Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe bewaren jullie je lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe bewaren jullie je lenzen ?

    Rare vraag misschien, maar ik zal even verklaren waarom ik die vraag stel.
    Ik heb een deel van de kast in de woonkamer voorzien voor mijn fotomateriaal, zodat alles direct toegankelijk is, zonder zoeken.
    Nu vraag ik me af of het wel goed is om lenzen zomaar plat te leggen, vermits de zonnekap dan altijd op de bodem van de kast ligt. En het zijn nu net die zonnekappen die het gemakkelijkst krassen krijgen. Komt erbij dat een zware lens als de 70-200 f2.8 op zijn kant ligt, de zonnekap zelfs een beetje 'indeukt' en dat zal wel permanent worden als je de lens een tijdje niet gebruikt.
    Om analoge redenen haal ik trouwens altijd mijn battery grip van de camera, want als die erop zit, dan 'kantelt' de camera naar voren waardoor ook weer die zonnekap op de bodem ligt.
    Daarom vroeg ik me af hoe jullie dat oplossen ? Alles in een tas steken is lastig omdat je dan bij snel gebruik weer moet gaan uitladen ...
    In feite een luxeprobleem, he ?
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

  • #2
    Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

    In m'n cameratas die vol zakjes tegen het vocht zit. Mocht ik meer lenzen aan gaan schaffen zal ik daarvoor iets nieuws moeten verzinnen want m'n tas zit vol.

    Comment


    • #3
      Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
      Alles in een tas steken is lastig omdat je dan bij snel gebruik weer moet gaan uitladen ...
      ...of uit de kast halen. Kan niet helemaal volgen geloof ik. Gr,
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

      Comment


      • #4
        Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

        Mijn lenzen zitten meestal in mijn rugzak.
        Heb ik sommige lenzen niet nodig voor een shoot dan leg ik ze eruit waar mijn rugzak ligt/staat. Dat kan in de slaapkamer zijn, in de gang, in de living, op mijn bureau of op de stoof ( als ze niet brand )
        Meestal ook met de rest van mijn fotospullen ...
        Dan moet ik alles samenzoeken voor een shoot en moet ik steeds op alle mogelijke plaatsen beginnen kijken of ik niks vergeten ben...

        Eigenlijk een beetje schandalig om al dat duur materiaal zo maar te laten slingeren ( ik weet het )
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Eigenlijk een beetje schandalig om al dat duur materiaal zo maar te laten slingeren ( ik weet het )
          I know the feeling . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
            Mijn lenzen zitten meestal in mijn rugzak.
            Heb ik sommige lenzen niet nodig voor een shoot dan leg ik ze eruit waar mijn rugzak ligt/staat. Dat kan in de slaapkamer zijn, in de gang, in de living, op mijn bureau of op de stoof ( als ze niet brand )
            Meestal ook met de rest van mijn fotospullen ...
            Dan moet ik alles samenzoeken voor een shoot en moet ik steeds op alle mogelijke plaatsen beginnen kijken of ik niks vergeten ben...

            Eigenlijk een beetje schandalig om al dat duur materiaal zo maar te laten slingeren ( ik weet het )
            Dit komt me toch zo bekend voor
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

              Mijn lenzen zitten in de bijgeleverde tasjes en voor de rest zit mijn fortuin in een brandkast ... mits ik toch meer lenzen dan geld heb.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                ik heb drie fototassen waarover mijn fotomateriaal verdeeld zit. Altijd een beetje zoeken als ik op uitstap ga (altijd weer materiaal uit drie zakken samenvoegen).
                Lenskappen blijven op de lenzen zitten
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                  alles in de rugzak,
                  zo vergeet ik niks

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                    Ik heb een oude alu koffer met schuimplaten gevuld en daar gaten op maat in gesneden voor mijn lenzen.
                    Op de bodem van elk 'vak' liggen 1 of meerdere silica zakjes.

                    Als ik iets nodig heb dan doe ik die koffer open en pak ik de lenzen die ik kan gebruiken.

                    Nu er bestaan van die luchtvochtigheids geregelde kasten die extra veilig zijn om lenzen in op te bergen maar ik veronderstel dat die redelijk duur zullen zijn.

                    G
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                      Ik heb eens gelezen (en dat pas ik dan ook toe) dat je je lenzen verticaal moet zetten en dit met de lensdop (of betergezegd de voorkant) naar beneden... Natuurlijk als je body er aan vast zit is dat nogal moeilijk
                      Alles wat voor het vastleggen zorgt kan iedereen hebben, maar denken dat het dan vanzelf gaat is roekeloos en dom.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                        Oei, en ik zet ze momenteel met de voorkant naar boven, zodat ik de zonnekap ineens kan laten zitten ...
                        Blijkbaar was het dus toch niet zo'n domme vraag
                        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                          't is gene wijn he.

                          Vooral opletten met luchtvochtigheid zodat je geen schimmel krijgt. dus op een droge stofvrije plaats bewaren, ver van chemicaliën

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                            Mijn lenzen zitten meestal in mijn rugzak.
                            Heb ik sommige lenzen niet nodig voor een shoot dan leg ik ze eruit waar mijn rugzak ligt/staat. Dat kan in de slaapkamer zijn, in de gang, in de living, op mijn bureau of op de stoof ( als ze niet brand )
                            Meestal ook met de rest van mijn fotospullen ...
                            Dan moet ik alles samenzoeken voor een shoot en moet ik steeds op alle mogelijke plaatsen beginnen kijken of ik niks vergeten ben...

                            Eigenlijk een beetje schandalig om al dat duur materiaal zo maar te laten slingeren ( ik weet het )
                            Ik wou dat ik zoveel materiaal had om het in huis rond te kunnen laten slingeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                            In m'n cameratas die vol zakjes tegen het vocht zit. Mocht ik meer lenzen aan gaan schaffen zal ik daarvoor iets nieuws moeten verzinnen want m'n tas zit vol.
                            Van't zelfde hier. Ook ik bewaar alles in mn rugtas (Naneu Pro Military Alpha), met een stuk of 8 van die kleine silicagel zakjes. En ook mijn tas zit vol. Nu geeft dat niet zoveel want ik heb voorlopig toch geen geld meer voor extra lenzen en de komende lenzen die ik ga kopen zullen uitsluitend ter vervanging zijn van mn huidige lenzen....
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe bewaren jullie je lenzen ?

                              The main bag is always loaded and ready to roll.
                              Cards formatted in the cameras, lenses in their place. Batteries charged.

                              1 backpack is always ready in case I need to use the motorbike to get to a job.
                              A smaller shoulderbag is always ready for very mobile work.

                              I just pick and select from the main bag for each job.

                              As soon as I get home, all the gear gets checked for dust, problems, cleaned if needed and put back into the main bag. Closed and ready for the next mission.

                              Maybe a little over-the-top, but I rely on that gear to be ready when I need it, where I need it.

                              Comment

                              Working...
                              X