Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon PowerShot

    Hey!
    Ik zou graag een nieuwe camera kopen.Ik heb nu een Canon PS A60.
    Helaas is hij versleten.Het was een zeer goed camerake waar ik veel plezier aan beleefd heb.Dus ben ik aan 't uitkijken naar opnieuw een PowerShot.
    De vraag is natuurlijk welke.Ik wil graag scherpe foto's van dichtbij,zoveel mogelijk optische zoom en wil er ook converters en een close-up lens kunnen opzetten.Ik fotografeer bijna elke dag.Heb een beperkt budget.Welke camera zou het beste zijn?

  • #2
    Re: Canon PowerShot

    Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
    Hey!
    Ik zou graag een nieuwe camera kopen.Ik heb nu een Canon PS A60.
    Helaas is hij versleten.Het was een zeer goed camerake waar ik veel plezier aan beleefd heb.Dus ben ik aan 't uitkijken naar opnieuw een PowerShot.
    De vraag is natuurlijk welke.Ik wil graag scherpe foto's van dichtbij,zoveel mogelijk optische zoom en wil er ook converters en een close-up lens kunnen opzetten.Ik fotografeer bijna elke dag.Heb een beperkt budget.Welke camera zou het beste zijn?
    Op basis van bovenstaande, beantwoordt de A640 perfect aan uw eisen.
    Als overtuigde Nikon DSLR gebruiker, heb ik onlangs de Canon A640 (voor mijn echtgenote, en ook een beetje voor mijzelf ) gekocht als compacte "meeneem-camera" wanneer de DSLR te omvangrijk is.
    De testshots die ik tot op heden gemaakt heb zijn overtuigend.
    Zie ook de recensie op DPreview (Conclusion: "Highly Recommended"). Slechts weinig compacts krijgen die onderscheiding.
    Groot aantal instellingen (ook manueel), volledig kantelbaar LCD scherm (imo. bijzonder waardevol!), AA-batterijen (imo. ook een groot voordeel), 10Megapix., soliede constructie, close-up tot 1cm van de frontlens, mogelijkheid van convertors en onderwaterhuis te gebruiken, zwarte kleur (geen goedkoop ogend zilverachtig plastic)...
    Last edited by LucD; 3 juli 2007, 22:28.

    Comment


    • #3
      Re: Canon PowerShot

      Ik heb momenteel de A640 en ik heb er echt niks op aan te merken. Het is een toestel dat vrij veel kan (qua instellingen en zo), toch compact is en momenteel nog aan een goede prijs verkocht wordt ook.

      Zeker een aanrader!
      fotofarah
      Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon PowerShot

        Ik heb momenteel nog een A620, maar deze maakt zeer scherpe foto's. Echt een aanrader. Vooral aan dat kantelbaar scherm heb ik al veel plezier beleefd. Een minpuntje is misschien het feit dat ik ook graag veel zoom heb. 4x optische zoom is mij soms te weinig. Voor een volgende camera zou ik uitkijken naar een S5 IS, zoals aangegeven, maar misschien is de G7 ook wel een goeie kandidaat: iets meer optische zoom (6x), 10mp dus goed cropbaar, maar geen kantel lcd ;-(

        Succes

        Comment


        • #5
          Re: Canon PowerShot

          Prijs/kwaliteit is de A620-A630-A640 niet te kloppen ! Top-compactjes, kun je met een gerust hart kopen.
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #6
            Re: Canon PowerShot

            Bedankt voor de reacties!
            Ik krijg nu waarschijnlijk de A550 van men ouders en dan kan ik rustig verdersparen voor waarschijnlijk een S5 IS.

            Comment

            Working...
            X