Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D gekocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30D gekocht

    heb nieuw toestel de canon 30D met kitlens +lens 55-200 om te proberen
    mijn bedoeling is om landschappen,bloemen en dieren te fotograferen
    ook wil ik foto's nemen van mensen
    welke lens zou ik in de toekomst best kopen
    ben nog een beginneling hoor
    bedankt voor reacties
    groetjes luc1

  • #2
    Re: 30D gekocht

    Ga maar eerst eens lekker genieten Gr,
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

    Comment


    • #3
      Re: 30D gekocht

      Probeer eers uit wat je nu hebt gekocht, en als je tegen de beperkingen van dat materiaal aanzit, dan kan je rustig de tijd nemen om te beslissen wat je allemaal nog wil kopen.

      Met die combinatie kan je ook heel mooie foto's maken, voor landschappen is de kitlens al een heel goed begin, en zolang er licht genoeg is, kom je er ook wel met de 55-200 als je wat meer tele nodig hebt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 30D gekocht

        Hoi

        Ik heb sinds één week ook de 30D ... en dzt met een 17-55 2.8 lens ... en zoals al gezegd eerst even het toestel leren kennen en dan rustig kijken wat de behoeften zijn .... een telezoom (ik denk aan een Bigma) staat zeker al op mijn verlanglijstje ...

        cheers

        Danny
        Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

        Comment


        • #5
          Re: 30D gekocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Vader Abt Bekijk bericht
          Hoi

          Ik heb sinds één week ook de 30D ... en dzt met een 17-55 2.8 lens ... en zoals al gezegd eerst even het toestel leren kennen en dan rustig kijken wat de behoeften zijn .... een telezoom (ik denk aan een Bigma) staat zeker al op mijn verlanglijstje ...

          cheers

          Danny
          Als je zin hebt in die 17-55, ik verkoop de mijne
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: 30D gekocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Als je zin hebt in die 17-55, ik verkoop de mijne

            Hoi,

            Wat is de reden dat je de lens verkoopt en wat vraag je er voor?


            Groetjes Ashvin
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: 30D gekocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Als je zin hebt in die 17-55, ik verkoop de mijne
              Inderdaad, wat is de prijs? Fijn lensje, lijkt me wel.

              ON TOPIC: Ik denk ook dat je met die kitlens en die 55-200 al een serieus bereik hebt. Met deze lenzen kan je je toestel leren kennen. Ik zou nog niet TE snel voor meer gaan.

              Groeten Ken
              |||*The Golden Shot*|||

              Comment


              • #8
                Re: 30D gekocht

                Je zou kunnen beginnen met een goedkope lichtsterke prime zoals de Canon 50mm 1.8 Heb je voor ongeveer 100 euro en is al vele jaren één van de meest bejubelde lenzen. Prima om mensen te fotograferen, ook leuk voor binnen zonder flash (mits er binnen wat ruimte tot je onderwerp is, anders is bv een Sigma 30 1.4 een beter maar iets duurder alternatief aangezien je niet met een FF werkt)

                't is maar een ideetje hoor....

                Voor de rest zou ik ook zeggen: probeer met je kit wat uit en ontdek gaandeweg wat je het meest / liefst fotografeert en op welke brandpuntsafstand.

                Comment

                Working...
                X