's van mijn 20D stak ik toen in de map waar de foto's van mn 350D stonden, en de eigenaars naam had ik op dat moment nog niet veranderd
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: aantal kliks

                  Is er ergens een lijst met de vermoedelijke maximale aantal clicks per camera. Ik zou het namelijk graag eens weten voor mijn canon powershot s2is en voor als ik in de (nabije) toekomst mijn dslr koop.
                  SITE: http://www.xraypictures.be
                  FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: aantal kliks

                    een echte lijst ben ik nog niet tegengekomen, maar voor de meeste camera's vind je het wel op internet, gewoon googlen
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: aantal kliks

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht


                      niet letten op de andere informatie...
                      de foto's van mijn 20D stak ik toen in de map waar de foto's van mn 350D stonden, en de eigenaars naam had ik op dat moment nog niet veranderd
                      Als ik naar dezelfde plaats in mijn exif kijk dan klopt dit toch niet met het aantal foto's die ik heb genomen. en voor verschillende foto's is die waarde ook hetzelfde. Of moet je met dit getal een berekening doen om aan je aantal click te komen?
                      "Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for."
                      Ars longa, vita brevis

                      Comment


                      • #12
                        Re: aantal kliks

                        Ik heb het boven al aangegeven: Preview extractor.

                        Het is 132kb groot en zo simpel is het:


                        Bovenin op "shutter count" klikken, dan krijg je het onderste schermpje, foto laden en ziedaar het aantal kliks zonder moeilijk gezoek en code's

                        Greetz rich
                        Last edited by DrJeckyll; 9 juli 2007, 18:19.
                        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                        Comment


                        • #13
                          Re: aantal kliks

                          preview extractor werkt volgens mij alleen maar voor Nikon camera's, ik heb een canon 30D.
                          Als iemand toch nog een manier zou vinden, mag je het me altijd laten weten.
                          "Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for."
                          Ars longa, vita brevis

                          Comment


                          • #14
                            Re: aantal kliks

                            Heb je het al geprobeerd tarpan ?

                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #15
                              Re: aantal kliks

                              Oorspronkelijk geplaatst door tarpan Bekijk bericht
                              Als ik naar dezelfde plaats in mijn exif kijk dan klopt dit toch niet met het aantal foto's die ik heb genomen. en voor verschillende foto's is die waarde ook hetzelfde. Of moet je met dit getal een berekening doen om aan je aantal click te komen?
                              dat getal verandert pas na een bepaald aantal foto's, het gaat dus niet per foto veranderen...
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X