Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge aaibaarheidsfactor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoge aaibaarheidsfactor

    Naar aanleiding van deze thread: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=167761
    doe ik hierbij dus een poging om eens GEEN zoveelste saaie insectfoto te posten.

    Ditmaal dus geen eng wriemelend beest.



    En ???? Lief hé?

  • #2
    Re: Hoge aaibaarheidsfactor

    Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
    Naar aanleiding van deze thread: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=167761
    doe ik hierbij dus een poging om eens GEEN zoveelste saaie insectfoto te posten.

    Ditmaal dus geen eng wriemelend beest.
    Je foto is prima

    [ En ik kijk uit naar het topwerk dat die Nerdifant hier zal presenteren, hopelijk zonder insecten als onderwerp ]
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Hoge aaibaarheidsfactor

      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
      Je foto is prima

      [ En ik kijk uit naar het topwerk dat die Nerdifant hier zal presenteren, hopelijk zonder insecten als onderwerp ]
      ik dacht het maar schreef het niet


      leuke plaat goed over na gedacht
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Hoge aaibaarheidsfactor

        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
        Je foto is prima

        [ En ik kijk uit naar het topwerk dat die Nerdifant hier zal presenteren, hopelijk zonder insecten als onderwerp ]
        Volledig mee eens.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Hoge aaibaarheidsfactor

          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
          Je foto is prima

          [ En ik kijk uit naar het topwerk dat die Nerdifant hier zal presenteren, hopelijk zonder insecten als onderwerp ]
          Met beide eens
          Moet daarom niet in macro
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Hoge aaibaarheidsfactor

            Knap werk hoor
            Je hebt dat beest nu toch niet speciaal gefileerd om Nerdifant een plezier te doen he
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: Hoge aaibaarheidsfactor

              Beetje verrassend maar knap en....wriemelen doet 't beestje zeker niet meer !
              mvg,jacky
              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
              Grtjs, Jacky

              Comment


              • #8
                Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                Heel verassende foto en voor mij is dit zeker eens wat afwisseling
                Maar ik blijf de libellen, kevers, vliegen enz. nog altijd mooi vinden, hoeveel er nog van gezet worden hier ... het verveeld mij nooit
                BD0723BE

                Comment


                • #9
                  Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                  Ben het volledig met je eens, altijd die saaie en meestal veel te abstracte insecten... dit is iets waar ik al een tijdje naar uitkeek, iets meer gedurfd en ook knap gedaan, en dan heb ik mij nog niet over de titel uitgesproken
                  Echt heel knappe foto
                  Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                    Knap werk

                    Maar euhm... waar heb je dit in beeld gebracht?
                    In een of ander museum lijkt me sterk want als ik me niet vergis is het lieve beestje nog een beetje aan het schimmelen
                    Hopelijk ook niet op je keukentafel ... stel je voor dat je die tussen je boterhammetjes draait
                    When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                      Knap! Wriemelen zal dit beestje niet meer doen idd!
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                        Sterk, mooi scherp

                        Nitpicking : je zit met een magenta-achtige schaduw...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                          Ah ... Eindelijk iemand die mijn oproep volgt ... 't is alleen geen macro foto, eerder een stilleven
                          Licht is trouwens fout. Geen sfeer. Als je iets macabers wilt tonen dan gebruik je zwak strijklicht (kijk eens naar de film Nosferatu, waar ze knekels in het juiste licht tonen).
                          Dus goed idee, slechte uitvoering ...

                          Marc
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            Ah ... Eindelijk iemand die mijn oproep volgt ... 't is alleen geen macro foto, eerder een stilleven
                            Licht is trouwens fout. Geen sfeer. Als je iets macabers wilt tonen dan gebruik je zwak strijklicht (kijk eens naar de film Nosferatu, waar ze knekels in het juiste licht tonen).
                            Dus goed idee, slechte uitvoering ...

                            Marc
                            Ik ben het volledig met je opmerkingen eens. Mocht het tenminste de bedoeling van deze foto geweest zijn om als macaber over te komen.

                            Maar zoals ik al zei in de andere thread is dit dus een foto die ik toevallig nog liggen had. Eentje die ik in feite speciaal gemaakt heb voor de "stock-fotografie"-site waar ik ook op zit. Vandaar dus de weinig artistieke benadering. Bij stock-fotografie is het min of meer een vereiste dat het onderwerp er mooi, volledig, klaar en duidelijk opstaat. (De foto is voor die reden ook een samensmelting van drie verschillende foto's elk met een ander focus-punt).
                            Dergelijke frisse, klare foto's kunnen als "stock" voor de meeste toepassingen gebruikt worden en verkopen dan ook dikwijls het best. En "stock" draait nu eenmaal om het verkopen van foto's en niet zo direct om de artistieke kwaliteiten ervan.

                            Maar aangezien ik het muisje nog ergens in een potje heb staan zou ik het natuurlijk best eens kunnen proberen om een foto te maken met wat meer gevoel erin. Waarschijnlijk staat er ondertussen zelfs al heel wat meer haar op het muisje .

                            Of ik maak eerst die andere macro-foto waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit: Een 'dampend bord aspergesoep met brokjes', dat er uitziet als een in nevelen gehuld sneeuwlandschap.

                            Want na die muis zal ik waarschijnlijk geen zin meer hebben in soep .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoge aaibaarheidsfactor

                              Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                              Ik ben het volledig met je opmerkingen eens. Mocht het tenminste de bedoeling van deze foto geweest zijn om als macaber over te komen.

                              Maar zoals ik al zei in de andere thread is dit dus een foto die ik toevallig nog liggen had. Eentje die ik in feite speciaal gemaakt heb voor de "stock-fotografie"-site waar ik ook op zit. Vandaar dus de weinig artistieke benadering. Bij stock-fotografie is het min of meer een vereiste dat het onderwerp er mooi, volledig, klaar en duidelijk opstaat. (De foto is voor die reden ook een samensmelting van drie verschillende foto's elk met een ander focus-punt).
                              Dergelijke frisse, klare foto's kunnen als "stock" voor de meeste toepassingen gebruikt worden en verkopen dan ook dikwijls het best. En "stock" draait nu eenmaal om het verkopen van foto's en niet zo direct om de artistieke kwaliteiten ervan.

                              Maar aangezien ik het muisje nog ergens in een potje heb staan zou ik het natuurlijk best eens kunnen proberen om een foto te maken met wat meer gevoel erin. Waarschijnlijk staat er ondertussen zelfs al heel wat meer haar op het muisje .

                              Of ik maak eerst die andere macro-foto waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit: Een 'dampend bord aspergesoep met brokjes', dat er uitziet als een in nevelen gehuld sneeuwlandschap.

                              Want na die muis zal ik waarschijnlijk geen zin meer hebben in soep .

                              Ah. Doe dat. Ik zie ernaar uit. Moet lukken.

                              M.
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment

                              Working...
                              X