Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke macrolens

    Voor het fotograferen van insecten wil ik een macro-objectief aanschaffen. Wie kan mij van advies dienen op grond van zijn/haar ervaringen?
    Alvast bedankt.
    Ik fotografeer met een Canon D400.
    Last edited by janbos; 2 juli 2007, 20:25. Reden: Aanvullende informatie is belangrijk.
    www.janbos.net

  • #2
    Re: Welke macrolens

    Keuze genoeg bij Canon. De 100 F2,8 is alvast een topper om mee te beginnen. Zeer snelle AF voor dit type van lens en scherp! Je kan tot 1:1 met deze lens. Als je grotere vergrotingen wenst is de MP-E65 dé lens.

    Succes met je keuze.

    Wim
    BD0808BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke macrolens

      http://forum.belgiumdigital.com/show....php?t=167519+

      Staat/stond juist boven jouw topic

      Ik ben wreed content van mijn sigma 150 mm

      Comment


      • #4
        Re: Welke macrolens

        Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
        http://forum.belgiumdigital.com/show....php?t=167519+

        Staat/stond juist boven jouw topic

        Ik ben wreed content van mijn sigma 150 mm
        Yep ik ook, en ik zou me niet blind staren op een super snelle AF van de 100 mm van canon, AF staat bij mij altijd uit. Macro doe je toch meestal met de hand scherpstellen als je insecten schiet.

        Goet
        Ed
        ---------------- Ik doe niet meer mee

        Comment


        • #5
          Re: Welke macrolens

          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
          Yep ik ook, en ik zou me niet blind staren op een super snelle AF van de 100 mm van canon, AF staat bij mij altijd uit. Macro doe je toch meestal met de hand scherpstellen als je insecten schiet.

          Goet
          Ed
          Veel insecten bewegen snel of blijven maar korte tijd op dezelfde plaats zitten (vlinders bv), deze kan je bijna alleen uit de hand fotograferen

          Ik heb de Canon 100mm USM
          De AF is snel, maar de compositie wordt dan gedicteerd door het voorgekozen AF-punt
          Daarom is het dikwijls beter om handmatig scherp te stellen

          Heb ook ondervonden dat je met 100mm te kort bij moet komen en de beestjes wegjaagt
          Hou dus rekening met raad van professionals om een langere brandpuntsafstand te kiezen
          Alhoewel daarmee uit de hand werken iets moeilijker zal worden door de grotere minimale sluitertijd (diafragmeren tot 8 of 11 moet je toch voor de scherptediepte)

          Comment


          • #6
            Re: Welke macrolens

            Bovenaan in het menu staan verschillende keuzes, één daarvan is "Zoeken".
            Er is niets méér besproken dan die vraag.

            Comment


            • #7
              Re: Welke macrolens

              ik heb goede ervaring met de 180mm van Canon, met monopod en balhoofd...
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

              Comment

              Working...
              X